Citat:
Ursprungligen postat av
phny5
Detta borde man fan testa! Ska man se till att andas ut i glaset eller räcker det med att glaset står någonstans i rummet?
Brukar täppa igen dörren med handdukar och öppna fönstret, brukar röka pipa och blåser ut röken ut genom fönstret men luktar lite rök fortfarande men inte så värst mycket. Om jag ställer ett glas med ättika på fönsterbrädan, skulle det då hjälpa mycket?
Först och främst, om du röker ut genom fönstret, tänk på att inte röka/blåsa ut där nere utan längst upp i fönstret, annars åker väldigt mycket av röken in igen och det get inte mycket effekt att blåsa ut ur fönstret., alltså öppna det så det står rakt ut eller vad man ska säga, blås sedan ovanför glaset och ut uppåt. (kass förklaring, men hoppas du förstod vad jag menade)
Alltså, jag har rökt inne i hela min lägenhet i flera månader, inte bara badrum, aldrig haft dörrar elelr fönster öppna, ingen fläkt eller något, det luktade som i en askkopp i min lägenhet förut helt enkelt.
Jag har inte heller ättika framme hela tiden utan ställer ut det dagen innan jag vet att jag ska få besök och låter det stå över natten när jag vill att det inte ska lukta rök i lägenheten.
Du behöver inte blåsa ut i glaset, du kan ställa det på andra sidan rummet om du så vill, jag tror det kvittar, men visst. att ha det stående brevid där du röker lär väl inte försämra för dig iaf.
Jag brukar ställa ett glas i köket och ett glas i vardagsrummet.
jag har ingen bra förklaring på varför ättika funkar så bra som det gör, men jag har testat detta många gånger och funkat kanon varje gång.
En ytterligare grejj är ju att det luktar lite ättika i rummet efter, men det försvinner fort.
Jag brukar slänga upp ett doftljus brevid ättikan så känner jag inte av den lukten så mycket.
Om något trots detta märker att det luktar ättika, säg att du skulle göra lite glasyr och spillde lite på tröjjan, det är trots allt jul
En annan grejj som ofta är underskattat är att bara moppa golvet med något som luktar starkt citron eller vad som helst, det förgyller lukten i lägenheten något enormt
Men för att summera: Ja, Jag är 100% säker på att det jag säger stämmer och att det kommer ta bort röklukten. Fungerar det inte för dig har du inte köpt ättika