2013-12-25, 13:28
Medlem
jesusmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
För att de är fanatiska. Skulle en tjej spela så mycket fotboll som invandrarna gör där jag bor så skulle föräldrarna rika psyket. MEA-grabbarna här spelar jämt mellan 09-23, spelar ingen roll om det regnar, snöar, +30* eller -10*, mörkt eller ljust ute, har skor eller saknar skor, ensamma eller flera stycken...
Vore det inte trevligt om alla, oavsett kön, tilläts satsa fullt ut på sina drömmar? Oavsett om det är fotboll eller mössvirkning?
Citera
2013-12-25, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Du behöver ingen källa på det, det är ju självklart. Hade det inte varit några större skillnader mellan herrar och damers prestationer i fotboll hade man låtit bästa spelare spela istället.

På alla dom områden där det finns möjlighet för män och kvinnor att prestera lika delar man ju inte upp det så, vi har inga företag där ena avdelningen uttalat bara anställer kvinnor och den andra bara män, samtidigt som båda avdelningarna jobbar med samma sak.

Jo precis det är ju de många inte ser det sååå ... Folk tror att det finns Damfotboll o Herrfotboll pga könen men det är ju som sagt STORA skillnader det är därför det delas upp. I min stad så mötes vår dam allsvenska lag ett U17 pojklag o de fick pisk på en träningsmatch så vi ser ju ...

I sporter ska man inte jämföra könen.. Kolla vi fri idrott kolla tiderna... resultatet ... Stora skillnader.
man kan jämföra teknik men inte prestationen

Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Tror Zlatan skiter högaktiligen i om Damerna får en bil för sin prestation eller inte. Vad han är besviken på om jag fattade artikeln rätt är att det tar fokus bort från andras prestationer. Såväl han som Andres Svensson har gjort stordåd i världens största sport Fotboll, men istället för att fokusera uppmärksamheten på det handlar deras roll i svensk media om hur det är orättvist mot andra. Är väl det som Zlatan stör sig på.

Tyvärr så bjuder sunkpressen in damerna att ge svar tillbaka, också är fokusen fel igen. Kan förstå Zlatans önskan, men till och med han borde förstått att detta inte skulle fungera.

Jo precis vad Zlatan tyckte var för jävligt för att fokuset blev helt fel o att Anders.S fick vara i skuggan... Men världen är rolig alltid ... De läser de som träffa bäst .. o det är ju de tolkar att han säger att damer är sämre... vilket jag inte gör... jag tolkar det som om att han säger att Anders.S blir i skuggan att man talar om den dära jävla bilen mer än Anders. plus att han tycker att Damerna är skit duktiga o det går bara inte att jämnföras
Citera
2013-12-25, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesusmannen
Vad tror du är anledningen till att män tilläggs lägga mer tid på fotboll än kvinnor?
Pengar såklart.

Sportsligt är det självklart fullständigt onödigt att jämföra, men ekonomiskt måste man kunna göra det i såna här debatter. "Ska en fotbollsspelare få en bil så måste en damfotbollsspelare också få en bil", resultatet blir ju att ingen får en bil då helt enkelt. Visst, Sjögran skulle kunna få en bil hon med, men är det schysst mot de andra damspelarna att lägga 50% av vad damfotbollen omsätter till just henne?

SvFF får bara belöna sina legender med vad en fristående damsport skulle kunna ha råd att ge bort då, tidningsprenumeration kanske?
Citera
2013-12-25, 13:33
Medlem
Wargs avatar
Citat:
Vore det inte trevligt om alla, oavsett kön, tilläts satsa fullt ut på sina drömmar? Oavsett om det är fotboll eller mössvirkning?
Vem är det som inte tillåts satsa på sina drömmar utifrån personliga egenskaper såsom könstillhörighet, religion o.s.v.?
Citera
2013-12-25, 13:33
Medlem
allfajudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisJr
Nu sket han i det blå skåpet. I feministmedias högborg Sverige borde Zlatan sagt att damfotbollen är snäppet bättre och Lotta Schelin gör de vackraste målen i fotbollssverige, och självklart kan man jämföra herr och damfotboll. Varför inte göra om reglerna och spela med 6 damer och 5 killar så blir alla nöjda.

hadde varit jävligt kul om han sagt nåt liknande å bara hållt färgen.
Citera
2013-12-25, 13:37
Medlem
Haha helt underbart att Zlatan delar ut hårda klappar till jul

Till alla tjejer som känner sig kränkta har jag bara en sak att säga: Börja spela tennis istället.
Citera
2013-12-25, 13:37
Medlem
jesusmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warg
Vem är det som inte tillåts satsa på sina drömmar utifrån personliga egenskaper såsom könstillhörighet, religion o.s.v.?
Tycker du att tjejer har samma förutsättningar som killar att satsa på fotboll? Tycker du att killar har samma förutsättningar som tjejer att satsa på konståkning? Det tycker inte jag och jag tycker att det är synd.
Citera
2013-12-25, 13:42
Medlem
Citat:
Tycker du att tjejer har samma förutsättningar som killar att satsa på fotboll? Tycker du att killar har samma förutsättningar som tjejer att satsa på konståkning? Det tycker inte jag och jag tycker att det är synd.
JAG TYCKER DET ÄR SÅ JÄVLA ORÄTTVIST ATT JAG INTE FÅR VARA MED O TÄVLA MED TJEJERNA SOM UNDERKLÄDES MODELL!!!
Citera
2013-12-25, 13:43
Bannlyst
Citat:
De kan få en cykel med min autograf så blir det bra

Citat zlatan.

HAHAHAH vad kung han är, han har SÅÅ rätt också, äntligen någon som vågar säga vad alla egentligen tycker (eller ja, förutom de kränkta rabiatfeministerna då )
Citera
2013-12-25, 13:43
Medlem
Håller med Zlatan här, men han vet ju nog att medierna i Sverige är katastrof. Han vet ju vad det är för idioter han har att göra med. Han har väl ända sedan han kom upp på tapeten varit rätt avvikande till medier och kommit med rätt så grova kommentarer åt dom.
Senast redigerad av 30cmfbslane 2013-12-25 kl. 13:46.
Citera
2013-12-25, 13:44
Medlem
jesusmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
JAG TYCKER DET ÄR SÅ JÄVLA ORÄTTVIST ATT JAG INTE FÅR VARA MED O TÄVLA MED TJEJERNA SOM UNDERKLÄDES MODELL!!!
Jag antar att du är man. Oroa dig inte, det finns gott om modellagenturer som söker manliga modeller. Det är även socialt accepterat att som man arbeta som modell. Vilken tur!
Citera
2013-12-25, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvampmedDamp
Klart att zlatan har rätt .... annars skulle det inte ha varit en "Herr fotbollslandslag" och en "Dam fotbollslandslag..

Kan tyvärr inte ger ngn källa på detta..

men såg en reklamblad ifrån någon kvällstidning när det var Dam VM eller EM så jämförde man damerna prestationerna genom dessa 20-30åren gentemot herrarnas...och så klart hade damerna fler medaljer och slutspel... Det går liksom inte att göra det enligt mig!
Svensk Dam fotboll är en av världens bästa och välbetalda.. Eftersom jämställdheten är så mycket bättre i Sverige än MÅNGA länder i världen. man kan säga att Svenska damlandslaget är Herrarnas isländska herrlandslag om vi ska jämföra på riktigt o nu är jag ändå generöst.

Det är inte så konstigt att den svenska damlandslaget ser så bra ut när majoriteten av världen har en annorlunda kvinnosyn än Sverige.

Lär dig skriva propert för bövelen!

Annars har du väl rätt i det mesta, precis som Zlatan själv och alla andra i denna tråd.

Dock så måste jag faktiskt påpeka att det isländska herrlandslaget med största sannolikhet hade vunnit över det svenska damlandslaget med dubbla siffror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in