2013-12-22, 14:30
Medlem
Frack! Ska äta middagmi berlin med min flickvän, lutar åt att vi stannar i lägenheten men vsd gör man inte om hon nu ville klä upp sig.
Citera
2013-12-22, 20:44
Medlem
Hjortronsylts avatar
På grund av att jag är hemma i föräldrahemmet över julhelgen och inte hade möjlighet att ta med mig kostym eller smoking på resan så är jag begränsad till den svarta kostym som redan fanns på plats.
Den bärs med vit skjorta och matchas antingen med en marinblå eller vinröd fluga och lämplig bröstnäsduk. Till det bärs en matchande sidanhalsduk.
Ska till en ganska informell middag med ett par barndomsvänner och deras respektive så finns inga egentliga klädkrav, men är alltid roligt att åtminstone få bära kostym.
Måste bara lära mig knyta fluga igen, senast jag gjorde det var förra nyår och har helt glömt bort hur det gick till
Citera
2013-12-24, 12:56
Medlem
Deometrics avatar
Jag har en kostym redo men det hade varit gött att hitta en snygg blazer som passar till en lite mer avslappnad stil.

Något tips på en mer avslappnad nyårstil (fast snygg ofc)?
Citera
2013-12-24, 13:12
Medlem
Mörkblå kostym med vit skjorta. Matchat med den av mina slipar som har minst fläckar på sig
Citera
2013-12-25, 14:12
Bannlyst
lite skillnad från förra året...kläderna är en hel del dyrare. ser bra ut.
Citera
2013-12-25, 14:59
Medlem
Brmcs avatar
- Låga svarta brouges, blandat mocka och läder av dr Martens. Lite mörkgröna, men det syns knappt.
- Svarta kostymbrallor av modell gammal gubbe, dock lätt insydda där nere samt upprullade.
- Krämvit skjorta knäppt hela vägen upp
- Senapsgul stickad slips
Citera
2013-12-25, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Vi är för helvete killar, vi planerar inte sånt där.
Det blir dom kläderna det blir

+1

Vad fan händer med världen.
Citera
2013-12-25, 17:35
Medlem
Locss avatar
Behöver lite tips till matchande byxor och skjorta till en marinblå dubbelknäppt blazer med matchande fluga.
Vilken färg på byxor och skjorta blir snyggast?. Länka gärna till någon butik också
Citera
2013-12-26, 01:17
Medlem
Iamthebatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locs
Behöver lite tips till matchande byxor och skjorta till en marinblå dubbelknäppt blazer med matchande fluga.
Vilken färg på byxor och skjorta blir snyggast?. Länka gärna till någon butik också

-Vit eller svart skjorta och "vanliga" beigea chinos skulle kanske vara något? Finner du nog på vilken butik som helst som erbjuder herrmode! För egen del ogillar jag dressman och H&M, JacknJones funkar i nödfall, men klä dig med lite värdighet!

För egen del lutar det mot att köpa en grå väst till min ljusblåa skjorta, det iklädd i ett par chinos och en grå/vit/svartrandig slips!
Fast jag är lite sugen på fluga dagen i ära...! Någon som vet hur jag skulle byta ut eventuella plagg för att få en röd fluga att fungera?
Eller vilken färg på flugan jag skulle investera i istället? (hellre byta ut en än köpa, modemedveten snåljåp här!)
Citera
2013-12-26, 23:47
Medlem
Stratakastas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locs

Vit/grön/rosa oxford skjorta med ljus bruna manchester braxer
Citera
2013-12-27, 02:51
Medlem
Ett par snygga jeans, en skjorta med en vit ganttröja över ska bäras av mig. Givetvis med ett par matchande skor till, läderskor
Citera
2013-12-27, 13:28
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taistelija
Ett par snygga jeans, en skjorta med en vit ganttröja över ska bäras av mig. Givetvis med ett par matchande skor till, läderskor
Här nalkas det fintillställning, det hör jag det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in