2013-12-25, 18:42
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Men det är ju ingen som är upprörd för att Zlatan anses vara en bättre fotbollsspelare än både Lotta och de flesta andra fotbollsspelare, utan för att Zlatan uttryckte sig grinigt och småaktigt, eller hur?
Zlatan ger sådana svar på dumma frågor. Det har han alltid gjort och det kommer han alltid göra.
Citera
2013-12-25, 18:44
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Men det är ju ingen som är upprörd för att Zlatan anses vara en bättre fotbollsspelare än både Lotta och de flesta andra fotbollsspelare, utan för att Zlatan uttryckte sig grinigt och småaktigt, eller hur?

Tror fan det. Vad han säger, om du kan läsa mellan raderna är att han är trött på att svara på frågor om damfotboll. Eftersom indoktrinerade journalister verkar helt och hållet oförmögna att förstå dessa pikar, ger han ett ordentliget besked. Naturligtvis tar grinigmajorna det personligt och känner sig kränkta.
Citera
2013-12-25, 18:44
Medlem
JudgeDredds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polakolera
Det har redan varit ett antal matcher där det vuxna kvinnliga landslaget fått möta 14 och 15åriga pojklag som spöat skiten ur dom.

Det handlar inte bara om muskelstyrka och snabbhet men även koordination, speluppfattning, kämparglöd, laganda, teknik och en rad andra faktorer där män beviserligen fullkomligt dominerar kvinnor.

Ja, istället för pratet om vilka som vinner i en match mellan damer och herrar så kan t.ex. göra så här:

1. Ta en slumpmässigt vald match från senaste herr-VM. Räkna hur många felpass båda lagen gjorde.
2. Ta en slumpmässigt vald match från senaste dam-VM. Räkna hur många felpass båda lagen gjorde.

Att damerna ligger sämre till när det gäller muskelmassa, kondition, osv har inte mycket att göra med den låga kvalitén även på landslagnivå. Samma som i damhockeyn; i en stor, internationell turnering så måste du nog vänta till minst semifinal för att se två kompetenta lag spela mot varandra.

Hur ser det förresten ut i andra länder? I England, Italien och Spanien är fotboll i allmänhet mycket mer populär än i Sverige, eller hur? Men deras damklubbar där spelar även de inför tresiffriga åskådarantal. Behandlar journalisterna där damspelarna som om de är på samma nivå som herrarna?
Citera
2013-12-25, 18:45
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Jag tycker inte det var grinigt och småaktigt faktiskt men reaktionerna på att få höra ett ärligt svar har varit det. Man gör en stor grej av något som inte alls är en stor grej faktiskt! Förstår inte vad det är att gråta för egentligen!
Citera
2013-12-25, 18:46
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja, vi är helt olika i fysisk byggnad. Därför är jämförelser som denna så idiotisk Är det en nyhet för dig?
Och nej är inte ett handikapp vara en kvinna. Det är att vara kvinna.
Vi har en biologi som ser ut som den gör. Vi är inte pingviner t.ex. där könen är väldigt lika biologiskt. Låt pingviner spela fotboll i samma lag och notera vem som är bäst då.
Mig veterligen finns det ingen skilland mellan pingvin honor och hannar i hur snabbt de simmar, tål kyla etc.

Nu är inte att spela fotboll något som helst av vikt, eller avgörande för vår arts överlevnad.
Så, om det nu är så viktigt för er alla. Ja, män är bättre på att kuta runt en grön plan och sparka på en boll.

Känns det bättre?

Precis, jämförelse mellan herr och damsporter är idiotiska. Varför ska man då sitta och säga "ja, hade män varit klenare så hade kvinnorna kanske vunnit".

Bara att rulla tillbaka klockan några hundra år så är mannen extremt viktig för hela rasens överlevnad. Utan män, eller den styrkan män besitter, så hade vi inte varit där vi är idag. Vi hade fortfarande sprungit runt på savannen och undvikt hot från andra varelser.

Tycker det är roligt att du försöker förminska diskussionen till att män är bättre i fotboll samtidigt som du drar upp artens överlevnad. Män är bättre än kvinnor på nästan allt idag, jag kan verkligen inte komma på något där kvinnor utgör spetskompetensen.

Kan du?
Citera
2013-12-25, 18:51
Medlem
Det enda man kan klandra Zlatan för är att han under sin utlandsvistelse förlorat de i Sverige så livsviktiga pk-glasögonen. Med dem på näsan hade han kunnat blåljuga sig till alla pk-tomtars hyllningar genom att hävda kvinnans lika värdefulla prestationer på fotbollsplanen och att det är en ynnest att bli jämförd med kvinnliga svenska fotbollsspelare. Att vårt kvinnliga fotbollslandslag sedan blev utspelat av ett lokalt pojklag (16 år) i Stockholm hör liksom inte hit. Kvinnor är lika bra som män. Så är det bara, för det har man ju hört.

Förresten så ska du inte glömma släcka de levande ljusen innan du lägger dig i kväll. Det kan ta fyr och har du dubbel otur är det några inkvoterade kvninnliga rökdykare som utsätts att bryta sig in för att rädda dig. En uppgift de enligt tester inte klarar av inom nödvändig tid och därför inkvoterade. Håll med om att denna verklighet är bra mycket värre än att Zlatan slår in redan öppna dörrar.
Citera
2013-12-25, 18:53
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Precis, jämförelse mellan herr och damsporter är idiotiska. Varför ska man då sitta och säga "ja, hade män varit klenare så hade kvinnorna kanske vunnit".

Bara att rulla tillbaka klockan några hundra år så är mannen extremt viktig för hela rasens överlevnad. Utan män, eller den styrkan män besitter, så hade vi inte varit där vi är idag. Vi hade fortfarande sprungit runt på savannen och undvikt hot från andra varelser.

Tycker det är roligt att du försöker förminska diskussionen till att män är bättre i fotboll samtidigt som du drar upp artens överlevnad. Män är bättre än kvinnor på nästan allt idag, jag kan verkligen inte komma på något där kvinnor utgör spetskompetensen.

Kan du?

Du menar att fotboll är avgörande för den mänskliga artens överlevnad!
Citera
2013-12-25, 18:55
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Haha, skön han är! Han har förstås fullkomligt rätt i det han säger
Citera
2013-12-25, 18:58
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Text

Bra, du argumenterade precis för att människor inte är pingviner. Du är mycket duktigt.

Tyvärr är handlar det ,som du skrev, om att killar är bättre på att sparka boll och inte om artens överlevnad. Varför då lägga ner tid på att skriva ett argument som är helt irrelevant till ämnet om huruvida killar är bättre på att sparka boll eller inte.

Dagen damlandslaget kan spela oavgjort mot Tysklands herrlag borta kan man komma och snacka om att våra spelare ligger på samma nivå, men när dessa får spö av ett gäng 17 åriga pojkar ska man helt enkelt hålla käften.
Lotta Schelin och Zlatan i samma mening, herregud skjut mig

Ge Zlatan en målvakt och två, tre försvarare och jag lovar att han hade manglat det 17 åriga pojklaget.
Citera
2013-12-25, 18:59
Medlem
bezzes avatar
Att kalla damfotboll för sport är som att kalla (ursäkta Norge) schack för sport. Patetiskt. Kärringar kan inte spela fotboll.
jag känner lite att jag skulle kunnat slå damlaget med P11 jag spelade i när jag va liten. God jul.
Citera
2013-12-25, 18:59
Medlem
Morgonribbas avatar
Jag gillar Zlatan och tycker i stort att det han säger är rätt. Dock blir det misslyckat när han säger att "damer kan vinna en cykel med min autograf".

Jag bekymrar mig dock inte för vuxna kvinnor - de borde vara tillräckligt vakna för att inse att Zlatan raljerar som vanligt -- det är inget att ta allvarligt på om man är vuxen med normal självkänsla.

Jag är dock bekymrad över småtjejer som lirar fotboll. Jag hejar på dem och vill att de ska få känna samma glädje över att spela boll som småkillar, och jag bekymras därför att jag inte tror att de är tillräckligt vuxna för att fatta att Zlatan inte var gravallvarlig.

För småtjejernas skull borde Zlatan gå ut med en dementi. Inte för de vuxna tjejerna, för de är vuxna och borde veta bättre, men för småtjejernas skull - så att de fattar att de är minst lika älskade och uppskattade av oss andra för det de gör / är.
Citera
2013-12-25, 19:00
Bannlyst
Han har ju rätt i det han säger. Det är som att jämföra allsvenskan med division ? 50

Sen att några av de kvinnor som spelar fotboll och har lite genetiska defekter och onskar de vore män tar illa upp är väl okej. De vill ju vara mansgrisar så de agerar därefter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in