Citat:
Fr hoppas att jag inte kommer ngra det.
Har en liten update om jobbskandet: Skt nu i en vecka, kt runt till flertal affrer och introducerar mig sjlv till en arbetande myra och ber om att f prata med ansvarig/chef. Fr SAMMA jvla svar p alla stllen: "Hen r upptagen.. men jag kan ta ditt CV och fra det vidare". Och som ni vet har jag inget CV utan bara en litet personligt brev dr jag skriver korrfattat om min situation. Detta brev suger dase och skulle behva hjlp med att formulera mig p bsta stt. Vet inte hur kaxig jag ska vara etc.. (Skrev ett som jag gav ut. Detta r ett annat som jag inte rckt nnu d det r s.. tomt.)
[spoiler] Anskan av Heltid, deltid samt timanstllning.
Hej! Jag r en sktsam grabb p 18 r som bor i XX. P fritiden spenderar jag gjrna min tid med kompisar eller framfr datorn, som r mitt stora intresse.
Jag valde att ta en paus ifrn mina studier och hoppade drfr av samhllslinjen p XX gymnasium. Jag tror att ett arbete skulle ge mig den motivation och disciplin jag behver. Drfr sker jag jobb hos er!
Varfr skulle man anstlla mig och mina erfarenheter?
Man ska anstlla mig fr att jag r positiv och stresstlig. Tidigare har jag praktiserat p lderdomshemmet XX samt hos min farbror som r programmerare. Utver detta har jag inga erfarenheter men jag r otroligt lttlrd och anpassar mig snabbt till nya miljer.
Jag r ven villig att visa min arbetsmoral igenom att praktisera hos er.
Med vnliga hlsningar ... (kontakt info osv) [\spoiler]
Synpunkter osv skulle uppskattas d detta r katastrofalt dligt. Nr jag lser det sjlv s fr jag inblicken att jag igentligen r en borttappad Afrikan som levt p ett Zoo i stockholm och kan drfr bara kommunicera igenom att peka och sl sig p brstet..
Tack p frhand
Har en liten update om jobbskandet: Skt nu i en vecka, kt runt till flertal affrer och introducerar mig sjlv till en arbetande myra och ber om att f prata med ansvarig/chef. Fr SAMMA jvla svar p alla stllen: "Hen r upptagen.. men jag kan ta ditt CV och fra det vidare". Och som ni vet har jag inget CV utan bara en litet personligt brev dr jag skriver korrfattat om min situation. Detta brev suger dase och skulle behva hjlp med att formulera mig p bsta stt. Vet inte hur kaxig jag ska vara etc.. (Skrev ett som jag gav ut. Detta r ett annat som jag inte rckt nnu d det r s.. tomt.)
[spoiler] Anskan av Heltid, deltid samt timanstllning.
Hej! Jag r en sktsam grabb p 18 r som bor i XX. P fritiden spenderar jag gjrna min tid med kompisar eller framfr datorn, som r mitt stora intresse.
Jag valde att ta en paus ifrn mina studier och hoppade drfr av samhllslinjen p XX gymnasium. Jag tror att ett arbete skulle ge mig den motivation och disciplin jag behver. Drfr sker jag jobb hos er!
Varfr skulle man anstlla mig och mina erfarenheter?
Man ska anstlla mig fr att jag r positiv och stresstlig. Tidigare har jag praktiserat p lderdomshemmet XX samt hos min farbror som r programmerare. Utver detta har jag inga erfarenheter men jag r otroligt lttlrd och anpassar mig snabbt till nya miljer.
Jag r ven villig att visa min arbetsmoral igenom att praktisera hos er.
Med vnliga hlsningar ... (kontakt info osv) [\spoiler]
Synpunkter osv skulle uppskattas d detta r katastrofalt dligt. Nr jag lser det sjlv s fr jag inblicken att jag igentligen r en borttappad Afrikan som levt p ett Zoo i stockholm och kan drfr bara kommunicera igenom att peka och sl sig p brstet..
Tack p frhand
Har du redan hoppat av? Jvligt synd isfall, efter att ha pluggat en vecka p ett uni undrar man hur man ngonsin kunde klaga p gymnasiet. Det enda man behvde gra var egentligen att vara dr samt plugga lite d och d infr prov.
...vilket r precis vad en arbetsgivare kommer tycka. Ledsen men s r det. En arbetsgivare i en strre stad, ngonstans runt centrum/ganska obvious skml fr in skerligen 50 CVn om dagen, n fler under sommar och jul. Ditt personliga brev r katastrofalt dligt, precis som du sger. Eftersom du inte har ett CV kommer arbetsgivaren inte ens f ditt brev utan den anstllde som tar emot det kommer bara slnga det. De flesta CVn lggs bara rakt undan iallafall s du har verkligen inte en chans med bara ett personligt brev. Vem skulle anstlla ngon som inte orkat skriva ihop ett CV?
Det med att du inte har fullfljt gymnasieutbildningen...de flesta kommer tyvrr bara ta det som att du r ett lat drgg utan intellekt och sdana vill ingen ha p sin arbetsplats. Naturligtvis finns det frstende arbetsgivare som kanske sjlva varit i din situation men ja... En p tusen skulle jag sga. Tror du fr hoppas p kontakter. Vilket fr vrigt r hur ca tv tredjedelar av alla lekmansjobb blir tilldelade nd.
Det finns en CV-trd i Arbetsliv och arbetsmarknadsforumet. Kolla dr. Frstr inte riktigt varfr den hr trden ligger i privatekonomi fr vrigt