2013-12-13, 16:03
Medlem
PippiKiYays avatar
Men fixa ett helgjobb eller något liknande så att du kan köpa dig en egen TV och ha på ditt rum så att du kan spela PS3 när du vill?

Är det spelandet hon är arg över eller är det att du blockerar TV:n?

Spelade du mycket dator/konsol i ung ålder som resulterar i de här restriktionerna?
Citera
2013-12-13, 16:03
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Funderar på att fråga henne just det.

Jag har inte HDMI-uttag. Dessutom är det en laptop.

Sök något jobb ifall du har det kämpigt med ekonomin, köp en datorskärm eller en TV, behöver inte vara någon värsting utan du kan få en för ca tusenlappen.
Citera
2013-12-13, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PippiKiYay
Men fixa ett helgjobb eller något liknande så att du kan köpa dig en egen TV och ha på ditt rum så att du kan spela PS3 när du vill?

Är det spelandet hon är arg över eller är det att du blockerar TV:n?

Spelade du mycket dator/konsol i ung ålder som resulterar i de här restriktionerna?
Problemen är delvis båda. Hon hatar allt som har med spel och göra och därmed vill hon inte se mitt PS3 ta för stor plats i vardagsrummet. Fixar jag egen datorskärm så kommer hon vara mer positiv till det, det har hon själv intygat och själv insisterat på att gå för det. Men sen kan hon få utbrott när fan som helst. Kommer hon hem efter jobbet, ser att huset är smutsigt samtidigt som hon spelar så kan hon fan nästan ta sönder mitt PS3.

Jag har varit hur snäll som helst och t.o.m. bäddat min egen säng, dammsugit hela jävla huset men ändå visar hon inte det minsta uns av tacksamhet för det. Det är mest det jag är arg över.
Citera
2013-12-13, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Sök något jobb ifall du har det kämpigt med ekonomin, köp en datorskärm eller en TV, behöver inte vara någon värsting utan du kan få en för ca tusenlappen.
Kan annars köpa för mina studiepengar. Men man kan fan tro att jag lever i Nordkorea. Hon tar hälften och sedan säger till mig att jag bör köpa kläder.

Jag är tacksam mot henne och varit snäll som fan, men allt brister för mig när hon själv inte kan visa någon tacksamhet. Enligt egen erfarenhet är det bara europeiska föräldrar som kan det.
Citera
2013-12-13, 16:17
Medlem
Scraps avatar
Köp en egen TV att koppla in Ps3 på?
Citera
2013-12-13, 16:17
Bannlyst
Sen är jag snäll och ger hälften av mina studiepengar till henne för att jag själv vill det då hon har det lite kämpigt ekonomiskt då hon inte har en lika stor disponerad inkomst. Funderar på att vägra det om det fortsätter så här. Ska ta en rejäl och slutgiltig diskussion med henne ikväll.

Uppdatering i kväll.
Citera
2013-12-13, 16:18
Medlem
Koppla ditt PS3 till datorskärmen och spela på den då, verkar ju bara som problemet är att dom vill ha sin TV ifred.
Citera
2013-12-13, 16:24
Medlem
Piggelin-Jonass avatar
Fan vilken sosse-morsa du har TS.

Börja jobba som fan och köp en 50-tummare bara för att protestera.
Citera
2013-12-13, 16:30
Bannlyst
sälj ditt ps3 sen köper du en fet tv
Citera
2013-12-13, 16:34
Medlem
durtmeisters avatar
Säg lugnt gärna på hemspråket om du kan det "mamma tänk på vad jag ber om och vad det innebär, tänk också på vad du säger och vad det innebär".
"vad ska det betyda din otacksamma unge"
"det betyder att du indirekt tvingar mig till datorn då mina vänner spelar ps3 hela dagarna och jag uppför mig dricker sällan alkohol tar aldrig droger och är inte kriminell trotts att främsta anledningen till ungdomskriminalitet är rastlöshet och rastlös blir jag när du tar min konsoll som stimulerar mitt taktiska och logiska tänkande. Vi är en familj och jag har alltid trott att man ska dela med sig och vara generös mot familjen vilket du inte är. Jag älskar dig även om du säger nej men fundera vad det du gör har för konsekvenser så jag ber dig att tänka om angående detta för det är inte oroligt"
det får inte låta som ett hot eller liknande och ifall hon svarar nått i stil med att svaret är nej och att det kommer det förbli så säger du lugnt att du kommer fråga igen om ett par dagar när hon fått tänka igenom sitt beslut. Var rationell och be henne lugna sig om hon höjer rösten. Och höj aldrig rösten eller få det att verka som om du e otacksam.
lycka till
Citera
2013-12-13, 16:34
Medlem
Sliparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Funderar på att spara mina studiepengar och köpa en 25 tums datorskärm som jag kan spela mitt PS3 på. Problemet är att morsan tar typ hälften.
Varför tar hon av ditt studiebidrag, om jag får fråga? Får intrycket av att din familj är underklass och bor i parabolhöghus, men har dina föräldrar verkligen så lite pengar att du inte ens får behålla dina egna? Om du är över 18 dvs och faktiskt får pengarna utbetalade till ditt eget konto.
Citera
2013-12-13, 16:37
Medlem
kungenviktors avatar
om det är tvn det handlar om och att hon inte gillar att du '' tar över den'' så kan du säga att du ska kopla in ps3 til din datorskärm. problem solved.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in