2013-12-13, 18:31
Medlem
JPs avatar
Erik Ullenhag anser att Tobias Hübinette är en av de som är bäst lämpade för att utreda afrofobi.

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan...romMobile=true

http://arbetet.se/2013/11/01/vi-maste-prata-om-ras/

(FB) Nu är den "store" forskaren igång, igen....

Själv tycker jag att det är djupt tragiskt att Folkpartiet visar så oerhört dåligt omdöme. I en tid då vi verkligen behöver försonas och lära oss att samarbeta på ett sätt som känns ok för de allra flesta, anlitar FP en man som inte drar sig för att uttrycka sig tokrasistiskt. Mer motsättningar... Samtidigt som Expressen hänger ut anonyma småpotatisar väljer regeringen att samarbeta med någon som utrycker sig långt värre än många av dem som hängts ut. Alla förlorar på detta, förutom de som vill att motsättningarna ska öka. Jag vill absolut inte att denna tråd ska bidra till att folk blir ännu mer aggresiva, utan till att Ullenhag faktiskt tar tillbaka sitt beslut. Suck, jag vet precis hur det kommer att låta i denna tråd men hoppas på att den även ger något konstruktivt. Jag blir så trött på alla dessa dåliga beslut...

Här kan vi diskutera vad vi anser om utnämningen, vad det kan få för konsekvenser, hur beslutet ska tas tillbaka, osv.

Edit: Jag anser att Erik Ullenhag bör avgå pga detta snedsteg. Om inte de stora medierna kräver detsamma är det stor skandal.

Edit 2: Ber om utsäkt om tråd redan finns. Sökte möjligtvis lite i underkant.
Senast redigerad av JP 2013-12-13 kl. 18:52.
Citera
2013-12-13, 18:35
Medlem
Caesar Johansens avatar
Utnämningen är extremt besynnerlig. Den enda slutsatsen man kan dra är att regeringen vill öka motsättningarna i samhället.
Citera
2013-12-13, 18:36
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP
Erik Ullenhag anser att Tobias Hübinette är en av de som är bäst lämpade för att utreda afrofobi.

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan...romMobile=true

http://arbetet.se/2013/11/01/vi-maste-prata-om-ras/

(FB) Nu är den "store" forskaren igång, igen....

Själv tycker jag att det är djupt tragiskt att Folkpartiet visar så oerhört dåligt omdöme. I en tid då vi verkligen behöver försonas och lära oss att samarbeta på ett sätt som känns ok för de allra flesta, anlitar FP en man som inte drar sig för att uttrycka sig tokrasistiskt. Mer motsättningar... I en tid där Expressen hänger ut anonyma småpotatisar väljer regeringen att samarbeta med någon som utrycker sig långt värre än många av dem som hängts ut. Alla förlorar på detta, förutom de som vill att motsättningarna ska öka. Jag vill absolut inte att denna tråd ska bidra till att folk blir ännu mer aggresiva, utan till att Ullenhag faktiskt tar tillbaka sitt beslut. Suck, jag vet precis hur det kommer att låta i denna tråd men hoppas på att den även ger något konstruktivt. Jag blir så trött på alla dessa dåliga beslut...

Här kan vi diskutera vad vi anser om utnämningen, vad det kan få för konsekvenser, hur beslutet ska tas tillbaka, osv.

Som Folkpartist kan jag bara konstatera det du gör - katastrofalt agerande av Ullenhag, som jag aldrig tyckt om. Vad jag kan se på Twitter så är det många inom det egna partiet, och framförallt från Liberala Ungdomsförbundets sida som även de är kritiska mot det här.
Citera
2013-12-13, 18:36
Medlem
FooFighterss avatar
Är det ett skämt? Hur kan den dömda, våldsamma rasisten ens vara aktuell?
Citera
2013-12-13, 18:37
Medlem
TailgunnerJoes avatar
Hübenette är en skicklig, noggrann och ett beprövat kort som antirasist.
Så det är ett bra val av Ullenhag!
Citera
2013-12-13, 18:40
Bannlyst
Finns redan ett antal trådar:

(FB) Skattepengar skall finansiera anti-vita studier
(FB) Mångkulturellt centrum ska kartlägga afrofobi
(FB) Mångkulturellt centrum; Så skall kommuner & fotboll motverka rasism
(FB) Tråden om Mångkulturellt centrum i Fittja
Citera
2013-12-13, 18:45
Medlem
Caesar Johansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TailgunnerJoe

Men alltså...

Du vet att han har spritt en del rent rasistiska citat kring sig de senaste 20 åren? Typ:

"Låt den vita rasens västerland gå under i blod och lidande."

http://sv.wikiquote.org/wiki/Tobias_H%C3%BCbinette

Är det verkligen anti-rasism. Om ja, va god och förklara varför...
Citera
2013-12-13, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TailgunnerJoe

Uppenbarligen känner du inte till rashataren och herr kriminell särskilt väl.
Citera
2013-12-13, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caesar Johansen
Men alltså...

Du vet att han har spritt en del rent rasistiska citat kring sig de senaste 20 åren? Typ:

"Låt den vita rasens västerland gå under i blod och lidande."

http://sv.wikiquote.org/wiki/Tobias_H%C3%BCbinette

Är det verkligen anti-rasism. Om ja, va god och förklara varför...

Tobias är en del av det västerland han vill ska gå under i blod och lidande, men jag antar att han menar vara en av bödlarna.
Citera
2013-12-13, 20:11
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netelskare
Tobias är en del av det västerland han vill ska gå under i blod och lidande, men jag antar att han menar vara en av bödlarna.

Han har en väldigt stark koreansk identitet och knäppt starka identitetskonflikter då han är adopterad. Typ all hans aktivism och arbete inom akademin verkar vara nån sorts terapi-verksamhet för honom.

Min favvo-incident är när Hubinette tryckte upp ett dagisbarn emot en glasruta.

http://www.motpol.nu/solguru/2010/04...or-knappgokar/

Citat:
Jag står och väntar vid en busshållplats i Stockholms innerstad. En buss saktar in och stannar och fram- och bakdörrarna öppnas. Det är dock inte den buss jag väntade på. Plötsligt ser jag att en vit pojke i bakre änden av bussen tittar på mig, slår upphetsad med ena handen mot rutan och pekar mot mig, och jag hör honom ropa högt: ”Titta, titta en kines!” Pojken är i sällskap med ett flertal andra barn samt några vuxna, alla är vita. Det är antagligen en dagisgrupp med sina förskollärare. Barnen vänder sig om mot mig och börjar skratta, medan de vuxna också tittar på mig och sedan på barnen och ler sinsemellan, kanske förläget för min skull eller för att de tycker att pojken är gullig i sin naiva frispråkighet.

Plötsligt brister något inom mig, jag påminns om en hel uppväxt och ett pågående vuxenliv fyllt med liknande händelser; vita barn och ungdomar som pekar och skrattar och ropar ”tjing tjong”, ”japan”, ”Kines” eller ”guling” efter mig, och vita vuxna som ofta lätt påstrukna och gärna i grupp bugar sig överdrivet, gör kampsportshärmande rörelser i luften ackompanjerade med ”tjing tjong”-liknande läten och hjärtligt gapskratt. Jag rusar in genom bakdörren på bussen och tränger mig fram bland barnen och trycker upp pojken mot glasrutan så han börjar kvida och ropa ”nej, nej”. Innan förskollärarna eller de andra vuxna hinner reagera kastar jag mig ut ur bussen precis innan bakdörren stängs igen, och jag ser sedan bussen åka iväg med en gråtande pojke, en förvirrad skara barn och en upprörd samling vuxna som med oförstående och anklagande blickar tittar på mig genom fönstret.

Sedan är han misstänkt mördare och har utfört pyromandåd/försök till mordbrand.

Känns stabilt att regeringen anlitar honom som utredare inom ett politiskt fält där han sedan lång tid tillbaka redan har bestämt sig för slutsatserna (vita hemska monster, strukturell rasism överallt).
Citera
2013-12-13, 20:20
Medlem
Clodiuss avatar
Tobias Hübinette är en extremist, som nog kan kallas rasist. Han har bland annat fördömt "blandäktenskap". Vet att folkpartiet inte har bästa omdöme, men det här är nog rekord hittills.
Citera
2013-12-13, 20:21
Medlem
-Wasteland-s avatar
Kinapuffen har även krävt att den svenska etniciteten ska förintas. Att den svenska regeringen och riksdagen arbetar för att utföra ett folkmord på svenskarna är ingen nyhet för min del men det är skrämmande att så få svenskar reagerar över detta motbjudande och allvarliga faktum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in