2013-12-11, 11:53
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Som sagt.. mitt förslag är att man ska friviliigt (förstås) kunna skriva sin ålder och kön på sin profil.
Vad är anledningen till att det inte finns i dagsläget? Det är ju frivilligt.. och även om man väljer att uppge de uppgifterna så röjs inte anonymiteten.
Det vore en sak som verkligen skulle vara bra och underlätta forumlivet eftersom jag OFTA undrar könet/åldern på den som skriver.

Du kommer aldrig att få reda på korrekt ålder eller kön av helt uppenbara skäl. Den typen av intetsägande information har inget berättigande.
Citera
2013-12-11, 13:09
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Nej jag vill inte ragga tjejer direkt.
Trodde att det är naturligt att vilja veta ungefär vad för slags människa man diskuterar med.

Men du har rätt med det där exemplet, tänkte inte på det.

Eller så läser man vad människan skriver och tar ställning till det, för i en majoritet av fallen så spelar inte könsorgan eller hur många årsringar man har någon roll i en diskussion.
Det är ju ämnet för diskussionen som är relevant, inte debbatören i sig.
Citera
2013-12-12, 23:57
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Eller så läser man vad människan skriver och tar ställning till det, för i en majoritet av fallen så spelar inte könsorgan eller hur många årsringar man har någon roll i en diskussion.
Det är ju ämnet för diskussionen som är relevant, inte debbatören i sig.

Precis, det finns fjortisar som debatterar bättre än alkade 50-åringar. Det är vad och hur man debatterar som är viktigt. Kön och ålder är egentligen helt ointressant.
Citera
2013-12-13, 01:10
Medlem
ZlatanManias avatar
Helt onödigt vetande som de flesta nog inte ens är intresserade utav.

Diskuterar man fotboll eller politik eller film eller nästan vad som helst spelar kön och ålder ingen som helst roll, vill man nu så gärna va öppen med det kan man väl lika gärna ha sån info som signatur?
Citera
2013-12-13, 09:49
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Ålder ingick i profilen en gång i tiden. Jag vet inte riktigt när det försvann men runt 2005 eller så gissningsvis.

Hmmm, ålder kan jag inte minnas. Jag har ändå varit här ett slag...

Men ort har jag för mig att det stod förr om åren. Kan även ha fel där...
Citera
2013-12-13, 10:01
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Hmmm, ålder kan jag inte minnas. Jag har ändå varit här ett slag...

Men ort har jag för mig att det stod förr om åren. Kan även ha fel där...
Stämer bra, ort syntes under avataren. För att se ålder var man tvungen att gå in i profilen har jag för mig.
Citera
2013-12-13, 12:19
Medlem
Citat:
Stämer bra, ort syntes under avataren. För att se ålder var man tvungen att gå in i profilen har jag för mig.

Det var dock rätt få som skrev in sin verkliga bostadsort, jag hade t.ex. min MAC-adress större delen av tiden.

Har inget som helst minne av att ålder skulle ha funnits under profilen. Rätt säker på att det aldrig gått att fylla i sin ålder här.
Citera
2013-12-13, 12:27
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Det var dock rätt få som skrev in sin verkliga bostadsort, jag hade t.ex. min MAC-adress större delen av tiden.

Har inget som helst minne av att ålder skulle ha funnits under profilen. Rätt säker på att det aldrig gått att fylla i sin ålder här.
Du minns dåligt. Jag fick själv ett inaktivt konto bannlyst när 18-årsgränsen infördes pga att jag angett min ålder som 5 år eller något liknande i den profilen. Hårda bud!
Citera
2013-12-13, 12:37
Medlem
Citat:
Du minns dåligt. Jag fick själv ett inaktivt konto bannlyst när 18-årsgränsen infördes pga att jag angett min ålder som 5 år eller något liknande i den profilen. Hårda bud!

Ser ut som att man till och med fick fylla i hela födelsedatum om man kollar längst ner på denna sida
http://web.archive.org/web/200409110...o/scandinavia/
Citera
2013-12-13, 12:40
Medlem
Golonkas avatar
I dessa tider gäller det att vara ytterst sparsmakad med att lämna ut information om sig själv. Fienden (AFA/Researchgruppen) lägger pussel. Just nu är det dödsknarkarnazister som står i fokus, men om några år kanske det är ni som bara knarkar på eller har speciella fetischer som är av intresse och då gäller det att ha kaffehurran på spisen, för då kan det bli hembesök och "utvecklingssamtal" när som helst!
Citera
2013-12-13, 12:41
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ser ut som att man till och med fick fylla i hela födelsedatum om man kollar längst ner på denna sida
http://web.archive.org/web/200409110...o/scandinavia/
Japp det stämmer och alla som fyllde år syntes på förstasidan. Du som är gammal i gamet minns väl Serne som fyllde år varje dag?
Citera
2013-12-13, 18:26
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Varför? Det spelar väl ingen roll i en diskussion?

Nja, om man har en riktigt aggressiv diskussion med en person på forumet och vet att denne är av det motsatta könet så blir man ju sådär lite småkåt samtidigt med frustrationen. Om det ökar diskussionsvärdet är dock osäkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in