2016-04-30, 02:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elementary1
Nej d jag hnger inte upp mig p mrken. Jag sger att 10mg Diazepam r 10mg Diazepam. Mot ngest r det bst om man har sin Diazepam utskrivet. Ett sdant grand-mal anfall du tar som exempel fr jag nog ta och kalla fr nd och d tror jag inte det spelar ngon roll vart Diazepamen kommer i frn utan bara i med s fort som mjligt om man ska frska stoppa det med just Diazepam.

Men gllande just ngest s r det nst intill omjligt att sjlvmedicinera bort med benso. Men det gr att bli av med ngest med hjlp av Diazepam som jag skulle rekommendera i typ alla fall av ngest om man fr det frn lkare. 10mg Diazepam r bttre mot ngest om man ftt det utskrivet av en lkare n vad 10mg Diazepam r mot ngest om man kpt eller skaffat det olaglig vg.

ang sista raden...
"det gr att bli av med ngest tack vare benso"
Ja!
Fr stunden, i lngden s orsakar dessa preparat ngest, d du stimulerar din gaba-a receptor med kemisk gaba-a och dr av glmmer hjrnan att producera narturlig gaba-a och d kommer det n mer ngest om du ej behandlar det moderat genom en lngsam utsttning (och ens ej dr r det skert att din ngestniv ej eskalerat i frn att du behandlade din ngest.) Beroende p dos och tid.
Som sagt, du vet tyvrr inte vad du pratar om...nnu ett tecken p din okunskap.
Senast redigerad av DiegoCosta 2016-04-30 kl. 02:54.
Citera
2016-04-30, 03:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Hej, har inte skrivit hr p 10 r..
Jag har BRUKAT Xanor Depot i ca 10 + r, nu r det s att min lkare r p vg att pensionera sig, vilket betyder att jag behver skaffa mig en ny psykkontakt och r medveten om Svensk psykvrds ovilja att skriva ut benso.

Under 1 rs tid har jag trappat ned frn 6 mg X Depot och r nu nere i 1mg/dag, men vill trappa ner den dosen med hjlp av Bensedine (Diazepam), s jag undrar om den r lika potent som Valium, i det syftet. Jag r allts inte ute efter att flumma.

1mg alprazolam r ungefr ekvalent med 15-20mg diazepam.
Alprazolam r frmst ngestdmpande, medans diazepam r en mer allroundbenso.

Mycket lngre halveringstid p diazepamen d du slipper berg oh dalbanan.

ven om depot gr s att du fr iaf en 20-24h halveringstid, jmnfrt med diazepam:
200h i vrsta/bsta fall, men d omvandlas de till oxascand-metaboliter efter c:A 70& utav tiden.

Edit: det bsta r att kontakta en lkare som kan ge dig ekvalent dos om han r ngot s nr i huvudet.
Annars s vet man inte om det r 7 eller 12 i en tablett, och drfr kan nedtrappning bli lite svajig.
Senast redigerad av DiegoCosta 2016-04-30 kl. 03:49.
Citera
2016-04-30, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
1mg alprazolam r ungefr ekvalent med 15-20mg diazepam.
Alprazolam r frmst ngestdmpande, medans diazepam r en mer allroundbenso.

Mycket lngre halveringstid p diazepamen d du slipper berg oh dalbanan.

ven om depot gr s att du fr iaf en 20-24h halveringstid, jmnfrt med diazepam:
200h i vrsta/bsta fall, men d omvandlas de till oxascand-metaboliter efter c:A 70& utav tiden.

Edit: det bsta r att kontakta en lkare som kan ge dig ekvalent dos om han r ngot s nr i huvudet.
Annars s vet man inte om det r 7 eller 12 i en tablett, och drfr kan nedtrappning bli lite svajig.

Nej nu r du ute och cyklar igen. Sna dr ekvivalenstabeller funkar inte. Jag har sttt p 6mg alprazolam om dagen, 1mg Xanor fimpar inte min ngest. 10mg Stesolid gr det allt som oftast, dock har jag hgre dygnsdos n s. 2mg Xanor gjorde det allt som oftast, men inte lika bra som Diazepam som ger mig mer ro i kroppen ocks samt att det var bergodalbana med Xanor.

Men helt rtt att det r p grund av Diazepam har lngre verkningstid eller i Diazepams fall funkar det att sga halveringstid med tanke p dess aktiva metaboliter som inte r fel. Men det r s hr ocks, nr man tillfr mer Diazepam, s beter sig metaboliterna annorlunda. Drav s finns det anledningar till att man stter ven Diazepam 2-3 gnger om dagen trots halveringstiden, samt att man frmodligen skulle knna sig pverkad av Diazepam om man tog hela dygnsdosen direkt. Sen har den ocks en halveringstid i distributionsfasen som skiljer sig frn andra bensodiazepiner, vilket gr att Diazepam har ytterligare frdelar gentemot andra bensodiazepiner rent medicinskt.

Diazepams frmsta metabolit r vl Nordiazepam, sen kommer Temazepam och Oxazepam.
Senast redigerad av Elementary1 2016-04-30 kl. 17:02.
Citera
2016-05-03, 22:42
Bannlyst
Citat:
Nej nu r du ute och cyklar igen. Sna dr ekvivalenstabeller funkar inte. Jag har sttt p 6mg alprazolam om dagen, 1mg Xanor fimpar inte min ngest. 10mg Stesolid gr det allt som oftast, dock har jag hgre dygnsdos n s. 2mg Xanor gjorde det allt som oftast, men inte lika bra som Diazepam som ger mig mer ro i kroppen ocks samt att det var bergodalbana med Xanor.

Men helt rtt att det r p grund av Diazepam har lngre verkningstid eller i Diazepams fall funkar det att sga halveringstid med tanke p dess aktiva metaboliter som inte r fel. Men det r s hr ocks, nr man tillfr mer Diazepam, s beter sig metaboliterna annorlunda. Drav s finns det anledningar till att man stter ven Diazepam 2-3 gnger om dagen trots halveringstiden, samt att man frmodligen skulle knna sig pverkad av Diazepam om man tog hela dygnsdosen direkt. Sen har den ocks en halveringstid i distributionsfasen som skiljer sig frn andra bensodiazepiner, vilket gr att Diazepam har ytterligare frdelar gentemot andra bensodiazepiner rent medicinskt.

Diazepams frmsta metabolit r vl Nordiazepam, sen kommer Temazepam och Oxazepam.

Allts, det gr inte att svara p dina inlgg.

Ls p lite om bensodiazepiner och dess verkan, sedan s kanske du slipper skmma ut dig p ett forum.
"Jag har sttt p 1mg: men det hjlper inte s d stod jag p 6mg, 10mg diazepam gr mer n 1 mg alprazolam" ja d r du vl speciell d, och du kanske tycker att man ska g efter en person i stllet fr den breda massan, s drfr stmmer ej ekvationstabellerna ang bensodiazepiner? Vad har du rkt som inte jag har?
Men visst finns det folk som fr bttre ngestlindring ut av 10mg diazepam n 1 mg alprazolam, men det var knappast ens frgan, du bara svammlar p fr att verka kunnig.

Lser du ens vad jag skriver ang toleranskning och receptorer
Diazepam metaboliseras till Oxazepam samt s r nordiazepam huvudmetaboliten, dr har du ett rtt (hejja)

Dessa tv inlgg frtjnar endast egentligen bara ett enda kort litet svar och det r: hahahahahah

Ja diazepam har mnga frdelar inom sjukvrden, det var i princip ditt enda rtt + en del utav metaboliseringen...Du kan ju googla tydligen iaf, grattis.

Det r sorgligt att du svammlar p i stllet fr att frska frst att 10mg diazepam=10mg diazepam, men du kan f tabletter som psts innehlla 10mg men ej r det.
Men jag r verkligen absolut inte frvnad ver att du inte frstr.
Senast redigerad av DiegoCosta 2016-05-03 kl. 23:10.
Citera
2016-05-07, 13:56
Medlem
C-3POs avatar
Vi gr ett frsk att terg till trdens mne och lgga sidodiskussioner t sidan.

/Mod
Citera
2016-05-07, 17:39
Medlem
Psykotons avatar
ter till trdens mne ...

I de flesta I-lnder hller preparat med diazepam som sljs p apoteken samma standard oavsett namn eller tillverkare. ven i Indien, Pakistan, Thailand dr mnga "gatuvalium" tillverkas r det 10 mg av mnet nr tabletterna lmnar fabriken-

-men efter lagring i hga temperaturer, luftfuktighet, mnga mellanhnder, ompackningar, hantering fr hand osv osv s fr inte Sven Svensson 10 mg av mnet nr han kper av sin gode vn...
Citera
2016-05-11, 18:27
Medlem
Av det jag testat har det bsta varit valium (som jag trodde skulle vara skit eftersom de var skumt billiga) men dr finns mnga smre kopior. Bensedin tar jag till vardags och de fungerar fr mig helt ok, kper dem i blister och vet att det r kta vara. Apaurin har jag inte testat.

De enda jag haft problem med r stesolid som jag haft p recept. De var vldigt ojmna och lngt ifrn alla tabletter smakade mer n bindningsmedel. D hmtade jag allts sjlv ut dem p apoteket s INGA mellanhnder. Actavis verlag r inte ngon tillverkare jag vljer fr medicin om det finns alternativ.

Observera att jag inte ens hade tolerans nr jag fick mina stesolid och tog 40mg (hade 10mg ordinerat, brjade med 5 och kade lngsamt) utan effekt. Idag har jag tolerans och 10mg gr mycket mer nu n de gjorde d.
Senast redigerad av Phailure 2016-05-11 kl. 18:30.
Citera
2016-05-11, 20:08
Medlem
Stess Aktavis funkar bst. Drefter Bensedine Galeninka. Aupuarin blir jag gunggig av..min knsla..
Citera
2016-05-14, 19:22
Medlem
r det nn skillnad p fjande mnen. Saxat frn Diazepam p Svenska och Engelska Wiki-sidorna.

Svenska: 5-fenyl-1,3-dihydro-7-klor-1-metyl-1,4-bensodiazepin-2(2H)-on.

Engelska: 7-chloro-1-methyl-5-phenyl-3H-1,4-benzodiazepin-2-one
Citera
2016-05-16, 04:01
Bannlyst
Citat:
r det nn skillnad p fjande mnen. Saxat frn Diazepam p Svenska och Engelska Wiki-sidorna.

Svenska: 5-fenyl-1,3-dihydro-7-klor-1-metyl-1,4-bensodiazepin-2(2H)-on.

Engelska: 7-chloro-1-methyl-5-phenyl-3H-1,4-benzodiazepin-2-one

Ja, uppsttningen av olika aminosyror skiljer lite, men det pverkar vldigt marginelt.
Samt s har ju den engelska formeln en annourlunda kloroformuppbyggnad (\rm CH_2cl_2 + cl_2 CHCl_3 + HCl)

Men bda torde vara 10mg diazepam om jag kan utlsa min knapphndiga kemi rtt.

MVH/A
Senast redigerad av DiegoCosta 2016-05-16 kl. 04:10.
Citera
2016-05-16, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Ja, uppsttningen av olika aminosyror skiljer lite, men det pverkar vldigt marginelt.
Samt s har ju den engelska formeln en annourlunda kloroformuppbyggnad (\rm CH_2cl_2 + cl_2 CHCl_3 + HCl)

Men bda torde vara 10mg diazepam om jag kan utlsa min knapphndiga kemi rtt.

MVH/A

Men oavsett, kan det d finnas mjlighet till skillnad i effekt, ven om bda formeluppsttningarna kallas Diazepam, mellan Valium och Stesolid?
Citera
2016-05-16, 18:48
Bannlyst
Citat:
Men oavsett, kan det d finnas mjlighet till skillnad i effekt, ven om bda formeluppsttningarna kallas Diazepam, mellan Valium och Stesolid?

Nej 10mg diazepam har likadan effekt om det nu innehller 10mg.
Mjligtvis kan bindningmedlerna pverka ytterst lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in