Citat:
Ursprungligen postat av
Elementary1
Nej nu r du ute och cyklar igen. Sna dr ekvivalenstabeller funkar inte. Jag har sttt p 6mg alprazolam om dagen, 1mg Xanor fimpar inte min ngest. 10mg Stesolid gr det allt som oftast, dock har jag hgre dygnsdos n s. 2mg Xanor gjorde det allt som oftast, men inte lika bra som Diazepam som ger mig mer ro i kroppen ocks samt att det var bergodalbana med Xanor.
Men helt rtt att det r p grund av Diazepam har lngre verkningstid eller i Diazepams fall funkar det att sga halveringstid med tanke p dess aktiva metaboliter som inte r fel. Men det r s hr ocks, nr man tillfr mer Diazepam, s beter sig metaboliterna annorlunda. Drav s finns det anledningar till att man stter ven Diazepam 2-3 gnger om dagen trots halveringstiden, samt att man frmodligen skulle knna sig pverkad av Diazepam om man tog hela dygnsdosen direkt. Sen har den ocks en halveringstid i distributionsfasen som skiljer sig frn andra bensodiazepiner, vilket gr att Diazepam har ytterligare frdelar gentemot andra bensodiazepiner rent medicinskt.
Diazepams frmsta metabolit r vl Nordiazepam, sen kommer Temazepam och Oxazepam.
Allts, det gr inte att svara p dina inlgg.
Ls p lite om bensodiazepiner och dess verkan, sedan s kanske du slipper skmma ut dig p ett forum.
"Jag har sttt p 1mg: men det hjlper inte s d stod jag p 6mg, 10mg diazepam gr mer n 1 mg alprazolam" ja d r du vl speciell d, och du kanske tycker att man ska g efter en person i stllet fr den breda massan, s drfr stmmer ej ekvationstabellerna ang bensodiazepiner? Vad har du rkt som inte jag har?
Men visst finns det folk som fr bttre ngestlindring ut av 10mg diazepam n 1 mg alprazolam, men det var knappast ens frgan, du bara svammlar p fr att verka kunnig.
Lser du ens vad jag skriver ang toleranskning och receptorer
Diazepam metaboliseras till Oxazepam samt s r nordiazepam huvudmetaboliten, dr har du ett rtt (hejja)
Dessa tv inlgg frtjnar endast egentligen bara ett enda kort litet svar och det r: hahahahahah
Ja diazepam har mnga frdelar inom sjukvrden, det var i princip ditt enda rtt + en del utav metaboliseringen...Du kan ju googla tydligen iaf, grattis.
Det r sorgligt att du svammlar p i stllet fr att frska frst att 10mg diazepam=10mg diazepam, men du kan f tabletter som psts innehlla 10mg men ej r det.
Men jag r verkligen absolut inte frvnad ver att du inte frstr.