Citat:
Ursprungligen postat av
Oscar1990
Hos vuxna personer har Stesolid en måttlig toxicitet på doser mellan 100-200 mg. Det du ska hålla koll på är om han får ataxi (okontrollerade muskelrörelser) andningsdepression eller om han börjar somna och är svårväckt/ inte vaknar. Lättretlighet och aggression är också tecken på överdosering som du kan hålla koll på. Hur stora doser stesolid man klarar av är väldigt individuellt beroende på tillvänjning och storlek på personen, vissa klarar din polares dos, andra gör det inte.
Min rekommendation till dig som sjukvårdspersonal är att du kontaktar sjukvården för hjälp, vill du inte ringa pling-plong taxin så ring i alla fall 1177 och be dem om råd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Wooxan
Sluta skrämma upp honom i onödan för fan.. Hans kompis kommer däcka och vara flöddrad i 2 dagar typ. Det krävs flera hundra tabletter för att det ska vara risk för dödlig överdos på benso sålänge man inte blandar. 190mg är hur lugnt som helst, jag har själv käkat 300mg med en kvarting sprit utan problem flera gånger utan tolerans.
Tack för era två inlägg.
Nä, jag sket i att ringa 1177, för de säger alltid samma sak: kolla så att han andas; om inte, ring 112.
Polarn har däckat nu. Jag väcker honom en gång i timmen och han är flöddrad som fan; vet knappt vart han är. Men han lever i alla fall... och verkar ha glömt bort att han är dumpad. :-/