• 1
  • 2
2013-12-19, 13:02
Medlem
Nyårsafton är här om mindre än två veckor och det börjar bli dags att bunkra upp de droger man tänkt använda sig av för att förgylla årets sista dag.

Min fråga till er är: Hur har ni förberett er? Vilka droger kommer intas på nyårsafton?

Själv funderar jag på en back öl samt droppa lite ecstasy i år.

Så kära flashbackare fyll gärna på med drogtips samt era drugs of choice till årets största fest!
Citera
2013-12-19, 13:11
Medlem
DawnedXs avatar
För mig kommer det bli en relativt lugn kväll.
Kommer förmodligen köpa några öl och lite bra röka, sitta med några polare och vänta in det nya året .

Mvh
Citera
2013-12-19, 13:13
Medlem
Mattsson69s avatar
(FB) Vilken/vilka droger kör ni på nyår 2013/2014? ?

Förövrigt cooocaiin och lite goa bärs.
Citera
2013-12-19, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattsson69
(FB) Vilken/vilka droger kör ni på nyår 2013/2014? ?

Förövrigt cooocaiin och lite goa bärs.

Attans där ser man. Gjorde en snabbsökning men missade tydligen den befintliga tråden helt.

Mod kan låsa!
Citera
2013-12-19, 14:26
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americanghostdance
Nyårsafton är här om mindre än två veckor och det börjar bli dags att bunkra upp de droger man tänkt använda sig av för att förgylla årets sista dag.

Min fråga till er är: Hur har ni förberett er? Vilka droger kommer intas på nyårsafton?

Själv funderar jag på en back öl samt droppa lite ecstasy i år.

Så kära flashbackare fyll gärna på med drogtips samt era drugs of choice till årets största fest!

En BACK öl? 24 öl? Menar du allvar?

Ont: Det blir nog en lina tjack eller två. Sen har jag väl med mig - precis likt förra året - en BiB vitt. Smidigt, lättdrucket om en ska dricka hela dagen och smidigt att plocka med hem om den inte dricks upp.
Citera
2013-12-20, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc

Ont: Det blir nog en lina tjack eller två. Sen har jag väl med mig - precis likt förra året - en BiB vitt. Smidigt, lättdrucket om en ska dricka hela dagen och smidigt att plocka med hem om den inte dricks upp.

Klart jag menar allvar. En back så inte festen tar slut vid 04 spåret. Börjar relativt tidigt. Dricker några bira och röker gräs. Fram mot kvällen efter säg 10 öl så snortar jag en lina tjack och droppar sedan en E.
Citera
2013-12-20, 01:01
Medlem
gato12s avatar
Citat:

Du tycker en back öl är mycket när du själv siktar på att dra i dig en hel jävla BiB...?

Det är liksom tre liter vin. Skulle man slå ut det i ren alkohol så går det nog jämnt ut med ölbacken.

Senast redigerad av gato12 2013-12-20 kl. 01:42.
Citera
2013-12-22, 11:40
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Du tycker en back öl är mycket när du själv siktar på att dra i dig en hel jävla BiB...?

Det är liksom tre liter vin. Skulle man slå ut det i ren alkohol så går det nog jämnt ut med ölbacken.

Jag siktar på att ta med mig en BiB av bekvämliga skäl. Får jag i mig halva den kommer jag dansa på bordet.

Citat:
Klart jag menar allvar. En back så inte festen tar slut vid 04 spåret. Börjar relativt tidigt. Dricker några bira och röker gräs. Fram mot kvällen efter säg 10 öl så snortar jag en lina tjack och droppar sedan en E.

Jo, fast alltså, 24 öl är mycket. Det är det.
Citera
2013-12-22, 14:07
Medlem
Citat:
Jag siktar på att ta med mig en BiB av bekvämliga skäl. Får jag i mig halva den kommer jag dansa på bordet.

Jo, fast alltså, 24 öl är mycket. Det är det.

Det är väl ändå högst individuellt eller hur? Där jag kommer ifrån är det tvärtom väldigt vanligt att folk dricker 24öl per kväll..många av dom gör om bedriften med en två dagars. 12öl till exempel är enligt mig rätt lite alkohol. Visst blir jag påverkad men inte så som jag vill.

Sedan finns de ju förstås ställen där man stöter på kompisgäng som alla köpt puttinuttiga 4 eller max 6st 33cl cider som de ska "supa" skallen av sig på..förövrigt väldigt dryga och torra människor har jag märkt. Vem fan kan frivilligt vilja festa med ett sådant gäng av torrbollar?

Nej går man ut med mottot att nu jävlar ska det krökas! Då hämtar man hem en back öl och ev någon flaska sprit till.

Det man INTE gör är att hämta 4st cider..
Citera
2013-12-22, 14:18
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Det är väl ändå högst individuellt eller hur? Där jag kommer ifrån är det tvärtom väldigt vanligt att folk dricker 24öl per kväll..många av dom gör om bedriften med en två dagars. 12öl till exempel är enligt mig rätt lite alkohol. Visst blir jag påverkad men inte så som jag vill.

Sedan finns de ju förstås ställen där man stöter på kompisgäng som alla köpt puttinuttiga 4 eller max 6st 33cl cider som de ska "supa" skallen av sig på..förövrigt väldigt dryga och torra människor har jag märkt. Vem fan kan frivilligt vilja festa med ett sådant gäng av torrbollar?

Nej går man ut med mottot att nu jävlar ska det krökas! Då hämtar man hem en back öl och ev någon flaska sprit till.

Haha men alltså, blir du inte helt jävla kräkfull? Det kanske bara är att jag är en liten snubbe, men jag har fått mig 2 liter vin på en kväll och då kräktes jag fram konturerna på varenda jävla världsdel.
Citera
2013-12-22, 14:47
Medlem
Citat:

Nu gillar jag inte att supa lika mycket längre. Men det är nog för att i mitt nuvarande umgänge ska alla vara så jävla präktiga och nog fan har man sett folk som kommer till fester med typ en kasse xider...

Vi har oftast lugna hemmafester och då är det väl ok att bara socialdricka. Men ska det festas ordentligt är det en jävla moment killer om folk kör försiktigt.

En kille deklarerar alltid att han ska spy, med viss ironi eftersom han dricker väldigt lugnt, typ sitter med en flaska vin hela kvällen, bjuder något glas etc.

Inget fel med det, jag gillar chillkvällar med alkohol men ska det supas så bör det göras lite ordentligt. När man var ung var en 70is standard och det spydde till höger och vänster. Och behövde man inte sicksacka mellan de andra utslagna kombatanterna så betydde det att det var en lugn kväll.

Tycker det var bättre innan Facebook, folk vågade släppa loss på ett annat sätt medan idag verkar varenda jävel måna om att upprätthålla något yttre sken...

För min del är nyår inte planerad alls, kan bli allt från lite öl ensam, dpt premiär, lugn kväll med polare eller fylleslag ute på landet.
Citera
2013-12-22, 14:53
Medlem
Khils avatar
Brännvin, cigarr & uppåt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto