2013-12-13, 02:05
Medlem
Hestapos avatar
Finns det mer att tillägga i denna tråden eller blir det bara sandlåda och tramssnack nu..

En sak har Ts tydligt visat och det är oförmågan att hålla topic, besvara inlägg och tjurskalligheten att återgå till samma mindre goda trend som tidigare renderat varningar och borttagna inlägg.
Mitt tips till dig Folklorist är att du läser de tre trådar du skapat gällande mods i forumet och funderar över dina val att tolka regelverket för det kommer aldrig anpassas efter ett mindre antal användare.

Nattsi och sov gott när det är dags..

mvh
2013-12-13, 02:30
Medlem
Tycker att det är beklagligt att Flashbacks moderatorer verkar besitta en slags dragningskraft mot judetrådar, dessvärre i en negativ bemärkelse. Har själv erfarenheter av borttagna inlägg rörande det judiska folket. Detta har fått mig att tvivla på forumets verkliga oberoende gentemot dettas makt. Är det här forumet infiltrerat? Se bara på moderatorers illa underbyggt käcka och stundtals pro-judiska svar på TS:s välgrundade oro.

Det här måste lösas på ett vettigt sätt utan att skada Flashbacks rykte som en plats där verklig yttrandefrihet lever.
2013-12-13, 02:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag har sett Folklorist i I&I och jag är inte imponerad. En patologisk manisk drivenhet att skylla allt på judar. Folklorist verkar dammsuga nätet på allt som kan vara negativt med judar och starta tveksamma trådar.

Låt mig säga så här: Det blir lätt långtråkigt med trådar som inte har en bärkraft

Visst, avsky judar. Det är en mänsklig rättighet men att starta trådar om det minsta lilla där en jude är inblandad blir så jävla tröttsamt.

Hade jag varit mod så hade jag agerat på samma sätt, bort med tramset.

Kan hålla med dig, det är precis samma sak med I&I. Skulle en invandrare pissa ute på gatan så ska det genast skrivas här på I&I utan någon bärkraft som du säger och wops så har det blivit en jävla debatt om det. Tråden får leva, du förstår precis vad jag menar eftersom du varit mod och vet hur illa den forumet är.

Men man inte skriva något litet om judar, för då har den ingen diskusionsunderlag. Inte undra på att det ändrades från judiska maktförhållanden till något helt annat.
2013-12-13, 02:52
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Tycker man att Folklorist tjatar för ofta och på för många ställen om samma sak är det väl KFK och inget annat som gäller och det är ett brott är vf inte behörig att tillämpa sanktioner för.

Sant talat. Det är hög tid för en KFK-granskning av TS. Vore bra om någon admin kunde titta igenom hans posthistorik och bedöma om den bryter mot KFK-regeln.

Det är just kombinationen av en extrem besatthet av ett enda ämne (judar) och TS höga produktion av rena skräpinlägg, som till 90% består av citat och länkar (ofta till andra egna inlägg) som är problemet.

Det gör det svårt att överhuvud taget föra en vettig diskussion i trådar som TS intresserar sig för och spammar sönder med sitt skräp.

Ett exempel på ett av dessa KFK-iga skräpinlägg ser vi för övrigt lite längre upp i den här tråden:

http://www.flashback.org/p46562968#p46562968

TS länkar här på sitt vanliga manér till en rad gamla inlägg utan att tillföra något vettigt till diskussionen. Inlägget är dessutom helt OT, vilket hans inlägg ofta brukar vara.

TS gnäller sedan i högan sky när moderatorerna fullt begripligt reagerar på floden av skräpinlägg som han producerar. Det handlar inte bara om vf: här är en tråd där TS på samma sätt gnäller på KimNeilJung:

http://www.flashback.org/t2207475

Problemet ligger alltså hos TS och inte hos moderatorerna, som bara gör sitt bästa för att hantera en användare som inte klarar av att följa reglerna.

Det bör också påpekas att det inte alls handlar om att få uttrycka antisemitiska synpunkter på Flashback. Det finns gott om antisemiter som klarar av att föra en seriös diskussion i stället för att bara spamma sönder trådarna. Tyvärr hör TS inte till dessa.
2013-12-13, 04:33
Medlem
Jim-Morrisons avatar
Tycker Folklorist är saklig i sina frågor och hans trådstartar har ett diskussionsunderlag värde.

Kanske man ska starta en jude-kritisk tråd själv?
2013-12-13, 05:23
Medlem
marcus90_kungs avatar
Folklorist: Du får inse att moderatorer bara är människor de med. Även om du tycker att du är saklig, vilket jag, i min begränsade insyn i dina uppfattningar, kan hålla med om, så är du en dryg person, som folk har svårt att stå ut med. Som mig, med andra ord. Förutom mycket värre. Och jag är fan illa nog. Var inte sån. Det är deprimerande.
ÅnkelGunnars avatar

Moderatormeddelande

Postat av ÅnkelGunnar 2013-12-13, 06:29
Medlem
Jahapp, ännu en tråd som håller på att spåra ur.

Hädanefter gäller nolltolerans i tråden. Alla lustiga kommentarer kommer att resultera i en varning. All OT kommer att resultera i en varning, och alla svar på OT kommer att resultera i en varning.

Mängder med OT raderat

// Mod
2013-12-13, 06:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Om du slutade att vara judekritisk i exakt vartenda inlägg du skriver, oavsett om det rör sig om en tråd om hål i raggsockar, eller en tråd om israelisk politik, så hade nog dina "problem" försvunnit per automatik.

Det är en sak att starkt tro på något, och att diskutera det där ämnet hör hemma, och en helt annan att bete sig som en idiot och spamma sönder varenda tråd man deltar i med irrelevanta och/eller långsökta länkar och rent av korkade oneliners om utvalda folkslag.

Här har du lite gott att suga på Folklorist:
  • Du klarar inte av att debattera som folk.
  • Du tjatar om samma ämne ALLTID, oavsett tråd och forumdel.
  • Du beter dig som ett rövhål mot alla som inte tillber dina långsökta judeteorier.
  • Du klarar inte av att vända blicken inåt och räkna ut att du själv är orsaken till dina "problem".

Men håll käften på dig. Han har all rätt att diskutera fritt vad han vill i sina inlägg sålänge han följer regler. Att DU inte gillar hans diskussionsstil eller att han väljer att diskutera judar spelar inte en nota roll. Det finns ingen gräns hur mycket han får skriva om judar mer än att han max får posta ett inlägg per 30 sek.

Här har du lite gott att suga på, raggare:

Du klarar inte av att låta andra ha andra åsikter, det är jättejobbigt för dig att bli kritiserad också.
Du beter dig som ett rövhål.
Du klarar inte av att bända blicken inåt... och, just det. Förstå att man själv kan vara orsaken.
2013-12-13, 07:47
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
I (FB) Moderatorn vf missbrukar sin makt, del II så skrev admin4 att denne inte har problem med varningarna du fick.

Inte heller jag ser några problem med de varningar som delats ut.

För sakens skull vill jag också inflika att TS inte hört av sig i PM till undertecknad.

admin5
2013-12-13, 08:10
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Inte heller jag ser några problem med de varningar som delats ut.

För sakens skull vill jag också inflika att TS inte hört av sig i PM till undertecknad.

admin5
Vilka regelbrott har Folklorist i så fall begått som rätteligen renderat varningar? Som jag skrev tidigare kan jag utifrån de inlägg som hänvisats till i denna tråd bara se KFK, en överträdelse som varken vf eller annan moderator är behörig att ingripa mot.
2013-12-13, 08:39
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Vilka regelbrott har Folklorist i så fall begått som rätteligen renderat varningar? Som jag skrev tidigare kan jag utifrån de inlägg som hänvisats till i denna tråd bara se KFK, en överträdelse som varken vf eller annan moderator är behörig att ingripa mot.

Tänker inte kommentera varningarna i detalj eftersom de inte är publik information, däremot så tycker jag de är korrekt utdelade.

KFK är ovanligt och något vi är väldigt restriktiva med.

admin5
2013-12-13, 09:08
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Tänker inte kommentera varningarna i detalj eftersom de inte är publik information, däremot så tycker jag de är korrekt utdelade.

KFK är ovanligt och något vi är väldigt restriktiva med.

admin5
Nu tycks iofs inte klagomålet gälla varningar utan radering av inlägg i denna tråd: (FB) Varför bajsar judiska soldater på golvet i palestinska hem?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in