• 2
  • 3
2013-12-27, 19:09
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefdec
Nja.
Nya 'gamla' Brogatan är inte särskilt bra eller brogatanskt längre. Tyvärr har dom tappat en hel del gäster, det största felet nya krögarna gjorde (ja, jag känner dom och har jobbat åt dom) var att behålla Brogatan-namnet. Det minner inte alls om det sköna hänget och den sköna matlagningen som det var under förra krögargänget.

Jag föreslår hyfsat nyöppnade Brasserie KP.

Edit: och att kalla Bastard in(n)ovativ är märkligt, då dom lagar riktigt gammaldags mat...

Inovativt kanske är fel ord för Bastard, annorlunda och vågat kanske jag skulle använt då dom serverar slaktdetaljer som man inte hittar överallt. Dom har iaf Stockholmskomplex.

Vad gäller Brogatan kan du iofs ha rätt, vilket jag isf tycker vore tråkig för Malmö.

/Provokatör
Citera
2013-12-27, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Inovativt kanske är fel ord för Bastard, annorlunda och vågat kanske jag skulle använt då dom serverar slaktdetaljer som man inte hittar överallt. Dom har iaf Stockholmskomplex.

Vad gäller Brogatan kan du iofs ha rätt, vilket jag isf tycker vore tråkig för Malmö.

/Provokatör

Självklart kan det verka vågat att jobba med styckdetaljer som oxhjärta och griskinder.
Men det har ju serverats i Rosengård i typ 20 år.
Men visst, vågat för Lilla Torg-publiken som tycker att en finmiddag är hamburgare på Mello Tello.
Citera
2013-12-27, 20:26
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Självklart kan det verka vågat att jobba med styckdetaljer som oxhjärta och griskinder.
Men det har ju serverats i Rosengård i typ 20 år.
Men visst, vågat för Lilla Torg-publiken som tycker att en finmiddag är hamburgare på Mello Tello.

Grisfötter i gelé inte att förglömma, vilka andra krogar i Malmö serverar detta? Nu är jag inte från Malmö så jag har bara åkt förbi Rosengård och aldrig haft nöjet att äta där, vilket ställe föreslår du för en romantisk middag i Rosengård?

/Provokatör
Citera
2013-12-27, 20:50
Medlem
Citat:
Grisfötter i gelé inte att förglömma, vilka andra krogar i Malmö serverar detta? Nu är jag inte från Malmö så jag har bara åkt förbi Rosengård och aldrig haft nöjet att äta där, vilket ställe föreslår du för en romantisk middag i Rosengård?

/Provokatör

Det jag menar är att Bastard inte är varken innovativa (två n där) eller vågade.
Det dom serverar är inga konstigheter för någon som inte enbart har ätit på hamburgerrestauranger eller pizzerior i hela sitt liv. Och atmosfären är långt ifrån romantisk.

I Rosengård har vi Kitchen Hat. Det är romantik för mig.
Men jag har ju jobbat på finkrogar över hela världen i 20 år...

Edit: jag bor inte i Malmö längre, men jobbade där på krogar i 10 år. Nu är jag tillbaks i STHLM
Senast redigerad av Chefdec 2013-12-27 kl. 20:52.
Citera
2013-12-27, 21:19
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Det jag menar är att Bastard inte är varken innovativa (två n där) eller vågade.
Det dom serverar är inga konstigheter för någon som inte enbart har ätit på hamburgerrestauranger eller pizzerior i hela sitt liv. Och atmosfären är långt ifrån romantisk.

I Rosengård har vi Kitchen Hat. Det är romantik för mig.
Men jag har ju jobbat på finkrogar över hela världen i 20 år...

Edit: jag bor inte i Malmö längre, men jobbade där på krogar i 10 år. Nu är jag tillbaks i STHLM

Då vet du med all säkerhet vem jag är.

/Provokatör
Citera
2013-12-27, 21:29
Medlem
killerwhales avatar
Tycker ni skall hålla er ifrån Lilla Torg och köra på Möllan istället. Runt Lilla Torg irrar det bara runt vita idioter. Strosa runt Möllan istället och känn mångkulturen flöda genom era själar.... Söder om Småland vid Möllan är sjukt bra och rätt billigt med tanke på kvalitén. Dubbel Dubbel ligger en bit därifrån och är en prisad asiatisk restaurang med dumplings och annat smarrigt. Lite Bastard goes Asia.... Som tidigare nämnts är Rebell också mycket trevligt. Om ni nu tvunget ska hänga inne i City så hade jag nog föreslagit antingen Bastard eller nyöppnade Myteri (om ni gillar fisk)....
Citera
2013-12-27, 21:42
Medlem
Citat:
Då vet du med all säkerhet vem jag är.

/Provokatör

Förmodligen...
Kicka ett PM så får vi se...
Citera
  • 2
  • 3