Tycker nog att ICA sköter sina rabattsystem bra. I alla fall där jag handlar. Hemköp och Willys däremot tycker jag är kassa, ofta de "glömt" att lägga in rabatterna i systemet.
Jag tror det varierar mycket från butik till butik. Jag har ICA som favorit för att det är lätt och enkelt plus att priserna är bra.
TEGELPANNAN har rätt i sitt första inlägg! Man ska absolut gå tillbaka och kräva den rabatt som butiken lockat med, hur liten den än må vara.
Visst, jag ska villigt erkänna att jag i efterhand upptäckt att jag inte fått den rabatt jag skulle haft och struntat i det. Men för det mesta brukar jag kolla igenom kvittot lite snabbt efter och se så allt stämmer. Kör för övrigt självskanning på ICA och ofta kommer rabatten upp då du scannat varan.
Men rätt ska vara rätt. Står det köp tre, betala för två så ska det vara så, även om det bara gäller ett par kronor. Det är en ren principsak! Annars kanske man inte köpt varorna det är fråga om.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!