• 1
  • 2
2013-12-23, 14:14
Medlem
El Capitanos avatar
Efter att det börjat hetsas om SD i kärrtorp och det vänsterhatet dök upp på scenen om att skära halsen av Jimmie Åkesson och dylika vidrigheter så nämner Josef Fransson (SD) det på twitter, i en helt okontroversiell tweet:

Josef Fransson: "Jo men där kom det. 'Slipa kniven och skicka (SD)svinen till slakt'. Härlig manifestation."

Samson svarar då med:

"@JosefFranssonSD Skit ner dig"

"@JosefFranssonSD Ja. Skit ner dig och stoppa en näve av det i din mun."

Är det här verkligen den nivå som våra journalister (offentliga personer) i "opartiska" public service ska hålla? Ett indirekt försvar av antidemokratiska våldstexter mot en en svensk partiordförande, och utspel mot en vald riksdagspolitiker (Fransson) att denne ska "äta bajs".
Citera
2013-12-23, 14:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Strider både mot opartiskheten & normal hyfs.
Skicka en en skärmdump till hans chefer, såsom "bekymrad licensbetalare".
Citera
2013-12-23, 14:29
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Strider både mot opartiskheten & normal hyfs.
Skicka en en skärmdump till hans chefer, såsom "bekymrad licensbetalare".

Jag tror inte att det kommer att hända så mycket. SR har historiskt varit väldigt generösa mot medarbetare som uttryckt sig olämpligt rörande SD under sin yrkesutövning.

Att någon reprimand kommer att utdelas för ett privat tweet ser jag som helt uteslutet under nuvarande system.
Citera
2013-12-23, 14:30
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
"@JosefFranssonSD Ja. Skit ner dig och stoppa en näve av det i din mun."[/i]

Är det här verkligen den nivå som våra journalister (offentliga personer) i "opartiska" public service ska hålla? Ett indirekt försvar av antidemokratiska våldstexter mot en en svensk partiordförande, och utspel mot en vald riksdagspolitiker (Fransson) att denne ska "äta bajs".

Den nivån på kommunikation är barnslig och det bästa en vuxen kan göra med ett barn är att låta barnets moder tillrättavisa det. Mitt förslag är alltså att riksdagsman Fransson ringer upp Samson Wiklunds moder och ber henne prata hyfs med sin son.
Citera
2013-12-23, 15:44
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Samson svarar då med:

Samson Bajskorv är knappast ensam i media om att förespråka våld och hat mot svenskar, det är ju en förutsättning att man aktivt arbetar för folkmordet på svenskarna om man ska anställas vid stats- och judemedia.
Citera
2013-12-23, 17:45
Medlem
Meeis avatar
Får akta sig för att påpeka det "rätta" hatet. Då får man mogna och genomtänka kommentarer tillbaka så som Samson visar här så snällt.
Citera
2013-12-23, 17:55
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Jag tror inte att det kommer att hända så mycket. SR har historiskt varit väldigt generösa mot medarbetare som uttryckt sig olämpligt rörande SD under sin yrkesutövning.

Att någon reprimand kommer att utdelas för ett privat tweet ser jag som helt uteslutet under nuvarande system.

Stämmer väl, PK journalister hatar ju SD så någon reprimand lär nog han inte få från ledningen tyvärr. Nu startar ju dessutom valrörelsen 2014 och det lär bli den smutsigaste valrörelsen i Sveriges historia.
Citera
2013-12-23, 18:14
Medlem
Citat:
Efter att det börjat hetsas om SD i kärrtorp och det vänsterhatet dök upp på scenen om att skära halsen av Jimmie Åkesson och dylika vidrigheter så nämner Josef Fransson (SD) det på twitter, i en helt okontroversiell tweet:

Josef Fransson: "Jo men där kom det. 'Slipa kniven och skicka (SD)svinen till slakt'. Härlig manifestation."

Samson svarar då med:

"@JosefFranssonSD Skit ner dig"

Mycket märkligt uttalande. Är han 5 år gammal?
Citera
2013-12-23, 18:29
Medlem
Förvånande att en vuxen människa faktiskt kan sjunka så lågt. Som någon tidigare sade så är det bara löjligt; men betänk också att om en politiker från SD gjort samma sak hade det skrikits om hatbrott och grejer.

Nytt konto, så grattis till mig för mitt första inlägg.
Citera
2013-12-23, 18:37
Medlem
Nicke08s avatar
Har någon någonsin läst om en journalist som blivit sparkad från Vänsterväldets Flaggskepp SR på grund av sina åsikter och/eller sin politiska färgning i reportagen?

De sitter säkert på redaktionen så länge de rättar in sig i Miljövänsterns ideologi. Undantaget är ju Vladislav Savic som lurade skjortan av sina Kamrater.

Den statliga Radion spenderar dina skattepengar hur som helst och när som helst den vill. Miljövänstern använder SR i sin propaganda och detta har pågått i flera decennium.

Denna incident kommer inte ens rubba Vänsterväldet.
Citera
2013-12-23, 18:50
Medlem
Golonkas avatar
Helt otroligt! Man baxnar! Årets valrörelse kommer att skära genom kompisgäng, kollegor och familjer. I år handlar det om "kamp mot rasismen" och fan vet om SD ens kan påräkna skydd av polis och livvakter när ångan är verkligt uppe! Jag tror vi kommer att få ännu ett politkskt mord under året. Någon jävla galning kommer att ge sig på Åkesson eller någon annan i SD-toppen därtill tubbad av det sanlösa hat och hets som just nu går för fullt.

Var ska det sluta?
Citera
2013-12-23, 18:55
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Har någon någonsin läst om en journalist som blivit sparkad från Vänsterväldets Flaggskepp SR på grund av sina åsikter och/eller sin politiska färgning i reportagen?

De sitter säkert på redaktionen så länge de rättar in sig i Miljövänsterns ideologi. Undantaget är ju Vladislav Savic som lurade skjortan av sina Kamrater.

Den statliga Radion spenderar dina skattepengar hur som helst och när som helst den vill. Miljövänstern använder SR i sin propaganda och detta har pågått i flera decennium.

Denna incident kommer inte ens rubba Vänsterväldet.

Jag känner inte till att någon behövt gå från SR på grund av regimlojalt SD-hat. Men jag vet att Per Gudmundsson ställdes inför ultimatum att antingen sluta att blogga regimkritiskt eller att sluta på SVT. Han valde att sluta på SVT.

För unga läsare ska nämnas att det ansågs regimkritiskt att vara M-sympatisör för 10 år sedan.

Citat:
Till slut hamnade ärendet på Jan Axelssons bord. Axelsson är enhetschef för Kultur och samhälle på SVT.
- Jag tittade på bloggen och såg direkt att det som stod där inte vad förenligt med att jobba på SVT, säger Jan Axelsson.

Han menar att Gudmundsons blogg strider mot kravet att anställda inom SVT "i offentliga sammanhang ska avhålla sig från uttalanden och åtgärder som kan medföra att företagets opartiskhet med fog kan ifrågasättas".
- Bloggen bygger ju på att han kommenterar mer eller mindre politiska frågor. Då kan man inte samtidigt jobba med ett samhällsprogram, säger Jan Axelsson.

Länk
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in