2013-12-29, 01:49
Medlem
Sperssons avatar
.
Det finns bara en sak att göra.
Varje svensk kvinna som spelar fotboll får en ny BMW. Sedan gråter vi ut tillsammans hela svenska folket och därefter ett fackeltåg genom Stockholm.
Sedan kan vi gå vidare.
Citera
2013-12-29, 01:57
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hotmail666
Jag skulle lätt se damfotboll om dom spelade toppless.

Nej men den här debatten kommer ju onekligen förlöjliga damfotbollen ännu mer. Det blir omvänt resultat. Precis som allt annat PK-media failar med. Som den gången när expressen lekte STASI.

Hahaha, hade jag varit miljardär hade jag startat en liten damliga (på liten plan) med toppless-spelare i bikiniunderdel. Fotboll och strippklubb på samma gång, det hade kunnat bli hur stort som helst. Känns som något Stenbäck hade kunnat hitta på om han var i livet fortfarande - för att verkligen reta upp etablissemanget.
Citera
2013-12-29, 02:24
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Förövrigt är det intressant att följa denna Laul på twitter just nu. Tydligt att han är oerhört bitter på Zlatan. Han tar varje möjlighet att haka på pk-drevet.

Den fjanten skiljer sig inte från övriga. Rimligtvis borde det finnas många proffstyckare i landet som instämmer med Zlatan, men inte en jävel vågar göra det bara av anledningen att det är helt enkelt inte bra för det journalistiska anseendet eller karriären att tycka "fel". De misstolkar hans uttalande fritt bara för att det passar det som är rådande. Sverige har Europas i särklass mest homogena journalister när det gäller vissa ståndpunkter, så till den grad att det blir obehagligt och äcklande. Det här drevet är ett typexempel. I tex Frankrike, Italien eller Spanien finns en betydligt större spännvidd av åsikter i media.
Senast redigerad av Dupea 2013-12-29 kl. 02:32.
Citera
2013-12-29, 02:27
Medlem
trixy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Hahaha, hade jag varit miljardär hade jag startat en liten damliga (på liten plan) med toppless-spelare i bikiniunderdel. Fotboll och strippklubb på samma gång, det hade kunnat bli hur stort som helst. Känns som något Stenbäck hade kunnat hitta på om han var i livet fortfarande - för att verkligen reta upp etablissemanget.

Bara tänk om nåra feminazis hade läst alla dessa hundra(tusen?)tals kommenterar på flashback som är till kung zlatans favör. De hade nog fått mental kortslutning av ilska hahaha
Citera
2013-12-29, 02:44
Medlem
Mr-potatoheads avatar
jantelags-fittorna i vanlig ordning.
Varför ska man man jämföra dessa.
HERRFOTBOLLEN är världens största sport och har bra mycket mer utövare än dess kvinnliga motsvarighet.
Som att jämföra Herr och dam i tyngdlyftning. Helt olika förutsättningar, men trots allt samma sport ju idioter
Citera
2013-12-29, 02:46
Bannlyst
Citat:
Wegerup och Frändèn är så indignerade och sorgsna, som att hela deras värld har gått sönder. Hur skall de nu få ihop sina roller som Zlatans hovreportrar och kvinnosakskrönikörer?

Kanske sunt att de får lite skepsis till Zlatan. Deras yrkesroller har varit bland de mest infantila i svensk journalistisk historia. Jag älskar Zlatan, men har i alla år stört mig enormt på Wegerups devota hyllningar. När Zlatan spelade i Milan framställde hon det som att det varken fanns ett Milan varken före eller efter Zlatan. "il club piu titolato del Mondo" gjorde hon till någon sorts Zlatan-lekstuga.

Kunde fan inte hjälpa att sätta kaffet i halsen och garva rakt ut så fruktansvärt jävla hårt när Frändèn beskrev sig som "extremt hårdhudad" eller vad det nu var men ändå lyckades bli sinnessjukt kränkt av hans intervju. Hur jävla skyddat liv kan man leva egentligen?
Citera
2013-12-29, 05:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Den fjanten skiljer sig inte från övriga. Rimligtvis borde det finnas många proffstyckare i landet som instämmer med Zlatan, men inte en jävel vågar göra det bara av anledningen att det är helt enkelt inte bra för det journalistiska anseendet eller karriären att tycka "fel". De misstolkar hans uttalande fritt bara för att det passar det som är rådande. Sverige har Europas i särklass mest homogena journalister när det gäller vissa ståndpunkter, så till den grad att det blir obehagligt och äcklande. Det här drevet är ett typexempel. I tex Frankrike, Italien eller Spanien finns en betydligt större spännvidd av åsikter i media.

Haha ja jag läste nyss vad Wegerup ansåg. Hon ger Zlatan samtliga rätt men måste ändå vara kritisk. Det ska råda åsiktsfrihet skriver hon men den ska tydligen inte gälla för sådana här "extrema" saker...
Citera
2013-12-29, 05:58
Medlem
Euronymous68s avatar
Therese Sjögran borde få en bil...
För att hon är den fulaste horan i världen!!!!!! http://www.dn.se/sport/fotboll/therese-sjogran-far-ocksa-en-bil/
Citera
2013-12-29, 06:14
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Absolut,

Jag har full respekt för Zlatans relation till svensk media. Han har säkerligen haft hundratals chanser att vara med i diverse "Vi gillar olika"-kampanjer. Han har alltid tackat nej. Sedan har en hat mot Aftonbladet efter Robert Lauls artiklar i början av 2000-talet.

Förövrigt är det intressant att följa denna Laul på twitter just nu. Tydligt att han är oerhört bitter på Zlatan. Han tar varje möjlighet att haka på pk-drevet.

Haha Robert Laul den jävla tjockisen borde hålla sig till att skriva om mat och restauranger istället för fotboll. När han skulle se Hunger Games på bio så gick han i tron om att den handlade om mat
Citera
2013-12-29, 06:16
Medlem
Euronymous68s avatar
..läs: så jävla äckligt ful att hon i borde hamna i ett somaliehotel med sin damboll....
Citera
2013-12-29, 06:23
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Nu har Wegerup hostat också
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/wegerup/article18092700.ab

''Nilsson har dessutom rätt när han säger att spelarna måste få tycka det de vill, förbundet kan och ska inte bedriva åsiktscensur.''

Sen skriver hon att man inte ska få säöga vad man vill, alltså vill hon ha åsiktscensur. Uppenbarligen så har inte Wegerup en tillräcklig utbildning för att förstå vad ordet censur innebär. Man kan inte ha lite censur, antingen är det censurerat eller så är det inte.

''Får Zlatan då inte tycka vad han vill om damfotboll? Jo, absolut. Jag avskyr när folk ska tvingas vara politisk korrekta. Är det något jag ofta uppskattar med Ibra är det han vågar säga saker.''

Och sen skriver hon att det inte innebär att man kan säga vad som helst. Så i realiteten tycker hon att Zlatan ska tvingas vara politiskt korrekt.

''Vi kan inte ha ett samhälle där bara de fysiskt starkaste och mest resursstarka får dominera.''

Okej? Så Zlatan har alltså alltid varit ''resursstark'' (för övrigt ett rätt diffust begrepp i detta sammanhang), jag som trodde att Zlatan var uppväxt i någorlunda fattiga Rosengård? Men tydligen inte...

Betyg på krönikan: Tre
Slutsats: Wegerup förstår inte att man inte kan argumentera för en sak för att sen skriva motargument på det man precis skrivit om båda argumenten ska vara hennes åsikter.
Citera
2013-12-29, 06:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
''Nilsson har dessutom rätt när han säger att spelarna måste få tycka det de vill, förbundet kan och ska inte bedriva åsiktscensur.''

Sen skriver hon att man inte ska få säöga vad man vill, alltså vill hon ha åsiktscensur. Uppenbarligen så har inte Wegerup en tillräcklig utbildning för att förstå vad ordet censur innebär. Man kan inte ha lite censur, antingen är det censurerat eller så är det inte.

''Får Zlatan då inte tycka vad han vill om damfotboll? Jo, absolut. Jag avskyr när folk ska tvingas vara politisk korrekta. Är det något jag ofta uppskattar med Ibra är det han vågar säga saker.''

Och sen skriver hon att det inte innebär att man kan säga vad som helst. Så i realiteten tycker hon att Zlatan ska tvingas vara politiskt korrekt.

''Vi kan inte ha ett samhälle där bara de fysiskt starkaste och mest resursstarka får dominera.''

Okej? Så Zlatan har alltså alltid varit ''resursstark'' (för övrigt ett rätt diffust begrepp i detta sammanhang), jag som trodde att Zlatan var uppväxt i någorlunda fattiga Rosengård? Men tydligen inte...

Betyg på krönikan: Tre
Slutsats: Wegerup förstår inte att man inte kan argumentera för en sak för att sen skriva motargument på det man precis skrivit om båda argumenten ska vara hennes åsikter.

Ja hela den där krönikan är så fel den bara kan bli. Man ska få säga en sak, men ändå inte typ Jag menar fattar inte människan själv hur det låter. Sedan när hon drar upp Hitler så blir det bara för mycket...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in