Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2014-02-14, 22:55
  #73
Medlem
Låt inte ögonen svika er. Baka gärna 1,5 st Lundgrens och snart ska ni inse hur jävla god den är?

Konstig/ovan känsla under läppen? Hur fan upplevde ni första gången ni tog en öl (inte fan smakade det coca Cola inte). Nytt koncept kräver öppnare sinnen. Lössnus har funnits i över 100 år, klart ni protesterar
Citera
2014-02-16, 17:16
  #74
Medlem
pterodactyls avatar
Märkligt att dom kallar det världens första, mer eller mindre all amerikansk snus är "förbakade" nuförtiden. Grizzly tex.
Citera
2014-02-16, 22:45
  #75
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsbarn
Jävla fasoner. Det finns lös- och portionssnus, men det räcker tydligen inte. Nu ska vi sälja harkluttar som består av tobak också... Nästa "snus"-skapelse ska väl manuellt stoppas i små bifogade kapslar för att sedan tryckas in i röven eller något.

Någon som vill testa tugga dessa som tuggummin?

Röka med röven har ju redan provats, så varför inte rövsnus

http://en.wikipedia.org/wiki/Tobacco_smoke_enema
Citera
2014-02-17, 17:01
  #76
Medlem
15APRILs avatar
Dyrt,halt och gummiaktigt snus för 98 kr för en dosa..

Nä det skräpet går jag inte på igen..
Citera
2014-02-17, 18:28
  #77
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dacan13
Var på Shell igår och skulle handla, så såg jag att dom hade fått in den färdigbakade i vanliga dosor. Fanns vit och original, då jag redan har en dosa Probe lös så körde jag på en dosa vit som kostade 52kr.

Gick ut, satte mig i bilen, öppnade den och förväntade mig något liknande det jag sett i limited edition dosan. Men nej, det var någon ny slags påse. "Okej" tänkte jag, så länge den smakar bra. Vilket den inte gjorde, både luktar och smakar billig snus.

Har dock inte köpt original, men tänker inte göra det heller.

Bild: http://imgur.com/wwGM9lI

Bild: http://imgur.com/wwGM9lI,pyamNJt#1

Någon annan som har provat?

Haha underbart. Så deras vita snus är alltså vanligt färdigbakat snus i vit påse.
Edit: Tänkte ta bort kommentaren, men lät den vara kvar. Ibland är man dum, jag är så otroligt trött nu.
Citera
2014-02-25, 00:16
  #78
Medlem
SteelVolumes avatar
Någon som vill sälja sin Lundgrens plåt dosa?
Tyckte den skulle passa i min "Hall of fame" hylla
Citera
2014-02-26, 06:42
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taugenichts
Snuset ligger inte i påsar, utan är mer som sega degklumpar/portioner http://obj.fotosidan.se/obj/docpart/...79536045e2.jpg

Jag köpte också en dosa för att testa. Blev inte så jätteimponerad. Jag tycker att konsistensen är lite äcklig och den blir snabbt väldigt slemmig. Dessutom tycker jag inte att den smakar särskilt mycket mer än en vanlig portionssnus i påse.
Ser ut som små haschbitar.
Citera
2014-02-28, 17:49
  #80
Medlem
Jake88s avatar
Köpte en dosa på macken förut. Plastdosa kosta 50kr.

De ser väldigt suspekta ut. Typ som en lakritsstång som man hackat av. Enligt innehållsförteckningen innehåller de E466 som är något cellulosa bindemedel som liknas vid gummi och det är ungefär så som konsistensen är.

Det gick lätt att baka om prillan till en annan form om man så ville och den håller formen i munnen väldigt bra. Snusen känns väldigt hård ,till och med efter 1 timma. Eftersom den är så hård rinner den inget och känns mest som man har en snus-smakande-lakritsbit underläppen som skaver.

Tror jag håller mig till vanligt snus men det var en kul ide.
Citera
2014-03-02, 10:58
  #81
Medlem
Fizzbacks avatar
Beställde hem ett 5-pack från internet för 179 kr och har nu testat. Det är helt okej, förutom en grej, och det är att mitt saliv blir tjockare. Det känns lite som att de har någon form av förtjockningsmedel i snuset, som då rinner ut och göra saliven tjockare. Något mer som märkt av det?
Citera
2014-03-20, 22:46
  #82
Medlem
Bertil85s avatar
Har köpt en dosa färdigbakad snus nu och oj, oj vad gott det är.

Detta är något jag gärna köper igen.

Positivt;

+ Rund len tobaksmak med inslag av kaffe; lakrits och kanske också någon ört.
+ Rinner lagom.
+ Inte så dyrt heller(köpte min dosa för 48kr).

Negativt;

- Den skall visst innehålla något förtjockningsmedel; som kanske inte är så bra.
Citera
2014-04-06, 17:34
  #83
Medlem
DonJacobs avatar
Har provat Lundgrens färdigbakade snus ett fåtaligt ggr men herijävlar vad god smak den har. Känns lite slimeaktig under läppen men helt klart testvärd.
Citera
2014-04-12, 12:49
  #84
Medlem
ringrostigs avatar
Jag har testat på Lndgrens färdigbakade ett tag nu och jag gillar den skarpt. När jag ska göra en prilla brukar jag ta en och dela på hälften sen tar jag en hel och formar den till en boll och sätter under läppen. Visst den konsistensen är lite som "kludd" man kan forma den hur man vill och den kan glida som en isbit under läppen men jag tycker den är klart bättre än portionssnus.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback