• 1
  • 2
2013-12-16, 22:30
Medlem
Tjena,

Tänkte åka ner till Malmö på onsdag med flickvännen och spendera hela dagen och natten där med henne.
Vi bor i en liten by en bit från Malmö så vi kommer att fixa hotellrum också så vi kan avsluta kvällen bra utan att åka tillbaka hem, haha!

Så vad jag gärna vill ha tips på är bra restauranger med bra mat, bra viner och skön miljö för en romantisk middag
Inte någon sushi eller fisk restaurang, jag vill ha kött!

När ni väl är igång och tipsar så kanske ni kan tipsa om något bra hotell med rimliga priser i centrum och kanske om något kul man kan göra med sin tjej i malmö på en onsdagkväll. Bio eller annat kul?

TACK i förskott!
Citera
2013-12-16, 22:35
Medlem
welcometorealitys avatar
Indian Haweli är ett bra ställe på Södra Förstadsgatan 88, väldigt god mat och bra service
Citera
2013-12-16, 22:48
Medlem
Mando vid lilla torg är ett jävligt trevligt ställe! Lycka till med natten!
Citera
2013-12-16, 23:10
Medlem
Brogatan. Centralt, mysig stämning och maten är suverän.
Citera
2013-12-16, 23:10
Medlem
Tack för tipsen. Indiskt gillar jag inte dock.
Läste om Lemon Grass, det verkar vara ett trevligt ställe med bra mat?

Tänkte boka rum på Renaissance Hotel i lilla torg så Mando kanske är ett bra val då! Nära och så
Citera
2013-12-16, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solixxx
Tack för tipsen. Indiskt gillar jag inte dock.
Läste om Lemon Grass, det verkar vara ett trevligt ställe med bra mat?

Tänkte boka rum på Renaissance Hotel i lilla torg så Mando kanske är ett bra val då! Nära och så

Bara det att dom är värdelösa på att laga käk på Mando. Bastard ligger i närheten. Det är erat ställe!
Citera
2013-12-16, 23:39
Medlem
VanReys avatar
Stega bort till Atmosfär om du vill ha lite stil, väldigt trevligt. Eller Epicure, perfekt och prisvärt date-ställe.
Citera
2013-12-16, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanRey
Stega bort till Atmosfär om du vill ha lite stil, väldigt trevligt. Eller Epicure, perfekt och prisvärt date-ställe.

Nja, både Epicuré och Atmosfär har tappat det senaste åren. Kärleken finns inte där längre, på samba vis som den gjorde för 10 år sen. Romantiken, när jag efter är lätt på LaRoche...
Citera
2013-12-16, 23:45
Medlem
Eller Brasserie KP. Sitter ni vid ett av borden närmast köket så är romantiken oslagbar!
Citera
2013-12-16, 23:47
Medlem
IHSVs avatar
Vad ska du till Malmö och göra? Låter ju helt fel för någon som vill ha romantik och inte talibanism. Åk till Köpenhamn eller Helsingborg är mitt tips, Malmö är inte längre svenskt. På något sätt.

Det är din tjej och dig jag värnar om när jag säger så här.
Citera
2013-12-16, 23:53
Medlem
Herr gurkas avatar
http://www.barmalmo.se/

Bar är en fantastisk och mycket prisvärd restaurang med ett imponerande vinutbud. Skall ni bara besöka en restaurang i Malmö hade jag rekommenderat den.
Citera
2013-12-17, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IHSV
Vad ska du till Malmö och göra? Låter ju helt fel för någon som vill ha romantik och inte talibanism. Åk till Köpenhamn eller Helsingborg är mitt tips, Malmö är inte längre svenskt. På något sätt.

Det är din tjej och dig jag värnar om när jag säger så här.

Du har aldrig varit i Malmö va?

Edit: Du skriver att Malmö inte är svenskt.
Hur svenskt är Danmark i Din mening?
Senast redigerad av Chefdec 2013-12-17 kl. 00:36.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in