• 3
  • 4
2013-12-19, 20:19
Medlem
Stiftpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eWhored
Får hoppas att jag inte kommer ångra det.

Har en liten update om jobbsökandet: Sökt nu i en vecka, åkt runt till flertal affärer och introducerar mig själv till en arbetande myra och ber om att få prata med ansvarig/chef. Får SAMMA jävla svar på alla ställen: "Hen är upptagen.. men jag kan ta ditt CV och föra det vidare". Och som ni vet har jag inget CV utan bara en litet personligt brev där jag skriver korrfattat om min situation. Detta brev suger dase och skulle behöva hjälp med att formulera mig på bästa sätt. Vet inte hur kaxig jag ska vara etc.. (Skrev ett som jag gav ut. Detta är ett annat som jag inte räckt ännu då det är så.. tomt.)

[spoiler] Ansökan av Heltid, deltid samt timanställning.

Hej! Jag är en skötsam grabb på 18 år som bor i XX. På fritiden spenderar jag gjärna min tid med kompisar eller framför datorn, som är mitt stora intresse.

Jag valde att ta en paus ifrån mina studier och hoppade därför av samhällslinjen på XX gymnasium. Jag tror att ett arbete skulle ge mig den motivation och disciplin jag behöver. Därför söker jag jobb hos er!

Varför skulle man anställa mig och mina erfarenheter?
Man ska anställa mig för att jag är positiv och stresstålig. Tidigare har jag praktiserat på ålderdomshemmet XX samt hos min farbror som är programmerare. Utöver detta har jag inga erfarenheter men jag är otroligt lättlärd och anpassar mig snabbt till nya miljöer.

Jag är även villig att visa min arbetsmoral igenom att praktisera hos er.

Med vänliga hälsningar ... (kontakt info osv) [\spoiler]

Synpunkter osv skulle uppskattas då detta är katastrofalt dåligt. När jag läser det själv så får jag inblicken att jag igentligen är en borttappad Afrikan som levt på ett Zoo i stockholm och kan därför bara kommunicera igenom att peka och slå sig på bröstet..

Tack på förhand

Har du redan hoppat av? Jävligt synd isåfall, efter att ha pluggat en vecka på ett uni undrar man hur man någonsin kunde klaga på gymnasiet. Det enda man behövde göra var egentligen att vara där samt plugga lite då och då inför prov.

...vilket är precis vad en arbetsgivare kommer tycka. Ledsen men så är det. En arbetsgivare i en större stad, någonstans runt centrum/ganska obvious sökmål får in säkerligen 50 CVn om dagen, än fler under sommar och jul. Ditt personliga brev är katastrofalt dåligt, precis som du säger. Eftersom du inte har ett CV kommer arbetsgivaren inte ens få ditt brev utan den anställde som tar emot det kommer bara slänga det. De flesta CVn läggs bara rakt undan iallafall så du har verkligen inte en chans med bara ett personligt brev. Vem skulle anställa någon som inte orkat skriva ihop ett CV?

Det med att du inte har fullföljt gymnasieutbildningen...de flesta kommer tyvärr bara ta det som att du är ett lat drägg utan intellekt och sådana vill ingen ha på sin arbetsplats. Naturligtvis finns det förstående arbetsgivare som kanske själva varit i din situation men ja... En på tusen skulle jag säga. Tror du får hoppas på kontakter. Vilket för övrigt är hur ca två tredjedelar av alla lekmansjobb blir tilldelade ändå.

Det finns en CV-tråd i Arbetsliv och arbetsmarknadsforumet. Kolla där. Förstår inte riktigt varför den här tråden ligger i privatekonomi för övrigt.
Citera
2013-12-20, 09:20
Medlem
Jag ångrar mig som fan att jag hoppa av, dom flesta av mina vänner som gjorde samma sak ångrar sig också , antar att du går sista året ? Det går fort kämpa på !
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in