• 5
  • 6
2013-12-31, 10:28
Medlem
CiuZs avatar
Är lite osäker på vad jag ska ha på mig. Jag funderar på att ha en grå uddakavaj med olivgröna chinos, vit skjorta och en mörkblå stickad slips. bruna skor och brunt bälte. Tror ni det passar eller är det för mycket olika färger? Har en svart kavaj också som jag kan använda.
Citera
2013-12-31, 11:14
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Varför?

Det var menat som en extra krydda humor till mitt inlägg. Ska dock sägas att du och flera andra säkert misstänkt mig för att vara just en hipster. Själv identifierar jag mig inte på så sätt, men har inga problem om andra skulle göra det.

Konstig fråga annars. Varför väljer man att klä sig casual? Eller enligt klassiskt herrmode? Varför klär du dig som du gör?
Citera
2013-12-31, 11:45
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Konstig fråga annars. Varför väljer man att klä sig casual? Eller enligt klassiskt herrmode? Varför klär du dig som du gör?
Jag klär mig i det jag känner mig bekväm i, hyfsat propert. Som många andra med andra ord. Jag har dock aldrig förstått hipster-grejen med farfars gamla stickade koftor, tighta och för korta byxor, plastbågade glasögon utan skärpa, helskägg/mustasch. Varför klä sig som en pajas liksom?
Citera
2013-12-31, 16:32
Medlem
Traditions avatar
Svart latexdräkt och en ridpiska under armen

Citera
2013-12-31, 16:58
Medlem
Rippless avatar
Marinblå klubblazer, väldigt ljusgrå skjorta med full spread-krage, ljusbrun slips med prickar på, råa jeans, mörkbrunt bälte och mörkbruna chelseas.
Citera
2013-12-31, 17:24
Medlem
Dåligt med bilder tycker jag, bryter trenden ocn lägger ut min outfit, lite rädd att det skall se ut som att jag skall på begravning när även kavajen sitter på...

http://ladda-upp.se/files/2013/b83426.jpg
Citera
2013-12-31, 20:09
Medlem
xposeds avatar
Sitter bara hemma med familjen, samt att min vardagsklädsel är just 'vardags' så blev/blir bara en mörkgrå kavaj, ljusblå skjorta samt chinos. Smått uppklätt i umgänget men inte för mycket.
Citera
2014-01-18, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Ah förstår det, lät intressant/skumt med fluga tillsammans med crewneck, får ingen vacker bild i skallen men att döma av resten av din planerade klädsel så verkar du ha koll på hur man klär upp sig

Själv vet jag inte ens vart nyår skall spenderas ännu, och därmed ännu mindre om vilka kläder jag skall välja. Men ett alternativ är just crewneck+buttondown, (därav min fråga)
La upp bild i "posta bilder på dina kläder" tråden nu. Bedöm själv.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in