2013-12-17, 07:35
Medlem
GoldenBlitz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefdec
Du har aldrig varit i Malmö va?

Edit: Du skriver att Malmö inte är svenskt.
Hur svenskt är Danmark i Din mening?

Så pass "svenskt" att du som skåning (förutom språket) inte hade märkt någon större skillnad ifrån valfri stad på dansk mark, och en på svensk mark.. Tills skillnad ifrån om du skulle åkt längre söderut. Till exempel den arabiska halvön.

Håller dock med om att både Helsingborg och Köpenhamn är mer romantiska än Malmö.
Citera
2013-12-17, 12:22
Medlem
bastard är utmärkt!
Citera
2013-12-17, 13:25
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solixxx
Tjena,

Tänkte åka ner till Malmö på onsdag med flickvännen och spendera hela dagen och natten där med henne.
Vi bor i en liten by en bit från Malmö så vi kommer att fixa hotellrum också så vi kan avsluta kvällen bra utan att åka tillbaka hem, haha!

Så vad jag gärna vill ha tips på är bra restauranger med bra mat, bra viner och skön miljö för en romantisk middag
Inte någon sushi eller fisk restaurang, jag vill ha kött!

TACK i förskott!

Vad kan du tänka dig att betala för maten?
Citera
2013-12-17, 14:05
Medlem
IHSVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefdec
Du har aldrig varit i Malmö va?

Edit: Du skriver att Malmö inte är svenskt.
Hur svenskt är Danmark i Din mening?

Haha, ja där fick du mig! Bara att erkänna mig besegrad. Jag bugar. Borde kanske vara alkolås på tangentbordet?
Citera
2013-12-17, 14:18
Bannlyst
Sankt Marcus vinkällare om det får kosta lite.
Citera
2013-12-17, 15:10
Medlem
testa mrs brown på davidshalls torg. liten rätt mysig restaurang, resonabla priser och hög klass på maten. lite liknande stil som bastard. även rebell på friisgatan kan jag rekommendera
Citera
2013-12-17, 22:47
Medlem
Pappersvargens avatar
Bastard är alltid val nummer ett. Alla stjärnkockars favoritställe i Malmö typ (samt Bloom in the park, men där är det mycket dyrare). Bastard har rätt normala priser också.

Plan b: Bar
Plan c: Sot
Citera
2013-12-18, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Bastard är alltid val nummer ett. Alla stjärnkockars favoritställe i Malmö typ (samt Bloom in the park, men där är det mycket dyrare). Bastard har rätt normala priser också.

Bastard verkar vara ett bra ställe, ligger det vid lilla torg eller?

EDIT: Det står på deras hemsida att det är fullbokat idaq(onsdag), någon som vet om man ändå kan gå dit och kanske få ett bord för två?
Senast redigerad av Solixxx 2013-12-18 kl. 01:34.
Citera
2013-12-18, 10:16
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen

Skrota sot så är jag med på samma tåg, om dom nu inte skärpt till sig rejält sedan jag var där. Köttbaren kan vara en intressant Plan C.
Citera
2013-12-18, 10:21
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solixxx
Bastard verkar vara ett bra ställe, ligger det vid lilla torg eller?

EDIT: Det står på deras hemsida att det är fullbokat idaq(onsdag), någon som vet om man ändå kan gå dit och kanske få ett bord för två?

Ring när dom öppnar, sista du vill göra om du ska ta med tjejen ut på en romantisk middag är jaga restaurang för att allt bra är fullt när du kommer dit.
Citera
2013-12-27, 16:58
Medlem
Provokatörs avatar
Bastard är en bra restaurang med hög inovativ nivå på maten, men är det en date så skulle jag föreslå Brogatan som är mer intim håller hög nivå och har anor och saknar det Stockholmskomplex som finns på Bastard både vad gäller krögarna och deras kunder.

Ny regi på Brogatan iofs men kunniga ambitiösa nya krögare.

/Provokatör
Citera
2013-12-27, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Bastard är en bra restaurang med hög inovativ nivå på maten, men är det en date så skulle jag föreslå Brogatan som är mer intim håller hög nivå och har anor och saknar det Stockholmskomplex som finns på Bastard både vad gäller krögarna och deras kunder.

Ny regi på Brogatan iofs men kunniga ambitiösa nya krögare.

/Provokatör

Nja.
Nya 'gamla' Brogatan är inte särskilt bra eller brogatanskt längre. Tyvärr har dom tappat en hel del gäster, det största felet nya krögarna gjorde (ja, jag känner dom och har jobbat åt dom) var att behålla Brogatan-namnet. Det minner inte alls om det sköna hänget och den sköna matlagningen som det var under förra krögargänget.

Jag föreslår hyfsat nyöppnade Brasserie KP.

Edit: och att kalla Bastard in(n)ovativ är märkligt, då dom lagar riktigt gammaldags mat...
Senast redigerad av Chefdec 2013-12-27 kl. 17:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in