2013-12-14, 12:09
Medlem
Wosps avatar
Fick en sådan där prilla av en kompis här om dagen.
Var glatt överraskad av den faktiskt. Dosan han hade var gjord av plast, och hyfsat svår att öppna.
Om jag skulle behöva beskriva smaken på snuset så skulle jag nog säga att det smakade ganska så likt Granit Lös, dock så var det ett bra tag sedan jag snusade lös så jag kan ha fel.

Då jag mestadels bara har snusat portion det senaste året så brände prillan fint, kände inte av nikotinet men det var knappast dagens första prilla heller.

Hade snusen i i nästan en timma innan jag blev tvungen att spotta ut den för att jag skulle käka men under den timman så höll prillan ihop riktigt fint. Prillorna ser ut som om att man har kört dom igenom en prismaster men dom är bra mycket hårdare pressade en vad man någonsin skulle kunna göra själv.

Så dom har antagligen något extra medel i snuset för att det ska hålla ihop och sedan så har dom pressat det med någon slags vakumpress.

Polaren sa att han hade betalat ca 100 kr för sin dosa.
Citera
2013-12-14, 14:02
Medlem
Dosan kostar 100kr och det är 38g snus i den. Alltså är det bra mycket mer snus i dosan än normalt.

De marknadsför denna som en kombination av lössnusets smak och portionssnusets smidighet.

Förövrigt är det inte sveriges första färdigbakade, utan detta är en världsnyhet. Den finns bara att köpa hos pressbyrån och 7-eleven.

Den kommer i en låda och en dosa av metall. De är begränsade till 15 000 st just nu.
Citera
2013-12-14, 16:39
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Dosan kostar 100kr och det är 38g snus i den. Alltså är det bra mycket mer snus i dosan än normalt.

De marknadsför denna som en kombination av lössnusets smak och portionssnusets smidighet.

Förövrigt är det inte sveriges första färdigbakade, utan detta är en världsnyhet. Den finns bara att köpa hos pressbyrån och 7-eleven.

Den kommer i en låda och en dosa av metall. De är begränsade till 15 000 st just nu.

Beror lite på hur man ser det, Om man i vanliga fall snusar portion så är det mer snus, ja.
Men om man snusar lös så är det mindre snus för mer pengar.

Dock så känns det som om att realiteten är den att dosan förmodligen inte kommer att räcka längre för portionssnusare en vad en vanlig portions dosa gör då det förmodligen är lika många (?) prillor som i en portionsdosa.

Jag hade den prillan som jag fick testa av en kompis i en timma igår, möjligen hade jag kunnat ha i den lite längre, men det är ungefär lika länge som jag kan sitta och suga på en vanlig portion.
Citera
2013-12-14, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Beror lite på hur man ser det, Om man i vanliga fall snusar portion så är det mer snus, ja.
Men om man snusar lös så är det mindre snus för mer pengar.

Dock så känns det som om att realiteten är den att dosan förmodligen inte kommer att räcka längre för portionssnusare en vad en vanlig portions dosa gör då det förmodligen är lika många (?) prillor som i en portionsdosa.

Jag hade den prillan som jag fick testa av en kompis i en timma igår, möjligen hade jag kunnat ha i den lite längre, men det är ungefär lika länge som jag kan sitta och suga på en vanlig portion.

Snusar inte själv, men har en kompis som jobbar i 7-eleven som tog fram alla "försäljarargument", därför jag vet det jag vet.

Men du har mycket möjligt rätt, tror att själva snuset man får i dosan inte kostar mycket mer än normalt, utan att du betalar lite extra för "limited edition", lådan och metalldosan.

De försöker sälja den som en "billig och rolig" julklapp.
Citera
2013-12-14, 17:03
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Snusar inte själv, men har en kompis som jobbar i 7-eleven som tog fram alla "försäljarargument", därför jag vet det jag vet.

Men du har mycket möjligt rätt, tror att själva snuset man får i dosan inte kostar mycket mer än normalt, utan att du betalar lite extra för "limited edition", lådan och metalldosan.

De försöker sälja den som en "billig och rolig" julklapp.

Ja du har förmodligen rätt i att det inte kostar speciellt mycket mer att göra.
Själv så gör jag mitt egna portionssnus så man börjar bli bortskämd med att det är så billigt att snusa men jag skulle kunna tänka mig att köpa någon dosa med detta lössnus/ portionssnus för att bryta av om dom satte ett rimligt pris på snuset. Typ en 50 lapp eller något sådant.
Citera
2013-12-14, 21:51
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunaticx
Nu blir jag förbannad, hela glädjen med att göra det själv, skita ner fingrarna samt halva käften försvinner ju när sånt här godisliknande skit dyker upp.
Då behöver du inte köpa snuset.

Jag tycker det verkar som en cool idé, alla är inte bönder som orkar knåda sitt snus. Och det här kan nog vara godare än portionssnus.
Citera
2013-12-14, 21:54
Medlem
-benito-s avatar
En snus skall vara stor och rund!
Citera
2013-12-14, 23:12
Medlem
avskum1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
Då behöver du inte köpa snuset.

Jag tycker det verkar som en cool idé, alla är inte bönder som orkar knåda sitt snus. Och det här kan nog vara godare än portionssnus.

Därav prismaster om du inte vill "knåda" snuset som du kallar det. Och bönder kör med levande, dvs mellan tummen och pekfingret. Vilket är det godaste sättet för lössnus måste jag säga.
Vill du inte få lite snus på fingrarna är portion din grej. Inget fel i det.

EDIT: Men att betala mer än dubbelt för futtiga 38g färdig bakad lössnus, det är lite väl.
Senast redigerad av avskum1982 2013-12-14 kl. 23:16.
Citera
2013-12-16, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halmbal
Borde vara Fiedler & Lundgren, tillverkarna bakom Granit, G20, Mocca och Knekt.

Fiedler & Lundgren?
Då är det skräp..
Senast redigerad av Floosiki 2013-12-16 kl. 01:20.
Citera
2013-12-16, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesusofrave
Bilder!

Haha, prillorna ser ut som hundgodis.
Citera
2013-12-19, 00:38
Har tänkt ett par dagar om jag ska slösa pengar på att köpa en dosa färdigbakat snus.
Eftersom att det står att det är Limited Edition, tänkte jag att den inte finns kvar så länge till, så jag slog till och köpte en dosa efter jobbet tidigare idag.
Direkt när jag har betalat så säger kvinnan bakom disken att " om ett tag kommer det bara
kosta 50 kr, men då får du inte den tjusiga asken".
Känner mig så jävla lurad, fan det kunde hon väl sagt innan..

Annars tycker jag smaken på snuset var väldigt gott, men jag tycker inte om finmalt snus.
Men kul grej i alla fall

EDIT: Luktar ganska gott också
Senast redigerad av laxtomten 2013-12-19 kl. 00:41.
Citera
2013-12-19, 01:27
Medlem
meduzan2013s avatar
Låter lite mysko faktiskt, håller mig nog till dom gamla klassikerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in