• 1
  • 2
2013-12-15, 02:07
Medlem
Är så jävla less på skiten. Har ingen motivation överhuvudtaget. . Jag har inga problem med skolan direkt, skulle få A i de flesta ämnen om jag pluggade. Men jag VILL inte, skolan är fucked up. Dom hotar med att dra in Csn men gör inte ett jävla skit även när jag skolkat i två veckor. Inte heller sparkar dom ut elever som fuskar på prov, NEJ dom gör inte ett jävla skit. Varje lektion är likadan, börjar med att hela jävla klassen är sen i minst 10min och ska sedan fördröjas ytterligare 10min för att folk använder mobiler och skit. Men dessa jävla blattar har högre betyg än mig. Hur? Ja dom fuskar ju såklart OCH LÄRARNA GÖR INTE ETT SKIT.

Så fuck it. Jag hoppar av.

Hur svårt kan det vara att hitta jobb igentligen? Är det så jävla omöjligt som folk säger? (Utan kontakter då)
Jag är inte hjärndöd och är i mina bästa år så visst fan måste företag som tar in efterblivna blattar anställa en svensk som är villig att kämpa? Eller?
Citera
2013-12-15, 02:18
Medlem
Jag gick ur gymnasiet 2010 och har haft jobb efter gymnasiet. Men det är inte så lätt som man tror att få jobb. Att jobba sig uppåt är något av det svåraste du kan göra.

Att plugga sig uppåt är betydligt lättare, speciellt om du har lätt för dig i skolan som du säger att du har.

Av min egen erfarenhet så råder jag dig till ett gå klart gymnasiet!! Jag var nära att hoppa av en gång men är överlycklig idag att jag inte gjorde det.

Du kommer inse efter ett tag i arbetslivet att du vill plugga på högskola.
Citera
2013-12-15, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Jag gick ur gymnasiet 2010 och har haft jobb efter gymnasiet. Men det är inte så lätt som man tror att få jobb. Att jobba sig uppåt är något av det svåraste du kan göra.

Att plugga sig uppåt är betydligt lättare, speciellt om du har lätt för dig i skolan som du säger att du har.

Av min egen erfarenhet så råder jag dig till ett gå klart gymnasiet!! Jag var nära att hoppa av en gång men är överlycklig idag att jag inte gjorde det.

Du kommer inse efter ett tag i arbetslivet att du vill plugga på högskola.

Tänker återuppta studierna på komvux när jag är 20-22. Vill bara dra in stålar så att jag kan börja leva livet. Känns så jävla B att ha 1050kr i månaden.. vill kunna skaffa ett eget place, dator, bil, brud (Ja, såna kostar också)

Vad jobbar du som just nu?
Citera
2013-12-15, 02:58
Medlem
oskaroskaroskars avatar
Att starta eget företag är ju aldrig fel, det är nog ett av det som du kan tjäna mest stålar på
Citera
2013-12-15, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskaroskaroskar
Att starta eget företag är ju aldrig fel, det är nog ett av det som du kan tjäna mest stålar på

Man behöver kapital för att skapa företag. Eller en jävligt bra idé..
Citera
2013-12-15, 03:15
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eWhored
Är så jävla less på skiten. Har ingen motivation överhuvudtaget. . Jag har inga problem med skolan direkt, skulle få A i de flesta ämnen om jag pluggade. Men jag VILL inte,

[...]

svensk som är villig att kämpa? Eller?
Hur ska du ha det, är du villig att kämpa eller inte?

Alla jobb har tråkiga delar. Väldigt få arbetsgivare bryr sig om hur mycket du kan om religion eller biologi, men bra betyg visar att du är villig att lägga manken till när det blir tråkigt. Det är tydligen inte du, så de kommer se dig som lat och de kommer ha rätt.

Ta dig i kragen och visa att du kan anpassa dig efter det system som behöver spelas istället.
Citera
2013-12-15, 03:28
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Tänker återuppta studierna på komvux när jag är 20-22. Vill bara dra in stålar så att jag kan börja leva livet. Känns så jävla B att ha 1050kr i månaden.. vill kunna skaffa ett eget place, dator, bil, brud (Ja, såna kostar också)

Vad jobbar du som just nu?
Och hur ska du ha pengar när du börjar plugga igen? Du kommer vara för bekväm med inkomsten från ett jobb så du kommer fastna där...
Citera
2013-12-15, 06:25
Medlem
Jim-Morrisons avatar
Citat:
Är så jävla less på skiten. Har ingen motivation överhuvudtaget. . Jag har inga problem med skolan direkt, skulle få A i de flesta ämnen om jag pluggade. Men jag VILL inte, skolan är fucked up. Dom hotar med att dra in Csn men gör inte ett jävla skit även när jag skolkat i två veckor. Inte heller sparkar dom ut elever som fuskar på prov, NEJ dom gör inte ett jävla skit. Varje lektion är likadan, börjar med att hela jävla klassen är sen i minst 10min och ska sedan fördröjas ytterligare 10min för att folk använder mobiler och skit. Men dessa jävla blattar har högre betyg än mig. Hur? Ja dom fuskar ju såklart OCH LÄRARNA GÖR INTE ETT SKIT.

Så fuck it. Jag hoppar av.

Hur svårt kan det vara att hitta jobb igentligen? Är det så jävla omöjligt som folk säger? (Utan kontakter då)
Jag är inte hjärndöd och är i mina bästa år så visst fan måste företag som tar in efterblivna blattar anställa en svensk som är villig att kämpa? Eller?

Är du smart så går du ut gymnasiet & inte fuckar upp ditt liv som jag gjorde.
Citera
2013-12-15, 08:06
Medlem
Finns det ingen möjlighet att byta klass/skola då? Hoppa inte av skolan pga andra personers uppförande, låt inte det påverka din framtid!

Hörde något på nyheterna i veckan om att antal jobb där man inte behöver ha tagit studenten minskar stadigt, då fler och fler hoppar av.... ha det i baktanken också!
Citera
2013-12-15, 08:32
Medlem
Även jag tyckte att gymnasiet sög, men jag härdade ut enbart för att bli behörig till högre studier. Att ta studenten var för mig som att mucka från fängelse. Om du är så begåvad som du skriver, se till att få E i alla ämnen och skriv högskoleprovet.
Citera
2013-12-15, 11:46
Medlem
Hoppa inte av, alternativt försök dig på en annan skolform? Folkhögskola? Komvux etc?
Citera
2013-12-15, 14:35
Medlem
Citat:

Tänk på att du går i skolan endast för dig själv, det är du som erhåller utbildningen som sen krävs för att enklare få jobb. Om du nu påverkas så mycket av vad andra gör så kanske du inte ska gå i skolan helt enkelt. Ja, det kommer att bli mycket svårare för dig att få jobb med tanke på att du inte kommer att ha någon tidigare utbildning, och jag tänker mig att du inte har haft något tidigare arbete heller. Att du skulle kunna skaffa eget place, bil, etc, ligger långt bort utan någon utbildning eller erfarenhet. Ta dig i kragen nu och gå ut skolan, annars hamnar du väl isolerad hemma och börjar knapra antidepressiva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in