Citat:
Ursprungligen postat av
OldWolf
''Nilsson har dessutom rätt när han säger att spelarna måste få tycka det de vill, förbundet kan och ska inte bedriva åsiktscensur.''
Sen skriver hon att man inte ska få säöga vad man vill, alltså vill hon ha åsiktscensur. Uppenbarligen så har inte Wegerup en tillräcklig utbildning för att förstå vad ordet censur innebär. Man kan inte ha lite censur, antingen är det censurerat eller så är det inte.
''Får Zlatan då inte tycka vad han vill om damfotboll? Jo, absolut. Jag avskyr när folk ska tvingas vara politisk korrekta. Är det något jag ofta uppskattar med Ibra är det han vågar säga saker.''
Och sen skriver hon att det inte innebär att man kan säga vad som helst. Så i realiteten tycker hon att Zlatan ska tvingas vara politiskt korrekt.
''Vi kan inte ha ett samhälle där bara de fysiskt starkaste och mest resursstarka får dominera.''
Okej? Så Zlatan har alltså alltid varit ''resursstark'' (för övrigt ett rätt diffust begrepp i detta sammanhang), jag som trodde att Zlatan var uppväxt i någorlunda fattiga Rosengård? Men tydligen inte...
Betyg på krönikan: Tre
Slutsats: Wegerup förstår inte att man inte kan argumentera för en sak för att sen skriva motargument på det man precis skrivit om båda argumenten ska vara hennes åsikter.