2013-12-16, 16:22
Bannlyst
Ni vet hur det ser ut nu för tiden.

Jan Helin, kritvit chefredaktör på aftonbladet skriver krönika efter krönika om invandringens absoluta skönhet. Ändå har han haft besynnerlig otur i val av bostadsområde vad det verkar - han bor i kritvita äppelviken i Bromma. Så nära ett svenskt apartheid man kan komma. Teori och verklighet har här krockat. Att leva som man lär verkar inte vara något för mr Helin.

Han är bara ett exempel. Jan Guillo ett annat. Han har fastnat på Östermalm den token, han vill nog helst bo i Tensta - kanske är det hans fru som förbjuder honom.

Eller alla andra journalister som flockas runt Mariatorget på söder - så långt från den mångkultur man hyllar man kan komma.

Kan man verkligen ta dessa personers ord på allvar? När dom hyllar invandring förbehållslöst men genom aktiva val, valt att fly den.

Hyckleri enligt mig. Vad säger ni?

Om liknande tråd redan finns ber jag ödmjukast om ursäkt och ska aldrig mer uppvisa detta beteende osv.
Senast redigerad av Joanic 2013-12-16 kl. 16:26.
Citera
2013-12-16, 16:26
Medlem
patriot8s avatar
Visst är det ett hyckleri, men knappast ett nytt sådant, lätt att vurma och vara fin i kanten för något på andras bekostnad.
Citera
2013-12-16, 16:30
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Thomas Mattson,chef för åsiktsregistreringen av meningsmotståndare på Expressen,bor rasrent och segregerat.
Citera
2013-12-16, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joanic
Ni vet hur det ser ut nu för tiden.

Jan Helin, kritvit chefredaktör på aftonbladet skriver krönika efter krönika om invandringens absoluta skönhet. Ändå har han haft besynnerlig otur i val av bostadsområde vad det verkar - han bor i kritvita äppelviken i Bromma. Så nära ett svenskt apartheid man kan komma. Teori och verklighet har här krockat. Att leva som man lär verkar inte vara något för mr Helin.

Han är bara ett exempel. Jan Guillo ett annat. Han har fastnat på Östermalm den token, han vill nog helst bo i Tensta - kanske är det hans fru som förbjuder honom.

Eller alla andra journalister som flockas runt Mariatorget på söder - så långt från den mångkultur man hyllar man kan komma.

Kan man verkligen ta dessa personers ord på allvar? När dom hyllar invandring förbehållslöst men genom aktiva val, valt att fly den.

Hyckleri enligt mig. Vad säger ni?

Om tråden finns ber jag ödmjukast om ursäkt och ska aldrig mer uppvisa detta beteende osv.
Charles Westin Expos ledare bor ju i "mångkulturella" Saltsjöbaden
Jonas Sjöstedt på Östermalm på Karlavägen samma gata som Carl Bildt
Dom har inget emot invandring men som dom säger i USA
" Not in my backyard"
Citera
2013-12-16, 16:36
Medlem
Har aldrig fattat varför man skulle välja att bosätta sig i lågstatusområden bara för att visa en politisk poäng. Självklart bosätter man sig bättre om man har möjlighet till det. De undviker ju självklart även helsvenska fattiga områden. Finns många skäl till det, trygghet, skola osv.

Sedan känns det rätt äckligt att prata om "apartheid" i det här sammanhanget. Det finns inget som förbjuder någon invandrare att bosätta sig i ett dyrare område om de bara samlar ihop pengar till det (och detta förekommer hela tiden), samtidigt är det gott om svenskar som bor i invandrartäta områden eftersom de inte har råd med annat (med tanke på allt pratande om "realism" och vikten av att bo invandrarnära för att "se sanningen" så gissar jag ju på att de flesta flashbackare bor i sådana områden, för alla vet att Bjuv är så invandrartätt...). I Sydafrika spelade det ingen roll hur rik du var, var du svart var du inte välkommen i de vita områdena.
Citera
2013-12-16, 16:52
Medlem
Bullens avatar
Det här är troligtvis den mest frekvent återkommande påståendet på Flashback och är egentligen en klassfråga.

Vad jag vet så finns det många med utländskt ursprung i de flesta områden men med vissa undantag. Det finns ju helvita enklaver i bland annat Skåne...

Att det faktum att man värnar om andra människor ska medföra att man måste bo i segregerade områden haltar lika mycket som att man måste bo på härbärge för att man värnar om hemlösa. Eller i skogen för att man värnar om vargar.

Jag är övertygad om att människan bosätter sig i de områden man trivs i, och har ekonomisk möjlighet att bosätta sig i.
Det gäller alla oavsett hudfärg eller yrkesgrupp.

Som sagt det här påståendet är uttjatat och korkat.
Citera
2013-12-16, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Har aldrig fattat varför man skulle välja att bosätta sig i lågstatusområden bara för att visa en politisk poäng. Självklart bosätter man sig bättre om man har möjlighet till det. De undviker ju självklart även helsvenska fattiga områden. Finns många skäl till det, trygghet, skola osv.

Sedan känns det rätt äckligt att prata om "apartheid" i det här sammanhanget. Det finns inget som förbjuder någon invandrare att bosätta sig i ett dyrare område om de bara samlar ihop pengar till det (och detta förekommer hela tiden), samtidigt är det gott om svenskar som bor i invandrartäta områden eftersom de inte har råd med annat (med tanke på allt pratande om "realism" och vikten av att bo invandrarnära för att "se sanningen" så gissar jag ju på att de flesta flashbackare bor i sådana områden, för alla vet att Bjuv är så invandrartätt...). I Sydafrika spelade det ingen roll hur rik du var, var du svart var du inte välkommen i de vita områdena.
hur många svarta bor det i äppelviken?

om man HELA JÄVLA tiden ska propagera för invandringens förlovade fördelar - då bör man inte bo långt från den man kan.

själv bor jag på söder - för att det mest bor svenskar här, för att det är lugnt, för att jag känner mig trygg. kolla vad lätt det var att vara ärlig.

om journalisterna uppvisade samma ärlighet hade jag kunnat respektera dom.

som det är nu hycklar dom värre än vad jag trodde var möjligt.
Citera
2013-12-16, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Det här är troligtvis den mest frekvent återkommande påståendet på Flashback och är egentligen en klassfråga.

Vad jag vet så finns det många med utländskt ursprung i de flesta områden men med vissa undantag. Det finns ju helvita enklaver i bland annat Skåne...

Att det faktum att man värnar om andra människor ska medföra att man måste bo i segregerade områden haltar lika mycket som att man måste bo på härbärge för att man värnar om hemlösa. Eller i skogen för att man värnar om vargar.

Jag är övertygad om att människan bosätter sig i de områden man trivs i, och har ekonomisk möjlighet att bosätta sig i.
Det gäller alla oavsett hudfärg eller yrkesgrupp.

Som sagt det här påståendet är uttjatat och korkat.

märkligt att invandrarkramarna trivs så bra i kritvita områden. hela tiden
Citera
2013-12-16, 16:58
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Mona Sahlin bor i Rinkeby, förlåt Nacka
Citera
2013-12-16, 17:00
Medlem
Skuggvarelses avatar
Inflytelserika juden Robert Aschberg bor på Renstiernas gata 14 på Södermalm i Stockholm. Hans lillebror Richard bor på Mannagrynstorget 2 i Nacka. Det är alltså agendajournalister som vill dränka Sverige i mångkultur som själva bosätter sig i vita områden där man köper sig in. Kapitalet i familjen Aschberg är blodspengar från Sovjetunionen.
Citera
2013-12-16, 17:10
Avslutad
Bullen, varför bor blatteälskarna i områden som är kliniskt befriade från blattar?
Citera
2013-12-16, 17:11
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joanic
märkligt att invandrarkramarna trivs så bra i kritvita områden. hela tiden

Kanske svårt att förstå det jag skrev men prova igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto