• 5
  • 6
2013-12-21, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maledictus
Håller med att Bosarp är riktigt bra. Men i min affär finns den endast som hel och ibland vill man bara ha bröstfilé, klubbor eller någon annan detalj och då blir det problem.
Kolla på närmaste Coop Forum. Jag har sett kycklingvingar, kycklinglårfilé och bröstfiléer. Själv undviker jag de sistnämnda eftersom det är den torraste och smaklösaste styckdetaljen.
Citera
2013-12-21, 23:27
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kayaker
Kolla på närmaste Coop Forum. Jag har sett kycklingvingar, kycklinglårfilé och bröstfiléer. Själv undviker jag de sistnämnda eftersom det är den torraste och smaklösaste styckdetaljen.

Håller med, kycklinglårfiléer är klart mumsigare. Men, apropå torr och trist kyckling, vad ska man med kycklingvingar till? Gnaga av det lilla kött som finns och sen stå och vifta med vingen?
Citera
2013-12-22, 01:06
Medlem
Cliffaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kayaker

Det blir vad man gör den till. Jag lagar ofta bröstfilé i både ugn och stekpanna och den blir i stort sett aldrig torr, speciellt inte med rätt tillbehör.

Lårfilén använder jag mest när man ska ha strimlad kyckling.
Citera
2013-12-22, 02:26
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Håller med, kycklinglårfiléer är klart mumsigare. Men, apropå torr och trist kyckling, vad ska man med kycklingvingar till? Gnaga av det lilla kött som finns och sen stå och vifta med vingen?

Buffalo wings, hur gott som helst... http://www.foodnetwork.com/recipes/g...pe/index.html#!
Citera
2013-12-22, 15:24
Medlem
destinaxes avatar
Citat:
hestons buljong
http://www.youtube.com/watch?v=XAZGQql9Dh4&t=13m00s
Citera
2013-12-22, 17:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Hehe, dom är ju sjukt goda, så de har ju definitivt ett syfte.
Citera
2013-12-24, 18:42
Medlem
Det är "Lake" i all fryst kyckling du köper, dom injicerar lake pga att då går produkten som marinerad och slipper då all kontroll av salmonella.
Läs på nån påse fryst kyckling får du se att det står "marinerad".
Citera
2013-12-24, 20:07
Avstängd
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Hehe, dom är ju sjukt goda, så de har ju definitivt ett syfte.

Så sant, samt är vingarna roliga å experimentera med hemgjorda marinader. Här har det oftast blivit dry rub såna
Citera
2013-12-25, 14:00
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destinaxe
hestons buljong
http://www.youtube.com/watch?v=XAZGQql9Dh4&t=13m00s

Mmm, det ser ju jättegott ut! Jag tar tillbaka mina förhastade ord om oanvändbara kycklingvingar.
Citera
2013-12-25, 14:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Så sant, samt är vingarna roliga å experimentera med hemgjorda marinader. Här har det oftast blivit dry rub såna
På tal om att experimentera.
Så såg jag på Eat street en som fyllde sina kycklingvingar med massa gott och sen friterade.
Det måste testas någon gång.

Men när det kommer till ben och vingar, så älskar jag marinera med tigersås.
Vingarna senast blev sån, sen doppade i mjöl med salt och peppar, efter detta friterat tills det blev klart.
Barnen var tokiga i dom, och var sura att dom var för varma så de inte gick äta direkt.
Citera
2013-12-26, 04:03
Avstängd
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
På tal om att experimentera.
Så såg jag på Eat street en som fyllde sina kycklingvingar med massa gott och sen friterade.
Det måste testas någon gång.

Men när det kommer till ben och vingar, så älskar jag marinera med tigersås.
Vingarna senast blev sån, sen doppade i mjöl med salt och peppar, efter detta friterat tills det blev klart.
Barnen var tokiga i dom, och var sura att dom var för varma så de inte gick äta direkt.

Hehehe, det lät inte alls dumt.. För tillfället undviker jag starka kryddor då det ger en upplevelse utöver det vanliga, kallsvettas med hemorrojd i röven
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in