Citat:
Ursprungligen postat av
Signaturum
Bra, du argumenterade precis för att människor inte är pingviner. Du är mycket duktigt.
Tyvärr är handlar det ,som du skrev, om att killar är bättre på att sparka boll och inte om artens överlevnad. Varför då lägga ner tid på att skriva ett argument som är helt irrelevant till ämnet om huruvida killar är bättre på att sparka boll eller inte.
Dagen damlandslaget kan spela oavgjort mot Tysklands herrlag borta kan man komma och snacka om att våra spelare ligger på samma nivå, men när dessa får spö av ett gäng 17 åriga pojkar ska man helt enkelt hålla käften.
Lotta Schelin och Zlatan i samma mening, herregud skjut mig
Ge Zlatan en målvakt och två, tre försvarare och jag lovar att han hade manglat det 17 åriga pojklaget.
jag har aldrig kommit med det absurda påståendet att man kan göra jämförelsen mellan män och kvinnor inom sport. Är ex. antal här inne som gör detta om och om igen.
man kan göra det inom vissa grenar, t.ex. skytte.
Zlatan är kungen bland manliga fotbollspelare,
och vem det nu är, är kung bland kvinnliga dito. Endast där kan man göra nån form av jämförelse, inte i fakstiskt spel eftersom man spelar i helt olika klasser.
jämförelse: en tungviktsboxares guldmedalj är väl lika mycket värd som en flugviktares?
Eller drar ni skillnader där också och jämför och ska tvinga upp flugviktaren mot tungviktaren för att se vem som "verkligen är bäst".