2013-12-17, 10:22
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Runt om i Stockholm och Sverige för den delen finns segregerade områden och hela städer där arbetslöshet och tristess råder. Jag vill inte bo i någon av dom oavsett nationalitet eller social status på befolkningen. Men för den delen vill jag inte avfolka eller hindra berövanden tak över huvudet.

Jag är uppvuxen i ett slumområde med fattigdom och misär och vi valde att inte flytta ut i förortsområden som Farsta och Bandhagen där knark och arbetslöshet kom att skapa ett fullständig ghetto under många år. Nu bor jag bra eftersom jag har möjlighet till det och känner inte det minsta för att flytta till Tensta.

Som sagt det är en klassfråga och man bosätter sig där man trivs och har ekonomi.

Haha, men det går bra att förstöra ännu fler områden för andra med din vanvettiga invandring av sveriges nya underklass? Andras barn kan man utsätta för experimentet, men inte dina egna? De kallar man istället rasister, när de till skillnad från Pekgul inte är invandrare själva men har mage att opponera sig när det sker skottlossning i närområdet och kriminella härjar utanför dörren.

Det är mycket riktigt en klassfråga, och Bullen visar tydligt vilken klass som journalisterna anser sig tillhöra - och hur cyniskt och obesvärat de dömer den lägre klassen till undergång. Sverige var en gång ett land där man kunde leva ett tryggt och drägligt liv även som fattig. Så är det inte längre.
Citera
2013-12-17, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Flanörer och hotell finns överallt.

Journalisterna betalar miljonbelopp för smålägenheter enbart för att de är rasrent belägna. Om och när de skaffar barn flyttar de sedan till de rasrenaste villaområdena.

Detta är dyra rikemansområden av en anledning, och den anledningen är att det är rasrena områden. Vilket hyckleri att i Sverige är det endast den som har pengar har råd att välja bort mångkulturen.

Borde det inte vara tvärtom? Om fattigdom skapar kriminalitet och rasism så borde man bereda plats åt krösusjournalister i mångkulturen och låta de fattiga svenskarna separeras till de rasrena enklaverna som nu befolkas av mångkulturhycklare.

Vore inte det bättre? Om rika tvingades flytta ut till mångkulturens områden så vore det inte längre fattiga områden och vips hade man löst alla sociala problem som förknippas med fattigdom.

De rikaste områdena i världen är alla mångkulturella områden. New York, London, Singapore, Hong Kong, Dubai, Geneve, etc.

Södermalm är definitivt ett av de områden i Stockholm som ger mest känsla av mångkultur. "Flanörer och hotell finns överallt" säger du. Ja men inte i den utsträckning som på Söder. Söder är definitivt multikulti.

De flesta människor med högre utbildning och med socialt och ekonomiskt kapital vill bo i välbärgade områden, inte kritvita områden. Hur svårt är det att fatta?
Citera
2013-12-17, 10:24
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankil35
Dom bor inte i dessa områden för att dessa områden är fria från invandrare (tror jag). Dom bor där för att områdena är vackra och/eller ligger centralt. Jag tror inte heller att ni som skriver att dom hycklar egentligen tror det heller. Ni vill bara plocka billiga poänger.

Jag är 100% allvarlig när jag säger att de aktivt väljer rasrena områden.

Dessa områden är dyra att bo i pga bristen på mångkultur. Priset på bostäder faller snabbt i områden där mångkulturen träder in. Att mångkulturhycklarna aktivt väljer rasrena områden bevisas med att de även arbetar rasrent samt att de aktivt väljer rasrena dagis, skolor och fritidsaktiviteter åt sina barn.
Citera
2013-12-17, 10:31
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasarely
De rikaste områdena i världen är alla mångkulturella områden. New York, London, Singapore, Hong Kong, Dubai, Geneve, etc.

Södermalm är definitivt ett av de områden i Stockholm som ger mest känsla av mångkultur. "Flanörer och hotell finns överallt" säger du. Ja men inte i den utsträckning som på Söder. Söder är definitivt multikulti.

De flesta människor med högre utbildning och med socialt och ekonomiskt kapital vill bo i välbärgade områden, inte kritvita områden. Hur svårt är det att fatta?
Att jämföra hotell, flanerande turister, asiatiska och libanesiska restauranger med förhållanden i Rinkeby eller Husby tyder på grav efterblivenhet. Så dumt att det inte är värt fler rader.
Citera
2013-12-17, 10:32
Medlem
Citat:

Dessa områden är dyra att bo i pga bristen på mångkultur. Priset på bostäder faller snabbt i områden där mångkulturen träder in. Att mångkulturhycklarna aktivt väljer rasrena områden bevisas med att de även arbetar rasrent samt att de aktivt väljer rasrena dagis, skolor och fritidsaktiviteter åt sina barn.

Du kan inte vara seriös. "Dessa områden är dyra att bo i pga bristen på mångkultur." Har du ens varit till exempel på Söder? Det är utbudet av mångkultur som lockar, inte tvärtom. De som vill ha kritvita områden kanske flyttar till nåt Svenssonområde i Haninge eller ut i Skärgården nånstans. Man kan faktiskt vilja ha mångkultur utan att vilja bo med nyanlända och svenska fattighjon, knarkare och alkisar i utsatta områden.
Citera
2013-12-17, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Att jämföra hotell, flanerande turister, asiatiska och libanesiska restauranger med förhållanden i Rinkeby eller Husby tyder på grav efterblivenhet. Så dumt att det inte är värt fler rader.
Du är efterbliven som inte förstår att man kan vilja ha mångkultur men inte vilja bo i Stockholms fattigaste och mest kriminella område för det.
Citera
2013-12-17, 10:44
Medlem
Citat:

Ok, jag tror på att du tror detta på allvar.
Du tror väl inte att den enda anledningen till att dessa områden är dyra är pga avsaknad av mångkultur? Tror du ens att det är en starkt bidragande orsak? Tror du alltså att välbärgade framgångsrika personer skulle bo i fula miljonprogramsområden om de var fria från invandrare?
Citera
2013-12-17, 10:44
Medlem
Citat:
Du är efterbliven som inte förstår att man kan vilja ha mångkultur men inte vilja bo i Stockholms fattigaste och mest kriminella område för det.

Du vill äta maten de lagar, men du vill inte vara deras granne. Klart att cherrypicking av multikultur är att föredra om man har förmånen att kunna göra det.
Citera
2013-12-17, 10:46
Bannlyst
Citat:
Du tror väl inte att den enda anledningen till att dessa områden är dyra är pga avsaknad av mångkultur? Tror du ens att det är en starkt bidragande orsak? Tror du alltså att välbärgade framgångsrika personer skulle bo i fula miljonprogramsområden om de var fria från invandrare?

Aftonbladet gillar lika:
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/16152262/800/normal/0fda18cdf0151/JUBEL1.JPG

Snacka om att jobba rasrent!
Citera
2013-12-17, 10:52
Medlem
Grävulens avatar
Citat:

Det var inte mångkulturen som skapade rikedomen i något av dina exempel. Mångkulturen invaderade för att profitera på den redan existerande rikedomen. Dessutom är det svårt att emigrera till samtliga av dina exempel utom möjligtvis London om man inte har ett miljonkapital.
Citera
2013-12-17, 10:57
Medlem
Citat:
Det var inte mångkulturen som skapade rikedomen i något av dina exempel. Mångkulturen invaderade för att profitera på den redan existerande rikedomen.

Ehhh...du har väldigt fel där. Läs dina historieböcker. Att de är rika är väldigt mycket en funktion av att de varit liberala med att locka och släppa in utländsk arbetskraft och utlänskt kapital.

Citat:
Dessutom är det svårt att emigrera till samtliga av dina exempel utom möjligtvis London om man inte har ett miljonkapital.
Precis - det är svårt att flytta dit för att hela världen står i kö för att flytta just dit.
Senast redigerad av Vasarely 2013-12-17 kl. 11:02.
Citera
2013-12-17, 11:04
Medlem
Grävulens avatar
Citat:

Ja och ja.

Miljonprogramsområden ligger ofta väldigt naturskönt och vackert med bra kommunikationer. Mångkulturen är deras enda nackdel.

Det finns många exempel på föredetta fula arbetarområden som får en renässans och fräschas upp och renoveras. Gemensamt för dessa renässansområden är att de är rasrena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in