Varför skall man inte be en SDare eller annan politiker skita ner sig?
Frågan är lite löjlig då inget kommer att hända av detta.
Som det är idag har SR
outsourcat en stor del av produktionen till släktingar och vänner till folk inom SR. Om ni tror att t ex Tredje Statsmakten Media AB
(som producerar Medierna) är ett bolag som ett gäng startade för att de vill bedriva journalistik eller att du ochjag kan starta ett liknande produktionsbolag är du en dåre. Outsourcingen är till för att SR's chefer och anställda skall sitta lungt och kunna ta samtal med sina
leverantörer om det blir något problem med programmen som sänts.
Om ni undrar varför jag berättat detta för er så är det att den enda påföljden för Samson Wiklund är att han får starta ett produktionsbolag. Kanske kan bli lite jobbigt att fylla i ett ar blanketter om året men mer än så kommer inte att ske. För intresserade kan ni undersöka släkten Wiklund och vad det är för figurer som hittas där. Jag tror knappast att det finns två släkten Wiklund i landet så ni vet vad Samson har skydd av, har för mig att han har en släkting på polisens personalavdelning och en annan som arbetar inom kulturdepartementet.
Jag tycker fortfarande inte att Samson Wiklund gjort något fel utan frågan handlar mer om varför just vissa åsikter är skyddade inom SR och varför dessa i praktiken är ett krav för att man skall få anställning. Tycker fler borde be politiker, ministrar och andra figurer skita på sig och stoppa en näve i munnen.