• 1
  • 2
2013-12-09, 18:11
Medlem
Tegelpannans avatar
Har storhandlat på ICA.
Passade på att ta all kött och mat som var för halva priset, max 2 per hushåll stod det.
Så jag tog 2 utav vardera saker med rabatt.

Nu när jag kom hem och kollade på kvittot så har jag inte fått rabatt, blev ca 300kr dyrare än vad jag räknade i huvudet att det skulle bli.

Rätt ska vara rätt. Så kan jag åka tillbaka imorgon för att visa kvitto för att få tillbaka pengar?
Citera
2013-12-09, 18:19
Medlem
Danro80s avatar
Ja, självklart kan du det
Citera
2013-12-09, 18:41
Medlem
TheBoots avatar
Jag har också märkt att just ICA är väldigt dåliga på att hålla koll på deras prissänkta varor. Otaliga gånger som jag köpt ½ priset-varor och fått betala fullpris. Sen brukar de rea ut mogna bananer, jag har nog fått betala fullpris fler gånger än det faktiskt blivit rätt. Man ska väl inte behöva påtala för dem vad som är vad kan tyckas.
Citera
2013-12-09, 21:21
Medlem
Ett tips är att vara självscanningskund, för då ser man om rabatten är dragen direkt i displayen. (Tidigare var det inte så, utan rabatten drogs först i kassan, men nu har jag sett att det nästan alltid dras direkt).
Citera
2013-12-09, 22:42
Medlem
Muppers avatar
Jobbar själv på Ica, här är mina 2 cents:

Vad för typ av rabatt rör det sig om?
Är det en klisterlapp där det står "Halva priset" eller liknande?

Isåfall måste kassören slå in rabatten manuellt, och det är ofta man missar den lilla lappen. Så uppmärksamma gärna detta eller lägg åtminstone varan så man ser lappen.

Det är ingen som försöker blåsa dig, speciellt inte killen i kassan som bara jobbar helger för att slippa ta studielån :P Jag tjänar inte mer på att du betalar mer.

Sedan finns det självklart tillfällen då det missas att ändra i systemet eller att det inte gått igenom av någon anledning, flesta butiker brukar köra med "25kr-lappen", dvs att du får 25 spänn om du upptäcker ett fel som du råkat ut för. Inte alla som kör med detta dock, eller inte vet att dom borde göra det.

Hursomhelst är det inga problem att ändra på kvittot, göra returer, ge kompensationer och dylikt. Bara du har kvitto eller är relativt godtrogen eller igenkänd i butiken.

Såg även att det stod max 2 per hushåll, ligger de olika varorna du tog inne på samma rabattsystem så får du betala fullpris för de varor du tar utöver och då har inte butiken gjort något fel och returer kan bli svårt om du har brutit kylkedjan.

Hoppas du fick svaren du behövde, citera om du undrar något mer
Citera
2013-12-09, 22:43
Medlem
ziongokarlsson@s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegelpannan
Har storhandlat på ICA.
Passade på att ta all kött och mat som var för halva priset, max 2 per hushåll stod det.
Så jag tog 2 utav vardera saker med rabatt.

Nu när jag kom hem och kollade på kvittot så har jag inte fått rabatt, blev ca 300kr dyrare än vad jag räknade i huvudet att det skulle bli.

Rätt ska vara rätt. Så kan jag åka tillbaka imorgon för att visa kvitto för att få tillbaka pengar?

Givetvis, du borde även bli kompenserad för svindlet
Citera
2013-12-10, 03:46
Medlem
Tegelpannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupper
Jobbar själv på Ica, här är mina 2 cents:

Vad för typ av rabatt rör det sig om?
Är det en klisterlapp där det står "Halva priset" eller liknande?

Isåfall måste kassören slå in rabatten manuellt, och det är ofta man missar den lilla lappen. Så uppmärksamma gärna detta eller lägg åtminstone varan så man ser lappen.

Det är ingen som försöker blåsa dig, speciellt inte killen i kassan som bara jobbar helger för att slippa ta studielån :P Jag tjänar inte mer på att du betalar mer.

Sedan finns det självklart tillfällen då det missas att ändra i systemet eller att det inte gått igenom av någon anledning, flesta butiker brukar köra med "25kr-lappen", dvs att du får 25 spänn om du upptäcker ett fel som du råkat ut för. Inte alla som kör med detta dock, eller inte vet att dom borde göra det.

Hursomhelst är det inga problem att ändra på kvittot, göra returer, ge kompensationer och dylikt. Bara du har kvitto eller är relativt godtrogen eller igenkänd i butiken.

Såg även att det stod max 2 per hushåll, ligger de olika varorna du tog inne på samma rabattsystem så får du betala fullpris för de varor du tar utöver och då har inte butiken gjort något fel och returer kan bli svårt om du har brutit kylkedjan.

Hoppas du fick svaren du behövde, citera om du undrar något mer

Tack för svar. Den stora skylten på köttfärsen stod det 39kr kg, max 2 per hushåll. Stod bara ett pris helt enkelt.
Självklart tog jag bara 2 st utav den varan. Blev tyvärr 89kr kg.

Ska åka ner dit med ett kvitto senare då. Ser ut som en respektabel och hederlig Svensson, hoppas det går bra.

Det var mycket bra priser den dagen, tråkigt bara att det sker när man har bunkrat upp och inte vill bila dit igen.
Senast redigerad av Tegelpannan 2013-12-10 kl. 03:48.
Citera
2013-12-10, 13:10
Medlem
Muppers avatar
Citat:
Tack för svar. Den stora skylten på köttfärsen stod det 39kr kg, max 2 per hushåll. Stod bara ett pris helt enkelt.

Ska åka ner dit med ett kvitto senare då. Ser ut som en respektabel och hederlig Svensson, hoppas det går bra.

Det var mycket bra priser den dagen, tråkigt bara att det sker när man har bunkrat upp och inte vill bila dit igen.

Glömde du dra ICA-kortet kanske? :P Känns väldigt dumt om en sån stor annons inte skulle ligga inne.
Du tog inte fel köttfärspaket då? I vår butik säljer vi självmalet och färdigpacketerat.

Om det nu inte skulle vara inlagt i systemet räcker det med att gå dit med kvitto så ändrar dom det direkt.
Citera
2013-12-10, 13:24
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:

Den där kan vara lömsk, även om det står 39 kr/kg. Och du tog 2 förpackningar, hur mycket är det i varje förpackning? Det kan vara mer än 1 kg i varje, vilket ger dig en högre totalvikt.
Citera
2013-12-10, 16:52
Medlem
Tegelpannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Den där kan vara lömsk, även om det står 39 kr/kg. Och du tog 2 förpackningar, hur mycket är det i varje förpackning? Det kan vara mer än 1 kg i varje, vilket ger dig en högre totalvikt.
0.886 och 0.860 kg, ska kolla med ICA ikväll.
Citera
2013-12-13, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr

Men KILOpriset ändras ju knappast beroende på hur mycket det är i förpackningarna?
Citera
2013-12-13, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exuperance
Men KILOpriset ändras ju knappast beroende på hur mycket det är i förpackningarna?

Om det rabatterade kilopriset gäller max två kilo så spelar det roll. Har du två 1,2 kg paket så får du inte rabatten på hela köpet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in