Citat:
Ursprungligen postat av
Rommelstein
Jo har en vän som blev allvarligt skadad efter ett misslyckat självmordsförsök. Det gjorde mig jävligt ledsen. Vill helst inte gå ut och festa och så, känns som om alkoholen kommer bli ännu ett missbruk för mig. Men det var bra skrivet, dock har jag tappat motivationen för alla mina hobbys och när jag tränar på gymmet känner jag mig bara som en fjant för att jag är en nybörjare.
Det är bra att du lär dig ifrån andras misstag och inte efter dina egna.
Du behöver inte dricka dig redlös utan du måste bestämma lite gränser, tycker jag så slipper du missbruka det för det vore ju väldigt tråkigt ifall du skulle göra det.
Dessutom behöver du inte vara Alkohol påverkad för att festa, eller hur?
Gå ut för att träffa nytt folk inte för att bli full och inte veta vad du gör.
Att du tappat motivationen för alla dina hobbys är ju tråkigt att höra, har du inga nya idéer som inte kostar så mycket och passar din ekonomi?
Ex. Fiska, vandra i skogen, plocka blåbär eller svampar osv...
Alla är nybörjare någon gång och det är bara acceptera att man inte kan vara bäst på första försöket eller se ut som en Body Builder efter första träningspasset på gymmet.
Ifall du skäms så kan du göra som jag gjorde, springa mitt i natten som en idiot... Ja, det fungerar såklart och efter två månader kunde jag acceptera mig själv in i gymmet igen.
Sprang som en idiot på natten och gjorde armhävningar och sit-ups hemma i ca 2-3 månader. När jag var tillräckligt nöjd med min kropp så gick jag och betalade för 6 månader på gymmet, gången innan så betalade jag för en månad i onödan... Skämdes så pass mycket att jag lät bli att gå dit.
Men nu är det okej och jag har byggt upp mig lagom mycket jag vill.
Sätt mål i livet. Sträva för något, brinn för något.
Och säger det igen, se livet från en positiv vinkel, släpp det negativa i livet, ta inte åt dig allt BS som folk säger, var stark inombords!
Lycka till, du kommer klara det, det vet jag bara du bygger upp dit självförtroende och självkänslan så blir det bra. Ligg i och ge inte upp!