2013-12-25, 19:04
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Du menar att fotboll är avgörande för den mänskliga artens överlevnad!

Hur gick det med läsförståelsen i skolan egentligen?

Männens styrka har varit avgörande för artens överlevnad.
Citera
2013-12-25, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonribba
Jag gillar Zlatan och tycker i stort att det han säger är rätt. Dock blir det misslyckat när han säger att "damer kan vinna en cykel med min autograf".

Jag bekymrar mig dock inte för vuxna kvinnor - de borde vara tillräckligt vakna för att inse att Zlatan raljerar som vanligt -- det är inget att ta allvarligt på om man är vuxen med normal självkänsla.

Jag är dock bekymrad över småtjejer som lirar fotboll. Jag hejar på dem och vill att de ska få känna samma glädje över att spela boll som småkillar, och jag bekymras därför att jag inte tror att de är tillräckligt vuxna för att fatta att Zlatan inte var gravallvarlig.

För småtjejernas skull borde Zlatan gå ut med en dementi. Inte för de vuxna tjejerna, för de är vuxna och borde veta bättre, men för småtjejernas skull - så att de fattar att de är minst lika älskade och uppskattade av oss andra för det de gör / är.

Håller med. Han kan kanske förklara lite mer noggrant så de som inte är vuxna nog att förstå det han säger kan förstå.

Killen får höra en massa skit och de som ställer frågorna hoppas ju på nåt som kan vinklas eller uppfattas annorlunda av de mindre begåvade vuxna.
Citera
2013-12-25, 19:05
Medlem
Citat:

Jag är dock bekymrad över småtjejer som lirar fotboll. Jag hejar på dem och vill att de ska få känna samma glädje över att spela boll som småkillar, och jag bekymras därför att jag inte tror att de är tillräckligt vuxna för att fatta att Zlatan inte var gravallvarlig.

För småtjejernas skull borde Zlatan gå ut med en dementi. Inte för de vuxna tjejerna, för de är vuxna och borde veta bättre, men för småtjejernas skull - så att de fattar att de är minst lika älskade och uppskattade av oss andra för det de gör / är.

Det är sant. Som vuxen (?) så borde idrottsmän tänka sig för vilka signaler de sänder ut.
Citera
2013-12-25, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip

Nja, nog har intelligens även behövts men du kanske inte tänkte på det? Av någon anledning glömde du det?

Att föda barn har också varit betydelsefullt.

Nu är det så att våra stora idrottsstjärnor inte ska göra uttalanden som gör barn lessna. Det finns många flickor som spelar fotboll. Nu har han pissat på dem lite kan jag tycka.
Citera
2013-12-25, 19:09
Medlem
Citat:
Jag gillar Zlatan och tycker i stort att det han säger är rätt. Dock blir det misslyckat när han säger att "damer kan vinna en cykel med min autograf".

Jag bekymrar mig dock inte för vuxna kvinnor - de borde vara tillräckligt vakna för att inse att Zlatan raljerar som vanligt -- det är inget att ta allvarligt på om man är vuxen med normal självkänsla.

Håller helt med. Det var det enda som inte kändes rätt och som kan påverka negativt. Som du säger så tror jag inte han var gravallvarlig utan snarare tvärt om, att det var ett syrligt skämt och inte tänkt som ett inlägg i debatten och diskussionen på samma sätt som det övriga han sa.
Citera
2013-12-25, 19:10
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Det är sant. Som vuxen (?) så borde idrottsmän tänka sig för vilka signaler de sänder ut.
Han är bara vuxen rent fysiskt, precis som de flesta invandrarmän..
Citera
2013-12-25, 19:13
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Han har givetvis rätt... Herrfotbollen har betydligt fler utövare och är världens största sport så det är inte rimligt att jämföra dam och herrfotboll som om att det vore samma sak att ex ta vm guld för damerna och herrarna.

Det är absolut inte konstigt på något sätt att tycka så.

Samt så är det faktiskt ingenting annat änn en ren skam mot alla bra spelare i herrfotbollen att bli jämställda med några som inte ens presterar hälften så bra som en själv.

Håller mer Zlatan på varenda punkt och hela hans uttalande, att bli jämställd med någonting som ligger så otroligt långt under en själv bara för att det råkade skilja på några punkter, som exempelvis kön, handikapp osv, det är verkligen en ren förolämpning och verbal käftsmäll.

Citat:
Nja, nog har intelligens även behövts men du kanske inte tänkte på det? Av någon anledning glömde du det?

Att föda barn har också varit betydelsefullt.

Nu är det så att våra stora idrottsstjärnor inte ska göra uttalanden som gör barn lessna. Det finns många flickor som spelar fotboll. Nu har han pissat på dem lite kan jag tycka.

Han är en person som precis alla andra, varför ska han inte ha rätt till sin egen åsikt och ställning, speciellt när denna ställning är väldigt rättigfärdigad, och om det är någon som pissar på någon så är det alla personer som försöker sänka bättre personer änn de själva är.
Senast redigerad av Jafan89 2013-12-25 kl. 19:15.
Citera
2013-12-25, 19:15
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip

Vad är det med fotboll som är så förbannat viktigt då? Trots att tråden har uppnått snart trettio sidor så har jag fortfarande inte förstått vad det är med fotboll som gör män så patologiskt missunnsamma gentemot damfotboll?
Senast redigerad av thewellovedone 2013-12-25 kl. 19:18.
Citera
2013-12-25, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Bra, du argumenterade precis för att människor inte är pingviner. Du är mycket duktigt.

Tyvärr är handlar det ,som du skrev, om att killar är bättre på att sparka boll och inte om artens överlevnad. Varför då lägga ner tid på att skriva ett argument som är helt irrelevant till ämnet om huruvida killar är bättre på att sparka boll eller inte.

Dagen damlandslaget kan spela oavgjort mot Tysklands herrlag borta kan man komma och snacka om att våra spelare ligger på samma nivå, men när dessa får spö av ett gäng 17 åriga pojkar ska man helt enkelt hålla käften.
Lotta Schelin och Zlatan i samma mening, herregud skjut mig

Ge Zlatan en målvakt och två, tre försvarare och jag lovar att han hade manglat det 17 åriga pojklaget.

jag har aldrig kommit med det absurda påståendet att man kan göra jämförelsen mellan män och kvinnor inom sport. Är ex. antal här inne som gör detta om och om igen.
man kan göra det inom vissa grenar, t.ex. skytte.

Zlatan är kungen bland manliga fotbollspelare,
och vem det nu är, är kung bland kvinnliga dito. Endast där kan man göra nån form av jämförelse, inte i fakstiskt spel eftersom man spelar i helt olika klasser.
jämförelse: en tungviktsboxares guldmedalj är väl lika mycket värd som en flugviktares?
Eller drar ni skillnader där också och jämför och ska tvinga upp flugviktaren mot tungviktaren för att se vem som "verkligen är bäst".
Citera
2013-12-25, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Samt så är det faktiskt ingenting annat änn en ren skam mot alla bra spelare i herrfotbollen att bli jämställda med några som inte ens presterar hälften så bra som en själv.

Håller mer Zlatan på varenda punkt och hela hans uttalande, att bli jämställd med någonting som ligger så otroligt långt under en själv bara för att det råkade skilja på några punkter, som exempelvis kön, handikapp osv, det är verkligen en ren förolämpning och verbal käftsmäll.

Han är en person som precis alla andra, varför ska han inte ha rätt till sin egen åsikt och ställning, speciellt när denna ställning är väldigt rättigfärdigad, och om det är någon som pissar på någon så är det alla personer som försöker sänka bättre personer änn de själva är.

Man måste vara i bra psykisk obalans om man anser att någon ska ha en verbal käftsmäll för att de jämför en med någon som är sämre på något än vad man själv är.

Varför ska man bli upprörd för det, om man inte är komplett från sina sinnen vill säga?
Citera
2013-12-25, 19:18
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Lika bra att låta kvinnor och män tävla mot varnandra i alla sporter. Hänger tjejerna inte med får de inte spela helt enkelt. Ovasätt om det gäller löpning eller fotboll. Då borde det bli rättvist.
Isåfall ska även unga småkillar och vuxna amatörer tävla mot elitidrottsmän, och de som inte hänger med ska inte tillåtas att spela i vuxen ålder..
Citera
2013-12-25, 19:19
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Varför är det med fotboll som är så förbannat viktigt då? Trots att tråden har uppnått snart trettio sidor så har jag fortfarande inte förstått vad det är med fotboll som gör män så patologiskt missunnsamma gentemot damfotboll?

Handlar inte om sporten i sig (iallafall inte för mig), det handlar om att folk som ligger ljusår under en kommer och försöker få det till att de minsann är lika bra som de andra över dem själva, när de verkligen inte är det.

Avskyr sådant värdelös attityd, varför ens eftersträva att bli bland de bästa när man ändå kommer jämföras med skit?

Citat:
Man måste vara i bra psykisk obalans om man anser att någon ska ha en verbal käftsmäll för att de jämför en med någon som är sämre på något än vad man själv är.

Varför ska man bli upprörd för det, om man inte är komplett från sina sinnen vill säga?

Hej!

Om du tycker det är helt okej att bli jämförd med en påse skit så grattis, du kan bara bli bättre isådanafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in