Citat:
Ursprungligen postat av
americanghostdance
Det är väl ändå högst individuellt eller hur? Där jag kommer ifrån är det tvärtom väldigt vanligt att folk dricker 24öl per kväll..många av dom gör om bedriften med en två dagars. 12öl till exempel är enligt mig rätt lite alkohol. Visst blir jag påverkad men inte så som jag vill.
Sedan finns de ju förstås ställen där man stöter på kompisgäng som alla köpt puttinuttiga 4 eller max 6st 33cl cider som de ska "supa" skallen av sig på..förövrigt väldigt dryga och torra människor har jag märkt. Vem fan kan frivilligt vilja festa med ett sådant gäng av torrbollar?
Nej går man ut med mottot att nu jävlar ska det krökas! Då hämtar man hem en back öl och ev någon flaska sprit till.
Det man INTE gör är att hämta 4st cider..
Nu gillar jag inte att supa lika mycket längre. Men det är nog för att i mitt nuvarande umgänge ska alla vara så jävla präktiga och nog fan har man sett folk som kommer till fester med typ en kasse xider...
Vi har oftast lugna hemmafester och då är det väl ok att bara socialdricka. Men ska det festas ordentligt är det en jävla moment killer om folk kör försiktigt.
En kille deklarerar alltid att han ska spy, med viss ironi eftersom han dricker väldigt lugnt, typ sitter med en flaska vin hela kvällen, bjuder något glas etc.
Inget fel med det, jag gillar chillkvällar med alkohol men ska det supas så bör det göras lite ordentligt. När man var ung var en 70is standard och det spydde till höger och vänster. Och behövde man inte sicksacka mellan de andra utslagna kombatanterna så betydde det att det var en lugn kväll.
Tycker det var bättre innan Facebook, folk vågade släppa loss på ett annat sätt medan idag verkar varenda jävel måna om att upprätthålla något yttre sken...
För min del är nyår inte planerad alls, kan bli allt från lite öl ensam, dpt premiär, lugn kväll med polare eller fylleslag ute på landet.