• 1
  • 2
2013-12-13, 14:15
Medlem
rhymenoceross avatar
Ja, som rubriken lyder...

Hörde honom snacka på telefon med sin tjej. Hon dumpade honom på telefon. Han tog fram en burk stesolid, räknade antalet som var kvar i burken till 19st (10mg, inte 5mg) och slängde i sig allting.

Jag vet att han tar en 10mg stesolid i snitt var tredje till femte dag, för jag känner honom väl.

Men nu när han har slängt i sig 19st så är jag orolig.

Själv har jag bara "flippat" på stesolid när jag har blandat det med alkohol, och polaren har inte druckit eller intagit några andra droger på flera dagar.

Bör jag ringa 112? 190mg diazepam är väl inte så jävla mycket ändå?

Vad tycker ni? Nu ligger han på soffan och pratar om hur jävla mycket ångest han har. Jag har skrivit ihop det här inlägget på någon minut så benzon har inte börjat verka än... Help!
Citera
2013-12-13, 14:17
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Vakta han så han inte gör något dumt.
Vilket är största risken så länge han inte blandar in fler droger.
Citera
2013-12-13, 14:26
Medlem
SpYRaLs avatar
Det du behöver oroa dig över är om han går ut, eller tar en liten sup.

Det är då det allvarliga kan hända, annars är det nog cool lugnt.

Må väl

SpYRaL
Citera
2013-12-13, 14:42
Medlem
rhymenoceross avatar
Han ligger typ ner med halvstängda ögon... han är riktigt påverkad alltså, men inte "benzoknäpp" som man t.ex. blir om man blandar 10 stilnoct med tre starköl...

Är det lugnt om han somnar tror ni? Hur länge behöver jag vakta honom?

Tackar för svaren som kommit in ♥
Citera
2013-12-13, 15:05
Medlem
Normalliserads avatar
Stess är lugnt
Citera
2013-12-13, 15:23
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Normalliserad
Stess är lugnt

Ja, han typ halvsover nu. Otrevligt att se en vän så påverkad, men han har någon hos sig i alla fall... och ja, jag vet att diazepam inte är farligt fysiskt sett, men jag känner att jag måste vakta honom i alla fall tills ikväll. Så han inte hittar på något dumt. :-/ Eller kan jag bara lämna honom att dosa och dra mig hemåt? Heh..
Citera
2013-12-13, 15:24
Medlem
Battery6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros
Eller kan jag bara lämna honom att dosa och dra mig hemåt? Heh..

Klart du kan, hans liv är hans eget ansvar.
Citera
2013-12-13, 15:26
Medlem
Hos vuxna personer har Stesolid en måttlig toxicitet på doser mellan 100-200 mg. Det du ska hålla koll på är om han får ataxi (okontrollerade muskelrörelser) andningsdepression eller om han börjar somna och är svårväckt/ inte vaknar. Lättretlighet och aggression är också tecken på överdosering som du kan hålla koll på. Hur stora doser stesolid man klarar av är väldigt individuellt beroende på tillvänjning och storlek på personen, vissa klarar din polares dos, andra gör det inte.

Min rekommendation till dig som sjukvårdspersonal är att du kontaktar sjukvården för hjälp, vill du inte ringa pling-plong taxin så ring i alla fall 1177 och be dem om råd.
Citera
2013-12-13, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar1990
Hos vuxna personer har Stesolid en måttlig toxicitet på doser mellan 100-200 mg. Det du ska hålla koll på är om han får ataxi (okontrollerade muskelrörelser) andningsdepression eller om han börjar somna och är svårväckt/ inte vaknar. Lättretlighet och aggression är också tecken på överdosering som du kan hålla koll på. Hur stora doser stesolid man klarar av är väldigt individuellt beroende på tillvänjning och storlek på personen, vissa klarar din polares dos, andra gör det inte.

Min rekommendation till dig som sjukvårdspersonal är att du kontaktar sjukvården för hjälp, vill du inte ringa pling-plong taxin så ring i alla fall 1177 och be dem om råd.

Sluta skrämma upp honom i onödan för fan.. Hans kompis kommer däcka och vara flöddrad i 2 dagar typ. Det krävs flera hundra tabletter för att det ska vara risk för dödlig överdos på benso sålänge man inte blandar. 190mg är hur lugnt som helst, jag har själv käkat 300mg med en kvarting sprit utan problem flera gånger utan tolerans.
Citera
2013-12-13, 18:00
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Sluta skrämma upp honom i onödan för fan.. Hans kompis kommer däcka och vara flöddrad i 2 dagar typ. Det krävs flera hundra tabletter för att det ska vara risk för dödlig överdos på benso sålänge man inte blandar. 190mg är hur lugnt som helst, jag har själv käkat 300mg med en kvarting sprit utan problem flera gånger utan tolerans.

Tack för era två inlägg.

Nä, jag sket i att ringa 1177, för de säger alltid samma sak: kolla så att han andas; om inte, ring 112.

Polarn har däckat nu. Jag väcker honom en gång i timmen och han är flöddrad som fan; vet knappt vart han är. Men han lever i alla fall... och verkar ha glömt bort att han är dumpad. :-/
Citera
2013-12-13, 18:27
Medlem
SadCats avatar
Han lär nog sova rätt så gött och vakna lite små vimsig möjligtvis.

Har tagit en 1500mg Valium och hoppat i havet och badat, så det är nog inga problem.
Kan hända att jag hade "lite" tolerans.
Senast redigerad av SadCat 2013-12-13 kl. 18:51.
Citera
2013-12-13, 18:32
Medlem
Kungkrans avatar
Citat:

Håller med sluta nojja upp han, såna som du som påstår sig vara sjukvårdspersonal kan sätta sig på sin egen skit och känna sig bekväm. SÄG UPP DIG FRÅN JOBBET ELLER KOM MED NÅT VETTIGT.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in