2013-12-14, 00:22
Medlem
Skärp till er nu, gott folk. Massa OT raderat och en del varningar har delats ut.
//Moderator
Citera
2013-12-14, 01:03
Medlem
Frågan är förstås: vem betalade för detta PS3?

Dvs vem äger spelet?
Citera
2013-12-14, 02:16
Medlem
Jag är glad att det löste sig på bästa sätt, din mamma vill dej väl men har svårt att se att du snart är vuxen, det är svårt. Lycka till!
Citera
2013-12-14, 02:30
Medlem
Pie021s avatar
Låter som problemet är att dom vill kolla på tv och då ni bara har en tv så får du väl fixa en egen? Finns säker nån tv som är fullt duglig att spela på för en liten slant på blocket
Citera
2013-12-14, 13:23
Medlem
sigurts avatar
Du skriver inget om din pappa så jag antar att du bor själv med din mamma?!

Jag hade samma bostadssituation när jag var 18 fast jag bodde med farsan istället.

Och det som hände när man fyllde 18 var att man fick mer pengar pga skilda föräldrar. Kommer inte ihåg vad det heter. Men jag har för mig att det vanliga studiebidraget var på 650kr, men efter att jag fyllt 18 fick jag istället ca 1500kr.

Borde det inte vara något liknande för dig?

Ni andra kanske vet vad jag snackar om ?
Kanske var det att jag fick underhållet utbetalt?

Detta var strax innan år 2000!
Citera
2013-12-14, 15:21
Medlem
SteveAngellos avatar
Gå in till webhallen
Citera
2013-12-14, 16:16
Medlem
liiths avatar
Bortskämda ungjävel. Antar att du pröjsar hyra, mat och el ? Annars håll käften och lyssna på din mor.
Citera
2013-12-14, 17:39
Medlem
BattleBuddhas avatar
Ja lyssna för fan, min sambos unge vill fingra på min ps3 och ockupera tvn i storarummet hela tiden. Det är mitt enda rum jag kan vara för mig själv i så han får rätta sig efter min regler där.

Likaså får du väl rätta dig efter vad din morsa säger sålänge du inte ens bidrar ekonomiskt.
Citera
2013-12-14, 19:36
Medlem
Jimbos avatar
Din mamma kanske gillar Xbox bättre?
Det kan lätt bli konflikter när man är på olika plattformar,
Inte minst om man befinner sig under samma tak.

Kanske borde ni gå samman och köpa ett Nintendo istället.
Sånt kan binda samman familjen igen.

Eller så gör ni en deal.
Förklara för henne att du är myndig och själv har rätt att styra ditt egna liv, men att du självklart bor hemma på hennes villkor.
Förklara för henne att det är viktigt att få spela en stund varje dag, att det hjälper dig att vara hemma istället för med dina stökiga polare som knarkar och snor bilar och känner en skum jävla amfetaminkokare som är helt jävla loco.
Senast redigerad av Jimbo 2013-12-14 kl. 19:40.
Citera
2013-12-14, 19:53
Medlem
Wikipedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Din mamma kanske gillar Xbox bättre?
Det kan lätt bli konflikter när man är på olika plattformar,
Inte minst om man befinner sig under samma tak.

Jag tror det är här skon klämmer.
Citera
2013-12-14, 23:25
Medlem
Stickan90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Ja, jag är 18 år och går tredje året i gymnasiet. Kalla mig looser men detta är fan unikt och jag känner mig helt värdelös att jag lottades med denna jävla hormorsa. Sedan att jag är mer svensk än turkisk gör ju fan inte saken mycket bättre.

Antagligen resonerar hon som sådan att hon vill ha teven för sig själv och att hon får sina psykos-damp så fort hon ser mitt PS3.

Är bara arg över att andra får mer frihet än mig. Handlar inte om att jag ska nöta 14 timmar PS3. Jag kan kontrollera mig. Jag sitter framför datorn i timmar för att det inte finns något att göra, å andra sidan finns det inte ett skit att göra framför datorn heller stundtals.

Nämn att du ska flytta hemifrån så fort som möjligt och nämn för henne att du sköter dig i skolan och i allmänheten, alternativt kan du säga att du ska ut och supa och knarka om du inte får gibba. Jag lät med flit lite tobak ligga på bordet när morsan förbjöd mig att sitta på datorn som 17 åring och då hade jag aldrig rökt men satan i gatan vad hon flippade. Det gjorde iallafall susen!

+Det är väldigt respektlöst att kalla din morsa för hora, om inte du respekterar henne hur ska du kunna förvänta dig att andra gör det. Hon har fött dig och tar hand om dig, så vårda ditt språk innan jag nitar dig
Citera
2013-12-15, 11:05
Medlem
bombaccis avatar
Du kanske kan ta och städa din mors lägenhet så kan du få låna teven 30-40 min ? Då blir hon glad. Bättre det än kalla din mor för massor med saker.

Alternativ så kan du ta o läsa lite böcker. Det är mycket nyttigare än att spela massor med våldsamma datorspel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in