2013-12-16, 22:42
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan.Berner
Jag vet ännu inte vad som hänt, eller hur man tänkt från Svenska Motståndsrörelsens sida, men det är i alla händelser extremt obehagligt om man gått till fysisk attack mot en demonstration där det finns barn.

Likväl önskar jag att ni som ojar er över denna händelse kunde svara på detta:
  1. Rödingpöbeln som under de senaste årtiondena attackerat hundratals nationalistiska demonstrationer -- när brydde sig dessa senast om ifall det fanns barn med vid demonstrationerna eller inte?
  2. Hur kändes det att en enda gång få smaka på exakt samma behandling som nationalister fått utstå hundratals gånger?
  3. Tror ni på fullt allvar att nationalister som vill demonstrera kan förvänta sig att få hålla en fredlig, trevlig tillställning där man kan ta barnen med sig?
  4. Om inte, och om ni hittills inte reagerat kraftfullt mot detta, hur kan ni tro att ni själva i all framtid ska få åtnjuta det privilegiet?
  5. Vad exakt är skillnaden, på det moraliska planet, mellan denna attack och de hundratals som vänstern utfört? (Att det fanns barn med? Men då är det ju snart löst -- genomför man ytterligare några tiotal sådana här attacker mot vänsterdemos så kommer det inte längre att finnas barn med, eftersom ingen vågar ta med dem -- och då är fortsatta attacker alltså mindre omoraliska? Exakt samma sak som vänstern redan åstadkommit alltså.)

Ni beter er som en samling mobbare som blir upprörda då den mobbade efter åratal -- årtionden! -- av trakasserier klipper till er med ett tillhygge. Ni börjar då -- och först då! -- att gnälla över att ert offer sökt upp er, att han slagits ohederligt, och att han gjort det inför ögonen på era barn som naturligt nog blev skrämda av händelsen. Hur den mobbades barn har tagit er upprepade och minst lika ohederliga misshandel (som blott sällan skett inför ögonen på offrets barn av den enkla orsaken att han sett till att hålla dem hemma när ni varit i närheten) ger ni givetvis fullständigt fan i.

Jag tycker att det är fruktansvärt att samhälls- och debattklimatet har nått den här nivån. Men kom inte och skyll på nationalister för den saken. Vad SMR har gjort är varken mer eller mindre än att sänka sig själva till den nivå där rödingarna legat i årtionden utan att samhället reagerat nämnvärt. Jag tycker rent spontant inte att det är vettigt gjort av dem, men våldet har sin egen dynamik och kanhända var den utvecklingen oundviklig.

Det fanns en tid då man kunde demonstrera fredligt och försöka nå ut till folket med sitt budskap utan att behöva vara beredd på våld, oavsett om man var nationalist eller kommunist. Under de senaste årtiondena har nationalister förlorat den rätten. Fortsätter den här utvecklingen så kan snart inte vänstern heller åtnjuta det privilegium ni redan tagit ifrån oss. Det är tråkigt, det är till och med hemskt, men det är på ett visst plan också rättvist.

TL; DR: Hur smakar tillbakakakan?

Citat:
[*]Rödingpöbeln som under de senaste årtiondena attackerat hundratals nationalistiska demonstrationer -- när brydde sig dessa senast om ifall det fanns barn med vid demonstrationerna eller inte?
Och jag har, på Revfronts facebook, i mitt egna feed, och i kommentarer till andras status, också detta på facebook, klagat flertalet av gångerna.

Citat:
[*]Hur kändes det att en enda gång få smaka på exakt samma behandling som nationalister fått utstå hundratals gånger?
Din argumentation utgår ifrån att person som tycker att det är fel att nazister marscherar inne på IP samtidigt som knattar (varav några säkert är av utomeuropeiskt ursprung) tränar fotboll på något sätt tillhör samma "lag" som RevFront. Jag beklagar mig ordentligt när t.ex. SD blir attackerade, men när SMR blir det bryr man sig inte så mycket eftersom organisationen själv erkänner våld som metod. Det är fortfarande fel, men jag orkar helt enkelt inte bry mig så mycket.

Citat:
[*]Tror ni på fullt allvar att nationalister som vill demonstrera kan förvänta sig att få hålla en fredlig, trevlig tillställning där man kan ta barnen med sig?
Nej. Så därför har de rätt att hämnas på folk som aldrig någonsin angripit dem med våld? Jag håller fast vid att det är fel, men om de angriper ett AFA-möte kommer jag inte orka bry mig heller. Det här var en vanlig folklig demo, att några ur AFA råkade komma dit, utan att vara inbjudna som organisation, gör inte att alla där kan angripas.

Citat:
[*]Om inte, och om ni hittills inte reagerat kraftfullt mot detta, hur kan ni tro att ni själva i all framtid ska få åtnjuta det privilegiet?
Personligen tar jag regelbundet avstånd från politiskt våld. Särskilt när man griper fredliga tillställningar av fredliga organisationer. På så sätt omfattas inte riktigt SvP, även om jag inte godkänner attacker mot dem så har jag svårt att fördöma dem. Attacker mot t.ex. SD eller till och med ND fördömer jag däremot å det grövsta. Jag anser att polisen ska få använda betydligt mer våld för att hålla ordningen. RevFront borde mötas av bly när de ger sig på SD på samma sätt som SMR borde mötts av bly i söndags.

Citat:
[*]Vad exakt är skillnaden, på det moraliska planet, mellan denna attack och de hundratals som vänstern utfört? (Att det fanns barn med? Men då är det ju snart löst -- genomför man ytterligare några tiotal sådana här attacker mot vänsterdemos så kommer det inte längre att finnas barn med, eftersom ingen vågar ta med dem -- och då är fortsatta attacker alltså mindre omoraliska? Exakt samma sak som vänstern redan åstadkommit alltså.)

Fast nu fanns det faktiskt barn med. Personligen tycker jag inte man ska ha ungar på demos eftersom de inte ska indoktrineras, men men... Det är ingen egentlig skillnad mot säg när SD har möten. Däremot skiljer det sig från attacker på exempelvis SMR och SvP eftersom de organisationerna godkänner användandet av våld.
Citera
2013-12-16, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metamorf242gnu
Har nu läst mycket i denna tråd och det är så pinsamt uppenbart hur hjärntvättade ni som stödjer SMR är.

Flera vettiga har skrivit det: Dessa Kärrtorpsbor reagerade på fult och äckligt jävla klotter. Varpå det sker en hundraprocentigt sund jävla motreaktion. Hur reagerar då SMR? Genom att dra dit och leva rövare som ett gäng apor?

Ni säger att vi är svenskhatare. JA, om majoriteten av svenskarna vore som er så hade vi varit det. Tack och lov är ni en försvinnande liten jävla klick. Ni tjatar om ett kommande krig och blablabla, men ni är inte så många som era vanföreställningar får er att tro. Men ni stoltserar med hur ni väljer bort "Aftonhoran" och annan PK-media. Många av er konsumerar i princip bara högerextrem propaganda. Detta gör givetvis att er skeva världsbild talar för att ni är såååååå jävla många som står bakom eran pissiga lilla "revolution".

Trots att er lilla sekt är försvinnande liten, så kommer ni tyvärr lyckas göra ännu större avtryck.
Gick in och läste på nordfront om denna händelse. Läste kommentarerna där och blir mer och mer övertygad om att det nu bara är en tidsfråga innan det kommer att komma ett terrordåd i stil med Breiviks här i Sverige. Det är uppenbart vilket bottenlöst hat ni alla sitter på. Tonen blir mer och mer aggressiv. Det kommer bara bli mer och mer sånt här.

Ja tyvärr tror jag du har rätt. Den intellektuella nivån är liten förutom hos en del wiki och citatkännare men i övrigt är fotsoldaterna rätt aplika och beter sig som svin.
Sekt är inte långt ifrån , inte hjärntvätt heller . Lite Knutby över hela organisationen ..

För övrigt är "demo" ett demonstrations objekt, i dagvaruhandel eller på annan plats, en demonstration är ett folkrättligt yttrande.
Citera
2013-12-16, 23:01
Medlem
Tycker man att SMR är en samling testoapor har man inte sett vänsterdräggen in action när dom väl vevar upp varandra.
Citera
2013-12-16, 23:02
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Nu är ju jag inte professor, även om jag studerar vid universitet, men jag har ställt mig frågan, och det jag har funnit är att organisationen tycks ha en vänstervridning, men en sådan innebär inte i sig att den har kopplingar till, eller utgör en fasad för, våra kära stenkastande vänsterprofessorer. Då de våldsbenägna kvasivetenskapliga biologerna (nynazisterna) hävdar att så är fallet torde de väl kunna bevisa detta? Eller har man angripit en fredlig demonstration med vanligt folk i, baserat på något löst antagande?

Nej, av naturliga skäl skulle väl inte en gren som eftersträvar en välpolerad fasad bruka våld i någon större utsträckning.
Man kan i alla fall ställa sig frågan om en organisation som så ensidigt propagerar för mångkultur och papperslösa tiggare(REVA-frågan etc) och emot nazism, samt där sympatisörer hyllar när SMR drivs tillbaks och medlemmar skadas, inte kännetecknas av liknande sentiment som våldsvänstern.

Vänstervridningen i deras fall ligger åt det extremare hållet och en eventuell koppling till Revolutionära Fronten och AFA skulle förtjäna att utredas även om kanske just SMR inte har denna typ av efterforskning som specialitet.
Senast redigerad av Quid pro quo 2013-12-16 kl. 23:06.
Citera
2013-12-16, 23:06
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiraffUtanNacke
Filmer behövs! Så att vi kan avgöra vilken firma som vann boxet.

30st NS gav sig på 300+ knivbeväpnade rödingar, det hela slutar med att polis tvingas föra bort och gripa smr. Känns rätt så självklart vilka som vann
Citera
2013-12-16, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
30st NS gav sig på 300+ knivbeväpnade rödingar, det hela slutar med att polis tvingas föra bort och gripa smr. Känns rätt så självklart vilka som vann

Jo som sagts tidigare: det är ju en av sidorna som är och beter sig som en efterbliven fotbollsfirma, som räknar "vinster" och "förluster" som om de vore militärer. Och en annan sida som består av normalt funtade människor som arbetar politiskt. Känns rätt självklart varför den ena sidan har en aning fler anhängare...
Citera
2013-12-16, 23:18
Medlem
nerdys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan.Berner
Jag vet ännu inte vad som hänt, eller hur man tänkt från Svenska Motståndsrörelsens sida, men det är i alla händelser extremt obehagligt om man gått till fysisk attack mot en demonstration där det finns barn.

Likväl önskar jag att ni som ojar er över denna händelse kunde svara på detta:
  1. Rödingpöbeln som under de senaste årtiondena attackerat hundratals nationalistiska demonstrationer -- när brydde sig dessa senast om ifall det fanns barn med vid demonstrationerna eller inte?
  2. Hur kändes det att en enda gång få smaka på exakt samma behandling som nationalister fått utstå hundratals gånger?
  3. Tror ni på fullt allvar att nationalister som vill demonstrera kan förvänta sig att få hålla en fredlig, trevlig tillställning där man kan ta barnen med sig?
  4. Om inte, och om ni hittills inte reagerat kraftfullt mot detta, hur kan ni tro att ni själva i all framtid ska få åtnjuta det privilegiet?
  5. Vad exakt är skillnaden, på det moraliska planet, mellan denna attack och de hundratals som vänstern utfört? (Att det fanns barn med? Men då är det ju snart löst -- genomför man ytterligare några tiotal sådana här attacker mot vänsterdemos så kommer det inte längre att finnas barn med, eftersom ingen vågar ta med dem -- och då är fortsatta attacker alltså mindre omoraliska? Exakt samma sak som vänstern redan åstadkommit alltså.)

Ni beter er som en samling mobbare som blir upprörda då den mobbade efter åratal -- årtionden! -- av trakasserier klipper till er med ett tillhygge. Ni börjar då -- och först då! -- att gnälla över att ert offer sökt upp er, att han slagits ohederligt, och att han gjort det inför ögonen på era barn som naturligt nog blev skrämda av händelsen. Hur den mobbades barn har tagit er upprepade och minst lika ohederliga misshandel (som blott sällan skett inför ögonen på offrets barn av den enkla orsaken att han sett till att hålla dem hemma när ni varit i närheten) ger ni givetvis fullständigt fan i.

Jag tycker att det är fruktansvärt att samhälls- och debattklimatet har nått den här nivån. Men kom inte och skyll på nationalister för den saken. Vad SMR har gjort är varken mer eller mindre än att sänka sig själva till den nivå där rödingarna legat i årtionden utan att samhället reagerat nämnvärt. Jag tycker rent spontant inte att det är vettigt gjort av dem, men våldet har sin egen dynamik och kanhända var den utvecklingen oundviklig.

Det fanns en tid då man kunde demonstrera fredligt och försöka nå ut till folket med sitt budskap utan att behöva vara beredd på våld, oavsett om man var nationalist eller kommunist. Under de senaste årtiondena har nationalister förlorat den rätten. Fortsätter den här utvecklingen så kan snart inte vänstern heller åtnjuta det privilegium ni redan tagit ifrån oss. Det är tråkigt, det är till och med hemskt, men det är på ett visst plan också rättvist.

TL; DR: Hur smakar tillbakakakan?

Med tanke på att AFA och RF i stort sätt har våldsmonopol så lär detta inte vara något som blir vardag.
Nu sitter liksom halva SMRs aktivistskara, för denna lilla attacken där de själva fick smaka, flyendes och blödande.
Vi är fler än er, och det kommer vi alltid vara.

Tillbakakakan smakade underbart. Hur smakade kniven och asfalten?
Citera
2013-12-16, 23:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag håller Hänt i Sveriges påhittade skämtartiklar som minst lika troliga som de flesta "vittnesmål" och snyftartiklar i Vänsterpressen, om det var det du undrade.

Det var inte det jag undrade, vad jag undrade var om du trodde på Hänt i Sveriges uppgifter.

Vilka vittnesmål, rent konkret, är det till ställer dig kritisk till?
Citera
2013-12-16, 23:19
Medlem
souvlaki6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
Du kommer med falska premisser och drar en felaktig slutsats.

"Rödingarna" utgjorde en betydande minoritet bland demonstranterna, detta är klarlagt flera gånger i tråden. Någon bland dem kan möjligen ha burit kniv, som tur var.

Ni nazister gör er bara mer pinsamma ju mer skitsnack ni sprider.
Citera
2013-12-16, 23:22
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offgroundsroar
Haha, åh Flashback... you never fail to amaze me.

Finns ett flertal kända fall.

http://en.metapedia.org/wiki/Swastika_vandalism
Citera
2013-12-16, 23:24
Medlem
nerdys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Finns ett flertal kända fall.

http://en.metapedia.org/wiki/Swastika_vandalism

Metapedia som källhänvisning
Citera
2013-12-16, 23:26
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Jag talar inte enbart om folkhemmet" det är din tolkning.Jag talar mest om 1968 vågen och dess efterdyningar i samhällslivet och trots alla demonstrationer för allt möjligt som jag var med och emot så var detta otänkbart scenario.
Därför reagerar den vanliga människan" som alla är individer, men som alla, antagligen ogillar diktatur.

Jag ogillar också diktatur och i synnerhet slaveri, därför är jag NS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in