• 1
  • 2
2013-12-09, 17:24
Medlem
Anon2s avatar
Som sagt.. mitt förslag är att man ska friviliigt (förstås) kunna skriva sin ålder och kön på sin profil.
Vad är anledningen till att det inte finns i dagsläget? Det är ju frivilligt.. och även om man väljer att uppge de uppgifterna så röjs inte anonymiteten.
Det vore en sak som verkligen skulle vara bra och underlätta forumlivet eftersom jag OFTA undrar könet/åldern på den som skriver.
Senast redigerad av Anon2 2013-12-09 kl. 17:27.
Citera
2013-12-09, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Som sagt.. mitt förslag är att man ska friviliigt (förstås) kunna skriva sin ålder och kön på sin profil.
Vad är anledningen till att det inte finns i dagsläget? Det är ju frivilligt.. och även om man väljer att uppge de uppgifterna så röjs inte anonymiteten.
Det vore en sak som verkligen skulle vara bra och underlätta forumlivet eftersom jag OFTA undrar könet/åldern på den som skriver.

Helst borde man kunna uppge sin hemort också men jag förstår om det blir lite för stark tobak då.

Sedan behövs bara hemadress och fullständigt namn och personnummer.
Citera
2013-12-09, 17:27
Medlem
thedanishguys avatar
Det med kön skulle även jag se som en förbättring
Citera
2013-12-09, 17:28
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:

Helst borde man kunna uppge sin hemort också men jag förstår om det blir lite för stark tobak då.
Ett mycket dumt förslag med tanke på annonymiteten.Jag skulle skriva att jag var 150 år och 2 könad. Det sissta med ort är ännu värre. Svaret från mig där skulle varit Ankeborg.
Citera
2013-12-09, 17:29
Medlem
Anon2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskbacker
Sedan behövs bara hemadress och fullständigt namn och personnummer.
Ja var rädd för det, så jag editerade bort det.

Kön och ålder är ju sjukt kanpphändig information, det skulle inte äventyra anonymiteten på något sätt, och det vore fortfarande helt frivilligt.
Citera
2013-12-09, 17:29
Medlem
Anon2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Ett mycket dumt förslag med tanke på annonymiteten.Jag skulle skriva att jag var 150 år och 2 könad. Det sissta med ort är ännu värre. Svaret från mig där skulle varit Ankeborg.
Varför skulle du uppge felaktiga uppgifter? Lämna fälten tomma istället.
Citera
2013-12-09, 17:39
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Varför skulle du uppge felaktiga uppgifter? Lämna fälten tomma istället.
Många hade garanterat skrivit felaktiga uppgifter. Du hade förmodligen fått gissa lika mycket som idag.
Citera
2013-12-09, 18:10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Om nu någon mot förmodan vill berätta sin ålder och sitt kön, så är det ju bara att göra det i signaturen.
Citera
2013-12-09, 18:23
Medlem
Lazyboness avatar
Ålder ingick i profilen en gång i tiden. Jag vet inte riktigt när det försvann men runt 2005 eller så gissningsvis.
Citera
2013-12-09, 20:03
Medlem
retepm.s avatar
Skulle ifs. vara kul med alla fjortisar som gjorde bort sig genom att skriva sin riktiga ålder och bli bannade. Im for it.
Citera
2013-12-09, 21:28
Moderator
^Eazs avatar
Ort fanns förrut, men togs bort eftersom det inte är nödvändigt för diskussionen.

Nej, dåligt förslag.

Lägg till i din signatur var du bor och hur gammal du är om det är så viktigt.

Edit: Och att du OFTA undrar hur gammal och av vilket kön en användare är, säger mer om dig än hurvida funktionaliten är viktig eller inte.
Citera
2013-12-09, 23:49
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedanishguy
Det med kön skulle även jag se som en förbättring

Äsch. Det är sundare om du lär dig att träna bort din hetrofobi istället.

OnT:
Att TS ens efterfrågar mer info om användare, är ju snarare ett tecken på att FB kanske inte är det bästa forumet för det som eftersöks. Badoo.com kanske passar TS bättre.

Skulle en postares kön, ålder, eller bostadsort ha någon betydelse för sitt inlägg eller trådstart, så får användarna lära sig att skriva det i inlägget.

//Fröken Brute, klimakterieåldern
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in