2013-12-15, 20:13
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
TS: Själv fick jag inte ens skaffa ett PS (eller någon annan konsoll, för den delen) så länge jag bodde hemma, så jag tycker du har det rätt bra. Kan tilläggas att jag har svenska föräldrar, då du verkar tro att detta är något mer eller mindre unikt för blattar.

Frikyrklig uppväxt?
Citera
2013-12-15, 20:31
Medlem
X3m4s avatar
Haha kan inte hjälpa att tycka de är lite komiskt hur en 18-åring inte kan få ha sitt älskade ps3 ifred...
Hade jag vart du, hade jag sagt åt mor min att det är fullt okej att ta de så länge jag missbrukar det och inte sköter mina andra sysslor.
Men sköter jag de jag ska då är de ta mej fan en rättighet att spela lite ps3!
Citera
2013-12-15, 22:06
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Är så in i helvetes förbannad.

Ropa din mamma till verkligheten. Ni lever i Sverige nu och du har ju uppenbarligen anammats till en. Din morsa längtar antagligen till sitt hemland (såvida ni inte är kurder on the run) och vill hålla fast vid det. Uttrycker hon om västerländska Sverige som ett kulturellt/moraliskt hot?

Är det inte sonen som ska fungera som överhuvud i familjen efter pappan i din kultur? Isåfall har din morsa inget att säga till om.
Citera
2013-12-16, 03:39
Medlem
davetheslaves avatar
Oj vilka utsvävande uttalanden det blev i tråden! Fan vad underhållande.
Trodde inte att flashbackrasisterna skulle kunna dra paralleller från att en unge inte får spela PS3 då det bara finns en TV - Till att detta är en fullskalig kulturkrock som påvisar Sveriges degeneration.

Ni är fan helt otroliga flashbackisar <33

Till TS, sluta skriva skit om din mor, du skulle kunna ha det så jävla mycket värre ditt jävla äckel.
Senast redigerad av davetheslave 2013-12-16 kl. 03:44.
Citera
2013-12-16, 03:41
Medlem
"Jag har sådan jävla lust att slå sönder henne, hon blir alltid sur för minsta lilla grej och ibland önskar jag att jag hade svenska föräldrar för jag är så jävla svensk som jag kan bli (ej etniskt) att det nästan blir en kulturkrock när jag ska kommunicera med min morsa."

Hoppas din morsa slänger ut dig ditt lata as. Jag hade gjort det utan att tveka. Var är din pappa då? Är det en "kulturyttring" om att döda din mamma? Du borde nog skaffa ett jobb och ett eget boende, så slipper du vara din mamma till last. Jag själv flyttade hemifrån när jag var 16.
Senast redigerad av HingmanHigh 2013-12-16 kl. 03:45.
Citera
2013-12-16, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silverhajen
Om du är 18 så har hon ju egentligen ingenting att säga till om. Du är vuxen och gör vad du vill, sen kan hon ha sin egna åsikt om det hela.
Så länge den "myndiga" personen bor hemma så är det föräldrarna som bestämmer. Punkt slut!
Citera
2013-12-16, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiKiYay
Men fixa ett helgjobb eller något liknande så att du kan köpa dig en egen TV och ha på ditt rum så att du kan spela PS3 när du vill?

Är det spelandet hon är arg över eller är det att du blockerar TV:n?

Spelade du mycket dator/konsol i ung ålder som resulterar i de här restriktionerna?
Eller var du en "leecher" i kylskåpet och inte ens bemödar dig att ta disken eller använda toaborsten? Eller ens tänka på att om brödet är slut , gå ut och handla mer? Jag tror nog att du är en lat djävel som vill ha allt serverat för dig.
Citera
2013-12-16, 06:00
Medlem
Lyd reglerna hemma. Du har väl bara en termin kvar tills du är klar med gymnasiet? Skaffa ett jobb och flytta snarast efter det. Då kan du spela.

/AQ
Citera
2013-12-16, 12:21
Medlem
OT raderat
//Moderator
Citera
2013-12-16, 13:52
Medlem
marcus90_kungs avatar
TS, din morsa kanske är jävligt jobbig ibland, men tänk då på att en vis man en gång sa... www.flashback.org/sp46266015
Citera
2013-12-16, 23:00
Medlem
-Neverenough-s avatar
Hahaha, vad dryga alla är! Vad fan tror ni egentligen?! Finns väl viktigare saker att göra som vuxen än att sitta och vara sur över att ungarna inte pröjsar hyra eller liknande? Låt ungarna spela TV-spel och var lite glad istället över att kunna bidra till ungarnas lycka egoistiska jävlar.
Citera
2013-12-18, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Är så in i helvetes förbannad. Jag får bara spela under loven och under vardagarna så tar hon hela mitt jävla PS3 (inklusive kablar, kontroller) och ställer den i vinden. Jag har inte fått spela sedan sportlovet och jag har varit hur lugn som helst. Jag har inte pratat ett skit om PS3. Jag vet t.o.m. var alla kablar och mitt PS3 ligger (ej i vinden) men ändå har jag varit snäll som fan och inte tagit ut den i smyg.

Så idag frågade jag min morsa om jag kan spela PS3 redan nu då det bara är en vecka kvar av jullovet och att det ändå inte finns något att göra, då blir hon riktigt jävla rasande. Jag har liksom inte nämnt ordet PS3 på snart tre jävla månader och ändå blir hon så jävla förbannad. Mina kompisar får lira under vardagarna och njuta av livet medan jag sitter fastklistrad framför datorn främst för att vi bara har en teve och att den är reserverad för mina jävla turk-föräldrar som ska glo på håttentåtten kanaler. Jag funderar på att ta mitt jävla pick och pack och ta med mitt PS3 och leva med min polare. Han efterfrågar själv PS3 så jag tänkte varför inte leva med honom så jag i alla fall kan njuta av livet. Jag sitter fan enbart här framför datorn trots att det är hur jävla tråkigt som helst.

Ikväll ska jag lira fotboll med grabbarna, jag styrketränare, jag sköter mig och sköter studierna men jag får inte ens en belöning av det i form av PS3-spelande. Typiskt jävla blattemorsor som inte kan tänka vad jag har gjort rätt eller fel eller att jag bör belönas med att spela lite PS3 trots allt.

Jag pratade hur lugnt som helst med morsan men hon fick bara sina jävla fitt-turkiska hordamp så jag stack därifrån och smällde dit dörren hur jävla hårt som helst.

Jag har sådan jävla lust att slå sönder henne, hon blir alltid sur för minsta lilla grej och ibland önskar jag att jag hade svenska föräldrar för jag är så jävla svensk som jag kan bli (ej etniskt) att det nästan blir en kulturkrock när jag ska kommunicera med min morsa.

Vet ej vad jag ska göra. Det handlar inte om att jag vill nörda PS3 utan det handlar om att jag inte vill ha en massa begränsningar gång på gång. Jag vill kunna komma hem en jobbig skoldag och koppla av med PS3 om jag inte har några läxor att göra.

ge fan i och spela tv spel din lilla jävla skit unge !!! Om det är allt du ser här i livet så förstår jag din morsa helt och hållet ! Du är för fan vuxen så väx upp och skaffa lite riktiga intressen, att spela en gång i veckan eller två gånger i månade är ok men varje dag ? nej för fan ... fäll ner pungen och landa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in