2013-12-27, 14:20
Medlem
Hjälp!! Jag har absolut ingenting att ha på mig på nyår och är pank. Det enda jag har är ett presentkort på zara
som ligger på 1000 kr. Kan någon snälla hjälpa mig med vad jag ska köpa??
Ska vara en avslappnad outfit då jag inte ska på nån vidare formell tillställning och bara är 18 år
haha. Please help!!
Citera
2013-12-27, 20:24
Medlem
Blå APC jeans, Vit PRL buttondown under en grå burberry crewneck och en blå/röd randig fluga (inte färdigknuten)

Vuxit ur kavajerna och inte haft tid/ ork att införskaffa nya så får bli så.
Citera
2013-12-28, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Här nalkas det fintillställning, det hör jag det

Haha jadu, ibland så
Citera
2013-12-28, 02:03
Medlem
Kul tråd, har suttit och spanat efter roliga tips ett tag nu men kommit på att det blir bäst när jag kör mitt eget race...
Ska festa på berns 150års nyårsfest så jag har tagiti lite.. Dock inte smoki ngdå det känns allde les för uppstyrt för mig..

Min outfit lyder: lila sammetskavaj från Ermengildo Zegna, vit skjorta från eton, svarta revärbyxor från Oscar jacobsson, svarta lackskor från Acne, midnattsblå sammetsfluga från herr Judit och en svart cylinderhatt från old touch.. Tror jag kommer vara coolaste katten i stan...
Citera
2013-12-28, 10:28
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Blå APC jeans, Vit PRL buttondown under en grå burberry crewneck och en blå/röd randig fluga (inte färdigknuten)

Pics?
Citera
2013-12-28, 11:21
Medlem
Iamthebatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av publicmenace
Kul tråd, har suttit och spanat efter roliga tips ett tag nu men kommit på att det blir bäst när jag kör mitt eget race...
Ska festa på berns 150års nyårsfest så jag har tagiti lite.. Dock inte smoki ngdå det känns allde les för uppstyrt för mig..

Min outfit lyder: lila sammetskavaj från Ermengildo Zegna, vit skjorta från eton, svarta revärbyxor från Oscar jacobsson, svarta lackskor från Acne, midnattsblå sammetsfluga från herr Judit och en svart cylinderhatt från old touch.. Tror jag kommer vara coolaste katten i stan...

Det kan man med säkerhet utnämna sig till om man är beväpnad med en cylinderhatt! I övrigt lät det stiligt också!
Citera
2013-12-28, 12:33
Medlem
JIIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampbob1995
Hjälp!! Jag har absolut ingenting att ha på mig på nyår och är pank. Det enda jag har är ett presentkort på zara
som ligger på 1000 kr. Kan någon snälla hjälpa mig med vad jag ska köpa??
Ska vara en avslappnad outfit då jag inte ska på nån vidare formell tillställning och bara är 18 år
haha. Please help!!
Köp en blazer på Zara med ditt presentkort, använd valfri skjorta och byxor. Snygga skor så är du klar. Eventuellt räcker presentkortet till blazer och skjorta.
Citera
2013-12-28, 13:04
Medlem
ProfessorLuxs avatar
Rätt enkel, väldigt mörk grå kavaj, vinröd fluga med små mörka prickar på, blå OCBD PRL skjorta, (förhoppningsvis, om jag hittar idag) ett par ljusare manchesterbyxor.

Mvh, PL
Citera
2013-12-28, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Pics?
Kan lösa på nyår, är lite meck att knyta flugor vet du. Vad ska du själv ha?
Citera
2013-12-28, 15:27
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Kan lösa på nyår, är lite meck att knyta flugor vet du. Vad ska du själv ha?

Ah förstår det, lät intressant/skumt med fluga tillsammans med crewneck, får ingen vacker bild i skallen men att döma av resten av din planerade klädsel så verkar du ha koll på hur man klär upp sig

Själv vet jag inte ens vart nyår skall spenderas ännu, och därmed ännu mindre om vilka kläder jag skall välja. Men ett alternativ är just crewneck+buttondown, (därav min fråga)
Citera
2013-12-28, 15:32
Medlem
muntiis avatar
Ljusblå skjorta, svart fluga, jeans
Citera
2013-12-28, 16:17
Medlem
Iamthebatmans avatar
Så, då var det inköpt!

Ljusblå skjorta, grå väst, och svart fluga!

Funderar bara på om jag har svarta jeans till, eller kör på beigea chinos... Vad säger vi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in