2013-12-24, 15:16
Medlem
Fossilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Frågan är förstås: vem betalade för detta PS3?

Dvs vem äger spelet?

Frågan är förstås: Vet du vad en gåva är? Fick han PS3 av sin mamma så är det hans.

Du är efterbliven.
Citera
2013-12-24, 15:19
Medlem
Fossilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nsren
ge fan i och spela tv spel din lilla jävla skit unge !!! Om det är allt du ser här i livet så förstår jag din morsa helt och hållet ! Du är för fan vuxen så väx upp och skaffa lite riktiga intressen, att spela en gång i veckan eller två gånger i månade är ok men varje dag ? nej för fan ... fäll ner pungen och landa

Vad har du för intressen som på något sätt är bättre än datorspel? Vad är ett "riktigt" intresse? Väljer man sina intressen efter vad andra tycker så är man ett jävla verktyg.
Det är hela grejen med intressen. Gör vad fan du tycker är intressant och roligt.

Och lär dig skriva. Helvete.
Citera
2013-12-30, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fossilen
Vad har du för intressen som på något sätt är bättre än datorspel? Vad är ett "riktigt" intresse? Väljer man sina intressen efter vad andra tycker så är man ett jävla verktyg.
Det är hela grejen med intressen. Gör vad fan du tycker är intressant och roligt.

Och lär dig skriva. Helvete.

satana perkile

man väljer intressen ... men sitter man framför datorn hela jävla dagen och spelar datorspel är det dags att vakna upp. Han har en vettig morsa som vill att blir vuxen. Helvete
Citera
2013-12-30, 11:57
Medlem
Så länge man bor under sina föräldrars tak och de betalar ALLT för en så tycker jag de bestämmer i princip det mesta. Gillar man inte läget så börjar man jobba eller plugga eller biter ihop. Visa respekt för föräldrar, de har säkert en bra anledning till sina agerande.
Som du som tycker det är jätte orättvist och kallar din mamma en hora på internet, du kanske har problem med ilskan som kommer ut när du spelar tv-spel?

Kan inte först hur man kan ha så lite respekt för sina föräldrar, skulle mina barn kallat mig liknande så skulle jag slängt ut båda tv, mobiltelefoner och datorer. Ut och skaffa nyttiga intressen istället.
Citera
2013-12-30, 11:59
Bannlyst
Om det fanns PS3 när jag växte upp skulle min svenska morsa reagera mycket värre än din turkmorsa
Citera
2013-12-31, 11:58
Medlem
Fråga henne VARFÖR du inte får spela. Och då menar jag inte "varför får jag inte spela?" utan jag menar på riktigt. Hon ska ge sin anledning. Fråga VARFÖR!!!! du inte får spela. Verkligen VARFÖR, då kanske hon kommer med sitt argument, som du kan senare kanske argumentera emot. Eller försöka fixa det. Bara fråga VARFÖR du inte får spela. Och ge dig inte om hon säger därför eller nåt, inte heller "det är inte bra för ungar att spela". Du ska få fram VARFÖR
Citera
2014-02-03, 17:00
Medlem
Schwenssons avatar
När jag var 18 och hade lov så jobbade jag järnet för att kunna hitta på roliga saker med mina polare. Pröva det så lovar jag att du inte ens kommer tänka tanken på ditt PS3. Jag menar, bli full och träffa brudar är lätt roligare att minnas än att ha suttit hemma på lov och spelat tv-spel
Citera
2014-02-03, 17:13
Medlem
Mr.Riddims avatar
Kalla sin morsa för hora och skit? Dom borde fan bränna upp din PS. Kan det vara så att du vill koppla PS3´an till eran gemensamma TV i vardagsrummet och det gör dina föräldrar irriterad?

Här har du några alternativ:
  • Köp en egen TV som du har i rummet och koppla PS3´an dit.
  • Köp en datorskärm med HD ingång till datorn och koppla PS3´an dit.
  • Spela spel på datorn, alltså PC spel.
  • Gå och ragga på brudar istället.
Citera
2014-02-03, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zapt0s
Så länge man bor under sina föräldrars tak och de betalar ALLT för en så tycker jag de bestämmer i princip det mesta. Gillar man inte läget så börjar man jobba eller plugga eller biter ihop. Visa respekt för föräldrar, de har säkert en bra anledning till sina agerande.
Som du som tycker det är jätte orättvist och kallar din mamma en hora på internet, du kanske har problem med ilskan som kommer ut när du spelar tv-spel?

Kan inte först hur man kan ha så lite respekt för sina föräldrar, skulle mina barn kallat mig liknande så skulle jag slängt ut båda tv, mobiltelefoner och datorer. Ut och skaffa nyttiga intressen istället.

Ingen myndig människa ska behöva utstå förnedrande behandling av sina föräldrar bara för att man är beroende av deras ekonomiska stöd för att överleva. Det är förnedrande att bli behandlad som ett barn när man är 18 år gammal.

På tal om att respektera varandra.
Citera
2014-02-04, 04:48
Medlem
Kirra en egen tv då? Du har väl eget rum eller? En 20tummare är ju inte dyr i dagens konsumtions-samhälle.
Det är ju en mänsklig rättighet att få lira GTA5 med polarna på sitt ps3/xbox360.
Citera
2014-02-04, 10:39
Bannlyst
Jag tror att hon sitter och spelar själv i hemlighet uppe på vinden
Vad säger din pappa då? min pappa brukade gömma mitt Nintendo, men när jag kom hem från skolan så fick jag spela för min mamma i hemlighet, sen tog vi bort det igen när pappa kom hem från jobbet.
Prata med din pappa.

Eller göm saker som hon tycker är roligt att hålla på med, och säg att det är samma sak när du gömmer mina saker jag gillar att göra, och ta inte fram dom förrän hon låter dig spela

Eller fråga om ni inte kan ha regler istället att du får spela 2 timmar om dagen eller nåt,
fjäska för henne, hjälp henne att diska och handla etc. etc.
Senast redigerad av trollsommar 2014-02-04 kl. 10:42.
Citera
2014-02-04, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nsren
satana perkile

man väljer intressen ... men sitter man framför datorn hela jävla dagen och spelar datorspel är det dags att vakna upp. Han har en vettig morsa som vill att blir vuxen. Helvete

Nu var det ju inte att sitta hela dagen, han ville ju bara spela litegrann, varför köpte hon det till honom när han ändå inte får spela?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in