• 1
  • 2
2013-12-13, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungkran
Håller med sluta nojja upp han, såna som du som påstår sig vara sjukvårdspersonal kan sätta sig på sin egen skit och känna sig bekväm. SÄG UPP DIG FRÅN JOBBET ELLER KOM MED NÅT VETTIGT.

Damn, förbannad? Hört talas om better safe than sorry? Och nä 190mg Stes är inte farligt, jag vet, dock känns killen i behov av vård då han kastar i sig piller utan eftertanke. Sådan impulsivitet däremot, är farligt.
Citera
2013-12-13, 19:32
Medlem
det är fan lugnt , har slängt i mig som mest 40 st stess , var sjukt väck i 2 dagar efter
Citera
2013-12-13, 19:35
Medlem
Kungkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av despotenuser
Damn, förbannad? Hört talas om better safe than sorry? Och nä 190mg Stes är inte farligt, jag vet, dock känns killen i behov av vård då han kastar i sig piller utan eftertanke. Sådan impulsivitet däremot, är farligt.

Förbannad ja, blir inte du förbannad då Svenska sjukvården inte sköter eller klarar av sitt arbete?
Han är ju ingen psykolog..
Citera
2013-12-13, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungkran
Förbannad ja, blir inte du förbannad då Svenska sjukvården inte sköter eller klarar av sitt arbete?
Han är ju ingen psykolog..
Absolut, dock är inte svenska sjukvården representerad på fb. Iaf inte i denna tråden. Och en psykolog har inget som helst med bensodoseringar att göra..
Citera
2013-12-13, 19:54
Medlem
Kungkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar1990
Hos vuxna personer har Stesolid en måttlig toxicitet på doser mellan 100-200 mg. Det du ska hålla koll på är om han får ataxi (okontrollerade muskelrörelser) andningsdepression eller om han börjar somna och är svårväckt/ inte vaknar. Lättretlighet och aggression är också tecken på överdosering som du kan hålla koll på. Hur stora doser stesolid man klarar av är väldigt individuellt beroende på tillvänjning och storlek på personen, vissa klarar din polares dos, andra gör det inte.

Min rekommendation till dig som sjukvårdspersonal är att du kontaktar sjukvården för hjälp, vill du inte ringa pling-plong taxin så ring i alla fall 1177 och be dem om råd.

Citat:
Absolut, dock är inte svenska sjukvården representerad på fb. Iaf inte i denna tråden. Och en psykolog har inget som helst med bensodoseringar att göra..

Nehe?

Edit:
Citat:

Där har du svaret varför psykolog kom in i bilden.
Senast redigerad av Kungkran 2013-12-13 kl. 20:06.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in