2013-12-28, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leBook
Fast, det exempel du tar upp som propaganda finns det INGEN feminist i hela världen som håller med om. Att påstå annat är lögn.

Klart han överdrev lite, men det är ju snudd på exakt så det är.
Citera
2013-12-28, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Ni verkar inte fatta att det inte handlar om huruvida män är bättre på fotboll eller inte. Alla vet väl att män är bättre..??

Det handlar ju om hur han uttrycker sig! En verbal och normalbegåvad individ hade uttryckt sig på ett smidigt sätt - kanske till och med kunna få fram sin poäng utan att behöva bete sig som värsta talibanen.
Och varför i helvete måste man vara så jävla smidig hela tiden? Den andra sidan behöver ju aldrig någonsin bry sig om att vara smidiga utan gör istället stor sak av att vara så rabiata som möjligt.
Citera
2013-12-28, 14:26
Medlem
MarxistHunters avatar
Är det bara barn som skriver i den här tråden eller? Om ni ska skriva får ni väl fan ta och stava rätt också.
Citera
2013-12-28, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av master-yi
Jo du har en poäng där, men än har Wegerup inte yttrat sig mig veterligen? Hon om någon får passa sig jäääävligt noga nu om hon vill ha fler intervjuer med Zlatan. Det är väl i princip bara hon från Aftonhoran som får göra intervjuer med honom. Feministhoran Johanna Frändén var inte sen med att yttra sig, för henne har Zlatan behandlat som luft redan från början, hon bevakade honom i Barcelona sedan följde hon efter honom till Paris men hon har aldrig fått göra någon intervju med honom. Och när hon väl fick en intervju med PSGs tränare Blanc så fick hon känna på hur männen i Frankrike behandlar små feministhoror....

Finns den intervjun att se någonstans?
Citera
2013-12-28, 14:31
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Bara Jan Guillo är stor nog (liten) att våga och överleva
Ett par saker kan man inte bortse från. Personligen uppfattar jag hans uttalande med glimten i ögat och skämtsamt, men det ändrar inte det faktum att det var djävligt klumpigt sagt.

Sen har han rätt i sak, men man kan välja hur man uttrycker sig. Precis som någon skribent sa, så är han en förebild för våra juniorer, både pojkar och flickor och med den makten hans ord besitter så borde han ta ansvar för det.

Själva debatten i sig är sjuk och skruvad, den skulle aldrig fått någon som helst befästelse i media för den är bisarr. Man kan inte jämföra äpplen och päron. Damfotbollen i Sverige får definitivt mycket utrymme och den uppmuntras. Men det betyder inte att den hör hemma i samma liga och andetag som herrfotbollen.

Men även om man har rätt i sak, så bör man inte uttrycka sig spiteful. Vilket jag anser han har gjort i detta fallet. Hans ord kan misstolkas och besitter man makt ska man inte missbruka det förtroendet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardTeach
Finns den intervjun att se någonstans?

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2525689/PSG-boss-Laurent-Blanc-embroiled-sexism-row-asking-female-journalist-You-know-4-3-3-means-dont-you.h tml
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangobaer
Men flera individer har i den här tråden hävdat att kvinnor är sämre än män på fotboll för att damfotboll inte funnits lika länge, vilket faktiskt är samma sak.

Då tror jag du missförstår dem. Jag tycker att Zlatan har fel i att man inte kan jämföra dam och herrspelare. Låt mig ge ett exempel:

Lotta Schelin försöker dribbla en back som är lika bra som henne - Lyckas!

Zlatan försöker dribbla en back som är lika bra som honom - Misslyckas!

Lotta Schelin har således gjort en bättre insats i den situationen. Dam- och herrprestationer bedöms utifrån det motstånd de har. Inte någon form av jämställdhetsutopi där alla är lika och de rent hypotetiskt jämförs som om de skulle spela fotboll mot varandra. Let's face it, flashbackare vägrar inse detta eftersom de i regel hatar kvinnor.
Citera
2013-12-28, 14:40
Medlem
Citat:
Då tror jag du missförstår dem. Jag tycker att Zlatan har fel i att man inte kan jämföra dam och herrspelare. Låt mig ge ett exempel:

Lotta Schelin har således gjort en bättre insats i den situationen. Dam- och herrprestationer bedöms utifrån det motstånd de har. Inte någon form av jämställdhetsutopi där alla är lika och de rent hypotetiskt jämförs som om de skulle spela fotboll mot varandra. Let's face it, flashbackare vägrar inse detta eftersom de i regel hatar kvinnor.

Herregud... Det handlar om att herrfotboll är mycket populärare och drar in pengarna till SvFF så att damfotbollen ens kan ha ett landslag och organiserade serier. Herrfotboll är populärare för det höga tempot, intensiteten, tekniken osv. som finns där, och det är åskådarna som bestämmer vad som är populärt. Om p12 fintar bort en annan p12 så är han också värd en bil menar du?
Citera
2013-12-28, 14:43
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:

Lotta Schelin försöker dribbla en 14-årig pojklagsspelare, misslyckas...
Citera
2013-12-28, 14:45
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Ett par saker kan man inte bortse från. Personligen uppfattar jag hans uttalande med glimten i ögat och skämtsamt, men det ändrar inte det faktum att det var djävligt klumpigt sagt.

Sen har han rätt i sak, men man kan välja hur man uttrycker sig. Precis som någon skribent sa, så är han en förebild för våra juniorer, både pojkar och flickor och med den makten hans ord besitter så borde han ta ansvar för det.

Själva debatten i sig är sjuk och skruvad, den skulle aldrig fått någon som helst befästelse i media för den är bisarr. Man kan inte jämföra äpplen och päron. Damfotbollen i Sverige får definitivt mycket utrymme och den uppmuntras. Men det betyder inte att den hör hemma i samma liga och andetag som herrfotbollen.

Men även om man har rätt i sak, så bör man inte uttrycka sig spiteful. Vilket jag anser han har gjort i detta fallet. Hans ord kan misstolkas och besitter man makt ska man inte missbruka det förtroendet.

Fotbollsintresserade pojkar och flickor bryr sig inte för fem öre om detta trams, om inte deras föräldrar försöker påverka dom att tycka

https://pbs.twimg.com/media/BckwMwgIEAAqVMr.jpg:large
Citera
2013-12-28, 14:47
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Fotbollsintresserade pojkar och flickor bryr sig inte för fem öre om detta trams, om inte deras föräldrar försöker påverka dom att tycka
Kanske är det så. Men det tar inte bort ansvaret från Zlatan. Det är ett klumpigt uttalande imo, även om han har rätt i sak.
Citera
2013-12-28, 14:47
Medlem
MarxistHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Om p12 fintar bort en annan p12 så är han också värd en bil menar du?
Absolut. #feministlogik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in