2013-12-20, 21:45
Medlem
WordWarriors avatar
Bra fråga TS! Svaret är givetvis att vissa kvinnor vinner på att framställa sig som imbicilla offer. Detta i kombination med den manliga fåfängan att få ta hand om och förföra en oskyldig flicka...
Citera
2013-12-20, 23:47
Bannlyst
Inte helt oväntat så förnekar samtliga ur feministmaffian detta, återigen bekräftar dom det ständigt återkommande fenomenet där feminister inte bryr sig ett dugg om att vara sanningshederliga utan istället gör allt i sin makt för att få sin verklighetsbild att representera verkligheten - hur skev den än är.

Min respekt för feminister är nu mera helt och hållet körd i botten, det finns verkligen ingen logik över huvud taget hos dessa individer.

Med detta sagt så, svaret på din fråga: Män - och människor generellt - Accepterar mer av ett barnsligt beteende hos kvinnor just för att människan instinktivt känner till att kvinnor av naturen (liksom barn) har en tendens att vara mer känslostyrda och "impulsiva", att "få fnatt" etc.
Citera
2013-12-23, 01:27
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Just det där med att börja gråta som en del av en argumentation är så jävla fult.
Som man är man körd oavsett hur man reagerar.

Till din tröst kan jag ju nämna att sådan taktik endast fungerar i Sverige. Jag försökte med en taktisk gråtattack när jag jobbade i USA, och alla genomskådade trixet direkt. Tji fick jag där.

Men på svenska arbetsplatser har det hittills fungerat med känsloutrbrott och gråtanfall som kvinna. Svenska karlar kanske är en samling fårskallar, trots allt...?
Citera
2013-12-23, 10:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Men på svenska arbetsplatser har det hittills fungerat med känsloutrbrott och gråtanfall som kvinna. Svenska karlar kanske är en samling fårskallar, trots allt...?
Jag har provat olika metoder för att bemöta "gråt-tricket". Att säga att -"dät där är ju bara ett trick, kan vi hålla oss till sakfrågan"- funkar inte så bra, du framstår som en elak buffel.

Den taktik som jag har funnit fungera bäst är -"Vi kanske får ta en liten paus & återuppta samtalet när alla har fått tillfälla att samla sig"-

Eller, beroende på situationens art, lägga henne över knät & administrera lite smisk.
Citera
2013-12-23, 13:07
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=COHL2VGBrRE

Här pratar Göran Persson om Gudrun Schyman, och beskriver ett känsloutbrott.
Citera
2013-12-23, 13:11
Medlem
MPGTNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Varför uppvisar vi, både kvinnor och män, en större förståelse för att just kvinnor beter sig barnsligt och omoget, vid enstaka tillfällen och som helhet?
Och ja, ni är naturligtvis välkomna att ifrågasätta själva frågeställningen. Den baserar jag helt och hållet på personliga erfarenheter.
Jag har aldrig varit med om någon dylik acceptans. Själv accepterar jag det inte, utan har ställt höga krav på de (män såväl som kvinnor) som jag jobbat tillsammans med, både som arbetskollegor och styrelsekollegor.

Jag vet heller inte någon i min omgivning som skulle finna sig i de känsloyttringar du beskriver utan att reagera.
Citera
2013-12-23, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys

Exempel:
En kvinna som ex börjar gråta och skrika på ett styrelsemöte för att hon inte får sin vilja igenom kan komma undan med det, emedan en man nog kan räkna med att hans plats står till förfogande nästa omval.

Det låter som konstiga människor på dessa styrelsemöten om de har personer där som kan skrika och gråta för att de inte får sin vilja igenom.

Låter nästan som det är mer fel på styrelsen i övrigt än på kvinnan som gråter och skriker för att hon inte får sin vilja igenom.

Är övriga i styrelsen skräckslagna när kvinnan gråter och skriker för att hon inte får som hon vill eller hur reagerar de och vad gör dessa när kvinnan gråter och skriker? Det tycker jag vore väldigt intressant att veta?
Citera
2013-12-24, 01:44
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Jag har provat olika metoder för att bemöta "gråt-tricket". Att säga att -"dät där är ju bara ett trick, kan vi hålla oss till sakfrågan"- funkar inte så bra, du framstår som en elak buffel.

Den taktik som jag har funnit fungera bäst är -"Vi kanske får ta en liten paus & återuppta samtalet när alla har fått tillfälla att samla sig"-

Eller, beroende på situationens art, lägga henne över knät & administrera lite smisk.

Jag antar att du redan sett att jag skrev arbetsplatser och att jag medvetet undvek hemmaplan. Hemma vill jag ha en karl som knullar mig hårt och som kan agera beslutsamt. Men inte på jobbet.
Citera
2013-12-24, 04:09
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MPGTN
Jag har aldrig varit med om någon dylik acceptans. Själv accepterar jag det inte, utan har ställt höga krav på de (män såväl som kvinnor) som jag jobbat tillsammans med, både som arbetskollegor och styrelsekollegor.

Jag vet heller inte någon i min omgivning som skulle finna sig i de känsloyttringar du beskriver utan att reagera.

Icke desto mindre förekommer det. Jag tycker det framkommit en del vettiga förklaringar i tråden, och även om det var utanför ämnet, har det också framkommit förklaringar på hur män utnyttjar känslor för att driva igenom sin vilja.
Citera
2013-12-24, 05:55
Medlem
McCarthy01s avatar
Alla män vet att kvinnor är som barn, de flesta kvinnor är vagt medvetna om det men förnekar det. Det har aldrig varit vår skapares mening att mannen och kvinnan ska vara jämställda på varenda punkt. Därför skapade han männen med logiskt tänkande och förnuft, och kvinnan med avsaknad av både detta och självdisciplin.

När kvinnor börjar bete sig barnsligt och omoget, visar de sin sanna natur, och varje gång det händer bör mannen ta tillfället i akt och få henne att se hor hon som kvinna beter sig kontra hur han själv beter sig.
Citera
2013-12-24, 12:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Jag antar att du redan sett att jag skrev arbetsplatser och att jag medvetet undvek hemmaplan. Hemma vill jag ha en karl som knullar mig hårt och som kan agera beslutsamt. Men inte på jobbet.
Använder du gråt-tricket hemma?
Citera
2013-12-25, 03:59
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Använder du gråt-tricket hemma?

Näe, min karl är för smart för att gå på det. Han ser direkt när jag gråter på riktigt eller om jag bara gnyr lite i manipulerande syfte. Han är dock arbetslös då han anses tänka för kritiskt för att platsa ute på den svenska arbetsmarknaden.
Däremot har jag på jobbet inom socialtjänsten ofta använt mig av gråttricket. Manliga chefer ställer sig på min sida direkt och många gånger har motparten förlorat tvisten trots att det var jag som gjorde fel.

Åtminstone två löneförhöjningar har jag fixat genom att gråta inför chefen. Det lönar sig att vara kvinna, sörru.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in