2013-12-29, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trixy2
det festliga i sammanhanget är att han skyller uppståndelsen på media -vilket egentligen betyder att han visar fingret åt PK och feministerna
Prexis han har inget mot damspelarna vilket han förtydligar däremot e han mot journalisterna
Citera
2013-12-29, 00:22
Medlem
trixy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
Prexis han har inget mot damspelarna vilket han förtydligar däremot e han mot journalisterna

exakt. han har inget emot damfotboll eller kvinnliga fotbollsspelare. vad han är arg på är att media jämför honom med tex Lotta Schelin - och Lotta hade antagligen inte ens platsat i Barcelonas ungdomsakademi....
Citera
2013-12-29, 00:25
Bannlyst
Jag skulle lätt se damfotboll om dom spelade toppless.

Nej men den här debatten kommer ju onekligen förlöjliga damfotbollen ännu mer. Det blir omvänt resultat. Precis som allt annat PK-media failar med. Som den gången när expressen lekte STASI.
Senast redigerad av hotmail666 2013-12-29 kl. 00:35.
Citera
2013-12-29, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Jämställdhetsfeministern är i gång igen
http://jamstalldhetsfeministern.wordpress.com/
Riktigt bra ironi från den/m skribenten/erna, undrar bara hur många av dessa "feministas ultras" går på den och faktiskt tror att sajten är seriös...
Citera
2013-12-29, 00:28
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testpiloten
"Så här 48 timmar senare är Sverige fortfarande ett land i chock och Ibrahimovic har gått från att vara Zuper-Zlatan till att bli nationens fiende nummer 1. Så går det för den som vågar ifrågasätta våra Heliga Feministiska Skrifter!"

man blir mörkrädd

Visst förstår du att det är en humorblogg?
Citera
2013-12-29, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trixy2
det festliga i sammanhanget är att han skyller uppståndelsen på media -vilket egentligen betyder att han visar fingret åt PK och feministerna

Hahah ja vi får se hur det utvecklar sig
Citera
2013-12-29, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Visst förstår du att det är en humorblogg?

Men det är ju i sak sant. Rabiata vänstermänniskor med bittersmak av ultracp som spyr på Zlatan, på riktigt. Vad är barnen i Africa i jämförelse med Zlatans uttalande? Zlatan är död för svärmarna.

Jag antar att d e d han/hon ser mörkret i.
Citera
2013-12-29, 01:15
Medlem
Amors avatar
Wegerup och Frändèn är så indignerade och sorgsna, som att hela deras värld har gått sönder. Hur skall de nu få ihop sina roller som Zlatans hovreportrar och kvinnosakskrönikörer?

Kanske sunt att de får lite skepsis till Zlatan. Deras yrkesroller har varit bland de mest infantila i svensk journalistisk historia. Jag älskar Zlatan, men har i alla år stört mig enormt på Wegerups devota hyllningar. När Zlatan spelade i Milan framställde hon det som att det varken fanns ett Milan varken före eller efter Zlatan. "il club piu titolato del Mondo" gjorde hon till någon sorts Zlatan-lekstuga.
Citera
2013-12-29, 01:18
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hotmail666
Jag skulle lätt se damfotboll om dom spelade toppless.

Nej men den här debatten kommer ju onekligen förlöjliga damfotbollen ännu mer. Det blir omvänt resultat. Precis som allt annat PK-media failar med. Som den gången när expressen lekte STASI.
Debatten kommer pågå så länge damspelarna väljer att sätta på sig offerkoftorna. Det vi ser nu är en backlash för all inkvoterad uppmärksamhet och snålskjuts de har fått av herrfotbollen.

Förstår att det är tufft, herrfotboll är världens största och mest engagerande idrott, inget kan egentligen jämföras med det . Dock får ju damfotbollen enormt mycket uppmärksamhet om man jämför med andra sporter, de har absolut ingen anledning att gnälla.
Citera
2013-12-29, 01:22
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Sen ser jag inte att Zlatan gjort en pudel på nåt sätt, det enda han gjort är att förklara för alla tröga feminister och PK-ister hur man läser och tyder en text. Om jag tillhörde PK-ismen skulle jag bli argare för detta när Zlatan i princip dumförklarar hela media-Sverige genom att bokstavligt beskriva vad han menade vilket vi som har någorlunda hög intelligens fattade direkt.
Absolut,

Jag har full respekt för Zlatans relation till svensk media. Han har säkerligen haft hundratals chanser att vara med i diverse "Vi gillar olika"-kampanjer. Han har alltid tackat nej. Sedan har en hat mot Aftonbladet efter Robert Lauls artiklar i början av 2000-talet.

Förövrigt är det intressant att följa denna Laul på twitter just nu. Tydligt att han är oerhört bitter på Zlatan. Han tar varje möjlighet att haka på pk-drevet.
Citera
2013-12-29, 01:25
Medlem
munspruts avatar
Man bara älskar Zlatan, han dominerar inte bara på fotbollsplanen utan även på intervju. Och nej han har inte sagt nåt fel utan det är media som försöker få till nånting fast han bara sagt helt självklara saker i intervjun. Själv tror jag att jag skulle dänga de allra flesta tjejer i brottning t.ex.
Citera
2013-12-29, 01:31
Medlem
Är det bara jag som har märkt hur annars väldigt politiskt korrekta invandrare som pratar om värdegrund, jämställdhet, demokrati och tolerans direkt försvarar Zlatans uttalande? (Framförallt bosnier). Det bara stinker etnocentrism!

Mina två punkter:

1. Zlatan är en självgod fjant
2. Kvinnor och män ska inte jämföras i fotboll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in