Citat:
Ursprungligen postat av
Grillo
Har aldrig fattat varför man skulle välja att bosätta sig i lågstatusområden bara för att visa en politisk poäng. Självklart bosätter man sig bättre om man har möjlighet till det. De undviker ju självklart även helsvenska fattiga områden. Finns många skäl till det, trygghet, skola osv.
Sedan känns det rätt äckligt att prata om "apartheid" i det här sammanhanget. Det finns inget som förbjuder någon invandrare att bosätta sig i ett dyrare område om de bara samlar ihop pengar till det (och detta förekommer hela tiden), samtidigt är det gott om svenskar som bor i invandrartäta områden eftersom de inte har råd med annat (med tanke på allt pratande om "realism" och vikten av att bo invandrarnära för att "se sanningen" så gissar jag ju på att de flesta flashbackare bor i sådana områden, för alla vet att Bjuv är så invandrartätt...). I Sydafrika spelade det ingen roll hur rik du var, var du svart var du inte välkommen i de vita områdena.
hur många svarta bor det i äppelviken?
om man HELA JÄVLA tiden ska propagera för invandringens förlovade fördelar - då bör man inte bo långt från den man kan.
själv bor jag på söder - för att det mest bor svenskar här, för att det är lugnt, för att jag känner mig trygg. kolla vad lätt det var att vara ärlig.
om journalisterna uppvisade samma ärlighet hade jag kunnat respektera dom.
som det är nu hycklar dom värre än vad jag trodde var möjligt.