Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-12-14, 23:45
  #1
Medlem
Som sagt. Dom som har provat dessa Bensedin av Galenika som det svämmar över med nu förtiden, hur står dom sig mot Apaurin och blåa Valium ?
Citera
2013-12-15, 01:28
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Teoretiskt sett ska det inte vara någon som helst skillnad eftersom diazepam är diazepam är diazepam. Däremot kan ju kvaliteten skilja sig mellan olika varianter av piller men om vi förutsätter att alla är som dom ska så är det ingen som helst skillnad.
Citera
2013-12-15, 23:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Teoretiskt sett ska det inte vara någon som helst skillnad eftersom diazepam är diazepam är diazepam. Däremot kan ju kvaliteten skilja sig mellan olika varianter av piller men om vi förutsätter att alla är som dom ska så är det ingen som helst skillnad.
Precis det är givet men med tanke på att många som säljer dessa säljer dom just lösa och inte i blisterförpackningar eller burkar. (Värt att nämna är väll att fake även kan komma i blister men chansen är minimal)

Jag har provat ett antal olika Diazepam produkter från olika företag och för mig så är Roches blåa Valium 10or dom som har fungerat bäst generellt sätt.

OKej, jag omformulerar frågan en aning.

Är det någon som har köpt och använt Bensedin av Galenika just nu, under dom senaste veckorna/månaderna ? Och isåfall står dom sig mot andra Diazepam produkter?
Citera
2013-12-16, 01:46
  #4
Medlem
Jag köpte Bensedin 5mg från MailPharma eller vad de nu hette, på SR innan det stängdes ner av FBI.
Testade både en, två och tre, men tyckte de sög, hjälpte inte på ett bra sätt mot min ångest (till skillnad mot etizolam och pyrazolam).
Men, det var första och enda gången jag testat diazepam så jag har tyvärr inget annat märke att jämföra med. Och dessutom vet jag inte om det var äkta Bensedin eller fake. Har fortfarande några kvar dock, jag kommer ge diazepam en andra chans nu snart.
Citera
2013-12-16, 13:06
  #5
Medlem
CompleteControls avatar
Jag använder för tillfället Galenikas Bensedin 10mg i blister. Tycker de fungerar utmärkt. Dock så är fortfarande "äkta" Apaurin lite lite vassare. Men det gäller ju vad som fungerar på mig...
Citera
2013-12-16, 15:48
  #6
Medlem
Japp, idag testade jag igen Bensedin, först 10mg, sen påfyllning på 5 mg två-tre timmar senare. Och fy fan vad det inte hjälper alltså. Ångesten och hjärtklappningen var påtaglig timmar efteråt då en jobbig situation uppkom (som jag var medveten skulle uppkomma). Till slut blev jag av med ångestfan, men om det var tack vare skitazepam eller att jag i psyket lugnade ner mig själv är svårt att säga.
Borde inte 15mg räcka när jag upplever att 1mg etizolam respektive 1mg pyrazolam hjälper?
Sjukt besviken på denna piss-substans. Bör jag testa ett annat märke, typ stesolid, eller ska jag förpassa den här benson till helvetet för alltid? Går ju inte att utesluta att det var fejkbensedin men mailpharma hade fått bra recensioner iaf
Citera
2013-12-16, 16:40
  #7
Medlem
narkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drulife
Japp, idag testade jag igen Bensedin, först 10mg, sen påfyllning på 5 mg två-tre timmar senare. Och fy fan vad det inte hjälper alltså. Ångesten och hjärtklappningen var påtaglig timmar efteråt då en jobbig situation uppkom (som jag var medveten skulle uppkomma). Till slut blev jag av med ångestfan, men om det var tack vare skitazepam eller att jag i psyket lugnade ner mig själv är svårt att säga.
Borde inte 15mg räcka när jag upplever att 1mg etizolam respektive 1mg pyrazolam hjälper?
Sjukt besviken på denna piss-substans. Bör jag testa ett annat märke, typ stesolid, eller ska jag förpassa den här benson till helvetet för alltid? Går ju inte att utesluta att det var fejkbensedin men mailpharma hade fått bra recensioner iaf


Vet inte ifall du har någon tolerans, men alltså när jag inte hade tolerans så kände inte ens jag av 10mg av nått märke.

Nu är det JÄTTEOLIKA med tolerans osv, en del kan bli flöddrig på 5mg, och en del känner ingenting på 40mg liksom.

Diazepam är inte så dospotent, 1mg alp ska vara som 10mg diaz, å det tex tycker jag att det stämmer inte alls på mig, utan det är snarare 1mg alp är som kanske 20mg diaz.

Men sen påverkar olika benso en på olika sätt!
Skulle jag käka diaz, så skulle jag nog inte ta under 20mg. (det här är vad JAG tar skulle ta utan tolerans).

Själv tycker jag att Diaz är en av dom skönaste bensona, påverkar en riktigt skönt, lite Valium å energidryck är den perfekta frukosten! (60-100mg Diaz och en Redbull, MUMS)
Citera
2013-12-16, 18:25
  #8
Medlem
Spliffmeisters avatar
Bensedin i Blister är ju kung... Endast svenska Stesolid som slår de på fingrarna..
Citera
2015-11-06, 16:52
  #9
Medlem
asfaltgosses avatar
Bumpar en gammal tråd, är det någon som sitter på mer info om Bensedin? Jag har precis lagt vantarna på ett gäng och undar hur pass potenta de är och hur mycket man vågar ta. Blandar med folköl, 3,5 % för jag har inget bättre hemma.
Citera
2015-11-30, 15:39
  #10
Medlem
Galenikas Bensedin

Mycket goda grejer. Jag startar alltid med 20 mg av Galenikas Bensedin. Bättre än Stesolid enligt min mening.
__________________
Senast redigerad av sula.no1 2015-11-30 kl. 15:48.
Citera
2015-11-30, 16:25
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narki
Vet inte ifall du har någon tolerans, men alltså när jag inte hade tolerans så kände inte ens jag av 10mg av nått märke.

Nu är det JÄTTEOLIKA med tolerans osv, en del kan bli flöddrig på 5mg, och en del känner ingenting på 40mg liksom.

Diazepam är inte så dospotent, 1mg alp ska vara som 10mg diaz, å det tex tycker jag att det stämmer inte alls på mig, utan det är snarare 1mg alp är som kanske 20mg diaz.

Men sen påverkar olika benso en på olika sätt!
Skulle jag käka diaz, så skulle jag nog inte ta under 20mg. (det här är vad JAG tar skulle ta utan tolerans).

Själv tycker jag att Diaz är en av dom skönaste bensona, påverkar en riktigt skönt, lite Valium å energidryck är den perfekta frukosten! (60-100mg Diaz och en Redbull, MUMS)

Så är det inte på mig. För det första känner jag att rent medicinskt är Alprazolam en sämre benso än Diazepam. Kan känna lätt toxicitet på höga doser Alprazolam eller Flunitrazolam, det gör jag inte på t.ex Diazepam eller Oxazepam, som båda fungerar bättre mot ångest och sömn än de förstanämnda för min del. Jag skulle lätt välja 10mg Diazepam före 1mg Alprazolam och vill jag sova skulle jag lätt ta 25mg Oxazepam före 5mg Flunitrazepam. Om jag hade ångest eller sömnproblem. Snacka mycket placebo inom bensovärlden bara för att både Alprazolam och Flunitrazolam funkar bra att flumma på ihop med alkohol.
Citera
2015-12-02, 15:54
  #12
Avstängd
xenix1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sula.no1
Mycket goda grejer. Jag startar alltid med 20 mg av Galenikas Bensedin. Bättre än Stesolid enligt min mening.

Det kan jag inte hålla med om. Som någon har sagt så är den muskelavslappnande effekten av någon anledning klart svagare än Stesolid. Öht så är effekten typ 50% av stesolid.

Men det kanske är min tolerans som spökar. Vad vet jag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback