2013-12-17, 22:33
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag skrev "Den färska...", det ska väl inte gå att missförstå?
Sorry, öl gör att man inte är med till 100%.....
Citera
2013-12-17, 22:41
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Sorry, öl gör att man inte är med till 100%.....
Hehe, ölens fel säger vi då
Citera
2013-12-17, 22:42
Medlem
Myrtens avatar
Anledningen till att den saltas är för att slippa salmonellakontrollen. När den är saltad så räknas den som "köttberedning". Det blir billigare att göra så här än att låta den gå genom kontroll.
Citera
2013-12-17, 22:47
Medlem
StigAllans avatar
Bra att du rapporterar att Pärson saboterar även sin färska kyckling med diverse skräp!

Ska sprida detta bland mina matintresserade vänner.
Citera
2013-12-17, 23:10
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrten
Anledningen till att den saltas är för att slippa salmonellakontrollen. När den är saltad så räknas den som "köttberedning". Det blir billigare att göra så här än att låta den gå genom kontroll.

Milda makter! Så min kycklingsoppa innehöll inte bara näst intill oätlig kyckling, utan också salmonella! Ääck!

Tack för tipset, Myrten! Jag hittade en intressant länk (kolla särskilt de två sista styckena om importerade kycklingar och köttberedningar - för jävligt!)

http://www.svenskfagel.se/?p=1146
Citera
2013-12-17, 23:13
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Bra att du rapporterar att Pärson saboterar även sin färska kyckling med diverse skräp!

Ska sprida detta bland mina matintresserade vänner.

Inte bara skräp - utan även salmonella! Fy fan, du har rätt i att den där skitprodukten borde vi kunna få bort från den svenska marknaden.
Citera
2013-12-17, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Tack StigAllan och alla andra som svarat, men det gäller alltså FÄRSK kycklingfilé som är full av lake!

Den blir till små, torra stenhårda klumpar när man tillagar den (det var därför mina gäster grät).
det var då jävligt otrevliga och otacksamma gäster du hade. blir man bjuden säger man "tack så mycket" även om det inte var kanongott.

själv håller jag alltid utkik när jag köper kyckling. dock inte för att se upp för lake, utan för att inte stödja rituell tortyrslakt.
Citera
2013-12-17, 23:19
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettkontobara
det var då jävligt otrevliga och otacksamma gäster du hade. blir man bjuden säger man "tack så mycket" även om det inte var kanongott.

själv håller jag alltid utkik när jag köper kyckling. dock inte för att se upp för lake, utan för att inte stödja rituell tortyrslakt.

Jag grät tillsammans med mina gäster, de har alltid älskat min mat och nu smakade det FAN - jag var den förste som sa det, och de snälla gästerna medgav att det inte smakade som det brukar göra...
Citera
2013-12-17, 23:21
Medlem
Citat:
Jag grät tillsammans med mina gäster, de har alltid älskat min mat och nu smakade det FAN - jag var den förste som sa det, och de snälla gästerna medgav att det inte smakade som det brukar göra...
om ni sitter runt ett bord och gråter över torr kyckling så vågar jag påstå att kycklingen var det med minst fel på vid middagsbordet..
Citera
2013-12-17, 23:26
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Du serverade alltså något du inte ens smakat på och det kom som en överraskning vid bordet att det smakade illa?
Citera
2013-12-17, 23:32
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Du serverade alltså något du inte ens smakat på och det kom som en överraskning vid bordet att det smakade illa?

Jag smakade som vanligt av buljongen, för att kolla att kryddningen var OK, och det var den. Jag antar att jag var väldigt naiv som inte smakade på kycklingen - så går det när man är bortskämd med god kvalitet.
Citera
2013-12-17, 23:33
Medlem
raajtans avatar
för att lösa problemet får du väll bara ta kontakt med affären och klaga som fan.
Dock så är det jävligt jobbigt med denna typ av kunder i affärer.

Du får helt enkelt börja köpa ekologisk, fairtrade kyckling filé framöver. Då slipper du vattnig kyckling, troligen.

(kostar typ dubbelt/tredubbla, men säkert helt värt det, jag lovar :-) )
Senast redigerad av raajtan 2013-12-17 kl. 23:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in