• 1
  • 2
2013-12-16, 01:59
Bannlyst
Preskriberas varningar efter bara en vecka?

Var lite svårt att välja om tråden ska vara här eller under feedback men mod vet det här och kan lätta på tråden om det behövs.
Citera
2013-12-16, 02:05
Medlem
.Chloes avatar
Efter ett år är det.
Citera
2013-12-16, 07:57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Q: Hur länge gäller de där varningarna och avstängningarna?
A: Preskriptionstiden för regelbrott är ett år. Efter det gäller de inte längre.

(FB) Övrigt (2012-12-31)
Citera
2013-12-16, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
A: Preskriptionstiden för regelbrott är ett år. Efter det gäller de inte längre.

(FB) Övrigt (2012-12-31)

Och efter man "avtjänat" dem?
Citera
2013-12-16, 17:24
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen
Och efter man "avtjänat" dem?
Har du stängts av för ohörsamhet är dina varningar strukna.
Citera
2013-12-18, 00:55
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork

(FB) Övrigt (2012-12-31)
Preskriptionstid står det ja. Jag har ett par varningar som är sådär 1,5 år gamla men det står inte att de är preskriberade. På ännu äldre, från tiden innan tidigare avstängning står det att de är preskriberade. De som är mer än ett år står i fält som är mörkare grå än den som är färskare än ett år. Det vore väl tydligare om det stod på de gamla att de är preskriberade om de är det, för det är de väl?
Citera
2013-12-18, 01:14
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Preskriptionstid står det ja. Jag har ett par varningar som är sådär 1,5 år gamla men det står inte att de är preskriberade. På ännu äldre, från tiden innan tidigare avstängning står det att de är preskriberade. De som är mer än ett år står i fält som är mörkare grå än den som är färskare än ett år. Det vore väl tydligare om det stod på de gamla att de är preskriberade om de är det, för det är de väl?
Du har en aktiv varning, resten (som är gråmarkerade) är preskade och kan inte belasta dig.
Citera
2013-12-22, 20:46
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Du har en aktiv varning, resten (som är gråmarkerade) är preskade och kan inte belasta dig.
Det var ju skönt men det hade varit tydligare om det stod i klartext att de är preskriberade och inte bara att det blir mörkare bakgrund på de äldre varningarna. Men visst, vet man att de preskriberas efter ett år och har en korrekt almanacka så kan man ju lista ut det själv. Fast tydligare hade det varit med ordet "Preskriberad".
Citera
2013-12-22, 20:57
Citat:
Det var ju skönt men det hade varit tydligare om det stod i klartext att de är preskriberade och inte bara att det blir mörkare bakgrund på de äldre varningarna. Men visst, vet man att de preskriberas efter ett år och har en korrekt almanacka så kan man ju lista ut det själv. Fast tydligare hade det varit med ordet "Preskriberad".

Detta har jag också reagerat på.
Citera
2013-12-24, 20:45
Bannlyst
Kan man se andras varningar?
Citera
2013-12-24, 21:11
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen
Kan man se andras varningar?
Nej.
Citera
2015-05-09, 15:06
Medlem
franges avatar
Citat:

Jag har just nu suttit och försökt bena ut det här men blir ändå inte visare. Har letat i FAQen men den här tråden är det närmaste ämnet jag kommer.

Jag fick nu en veckas avstängning för Ohörsamhet som jag nu suttit av, tittar jag nu på min profil så är alla varningarna jag fått det senaste året strukna (de som ledde till avstängningen) och det står att de är preskriberade - men de är inte grå.

Gäller den mörkare gråfärgen alltså enbart tiden som har gått - eller kan de färska men preskriberade varningarna ändå komma tillbaka och bita mig i ändan på något vis om jag skulle missköta mig i framtiden?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in