2014-02-08, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felinedevil
Många män som känner som dig.
Hon har legat med tusentals innan varför skulle jag vara speciell. Mannen kommer bara känna sig som en i mängden. En sardin bland hundra andra packade sardiner i samma låda.

Om nu denna känsla är så a och o för män ( enligt dig) så varför ligger då män med prostituerade?
Och varför skulle den känslan inte då gälla kvinnor? Det tjatas ju rätt rejält här om att kvinnor minsann väljer promiskuiösa badboys hel tiden, tydligt då biologiskt betingat. (vilket jag själv inte visste att jag borde göra)

hela detta resonemang som förs här inne kring dessa saker är ju bara så fullt av motsättningar, irrationellt tänkande och helt absurt för att vara ärlig.
2014-02-08, 14:16
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Speciell för någon blir man då man blir älskad och vald till ett längre förhållande, eller hur?
Det finns inget som hindrar att män som har haft flera partners inte kan bilda långvarigt monogamt förhållande med en kvinna. Jag skulle snarare säga att erfarenhet av andra sexuella förhållanden snarare säkrar långvariga förhållanden, eftersom man vet hur gräset ser ut på andra sidan. Varför tror du inte att detsamma kan gälla kvinnor?

Jag ser inte en koppling mellan erfarenhet och antal sexpartners. En som bara haft sex i förhållanden kan ha bra mycket mer erfarenhet än en som haft flera ONS.

Citat:
Ursprungligen postat av kapten.trams
Ta ett vuxet beslut och skit i korsförhöret om tidigare lovers. Du lär nämligen känna dej jävligt billig oavsett vad hon säger eftersom du tydligen är både osäker i dej själv och har lite fobier kring sex.

Personligen vill jag nog säga att om man blir utvald som den som gäller när det finns alternativ så gör det en mer speciell än om kvinnan bara har en att välja på eller bara erfarenhet av en.

Tja, du har nog faktiskt lite rätt i att jag förmodligen inte är typen som sexuellt överaktiva kvinnor attraheras av. Saknar tatueringar. Så egentligen är väl det här lite av en ickefråga för mig.
2014-02-08, 14:18
Bannlyst
Citat:
Om nu denna känsla är så a och o för män ( enligt dig) så varför ligger då män med prostituerade?
Och varför skulle den känslan inte då gälla kvinnor? Det tjatas ju rätt rejält här om att kvinnor minsann väljer promiskuiösa badboys hel tiden, tydligt då biologiskt betingat. (vilket jag själv inte visste att jag borde göra)

hela detta resonemang som förs här inne kring dessa saker är ju bara så fullt av motsättningar, irrationellt tänkande och helt absurt för att vara ärlig.

Ganska simpelt.
Män ligger runt med prostituerade för att vissa män har svårare att få ett ligg sedan drivs män av hormoner som gör att deras begäran för sex är mer kontrollerande än för kvinnor.

Det kan gälla vissa kvinnor också som har hög halt av ett visst hormon. Problemet är att kvinnor har lättare att fixa ett ligg än vad män har därför respekterar män kvinnor mer som inte ligger runt.
Sedan har alla rätt till val i livet men det betyder inte att man inte blir begränsad av sitt val. En kvinna som ligger runt måste acceptera att det finns män som inte vill vara med henne på grund av hennes liv.
2014-02-08, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapten.trams
Personligen vill jag nog säga att om man blir utvald som den som gäller när det finns alternativ så gör det en mer speciell än om kvinnan bara har en att välja på eller bara erfarenhet av en.

Så när desperata Berta öppnar benen även för dig i hopp om att någon skall stanna längre än 3 timmar, så känner du dig utvald?
2014-02-08, 14:23
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Undanflykter. En person med dåligt självförtroende behöver inte alls vara respeklös utan det är något som är individuellt.

Du har det säger du. Men hur attraktivt var det (och var det något som du märkte i den inledande fasen)? Egentligen spelar det dock ingen roll: på det stora hela så är osäkra män fortfarande ratade, sexuellt och förhållandemässigt. Min poäng är giltig.

Och det märks också att du vänder på saker och ting för att inte ens behöva diskutera mina frågor öht. Så jag repeterar:

Varför måste tjejer gå i celibat och använda dildo och vänta på "den rätta" för att ha sex öht? Ska män också göra det? Varför ska det i princip alltid anses så mycket värre om tjejer har mer sex? Och var ska liksom den gränsen gå? Det blir så märkligt att plötsligt vid någon siffra så handlar det per automatik om "slampor".

Det märks alltså att du använder minst lika mycket undanflykter. Eftersom du gillar att få döma utan att fundera kring varför du dömer så hårt.
2014-02-08, 14:26
Medlem
[quote=Pust|47420502]
Citat:
Jag ser inte en koppling mellan erfarenhet och antal sexpartners. En som bara haft sex i förhållanden kan ha bra mycket mer erfarenhet än en som haft flera ONS.

eh nej. Vi är alla rätt olika sexuellt, och då menar jag individuellt olika, om du bara ligger med en partner hela ditt liv som inte gillar oralsex ex. så tja då missar du detta helt, eller hur?
Du själv kanske skulle älska oralsex, t.o.m kanske vara helt beroende av detta för att kunna uppnå orgasm, din förlust blir därför rätt stor om du bara har erfarenhet av en partner som inte alls gillar detta. Säger sig självt.

Citat:
Tja, du har nog faktiskt lite rätt i att jag förmodligen inte är typen som sexuellt överaktiva kvinnor attraheras av. Saknar tatueringar. Så egentligen är väl det här lite av en ickefråga för mig.

haha, tatueringar har inget med saken att göra. Du har helt rätt vara som du är, du har t.o.m rätt att kika runt efter en tjej som delar dina värderingar. Det du däremot faktiskt inte har rätt till är att avkräva av enbart det motsatta könet att alla där ska bete sig så som du önskar.
Eller hur? Det är heller inte speciellt logiskt gå runt förakta enkom tjejer för deras sexuella beteende men inte motsvarande för män. Lite korkat om du ursäktar, skrivet i all välmening.
Om du inte gillar att en tjej försöker dra dig till toaletten på krogen, så säger du bara ifrån vänligt men bestämt och om hon då hittar en annan så behöver du inte ogilla henne för det. Hennes hela identitet och värde hänger inte på detta enda med hur hon gillar ha sex. Inget svårare än så.
2014-02-08, 14:26
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felinedevil
Många män som känner som dig.
Hon har legat med tusentals innan varför skulle jag vara speciell. Mannen kommer bara känna sig som en i mängden. En sardin bland hundra andra packade sardiner i samma låda.

En överdrift som är ointressant för diskussionen. Män reagerar låångt tidigare än vid "tusentals". Vissa reagera på under 10.
2014-02-08, 14:31
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Och det märks också att du vänder på saker och ting för att inte ens behöva diskutera mina frågor öht. Så jag repeterar:

Varför måste tjejer gå i celibat och använda dildo och vänta på "den rätta" för att ha sex öht? Ska män också göra det? Varför ska det i princip alltid anses så mycket värre om tjejer har mer sex? Och var ska liksom den gränsen gå? Det blir så märkligt att plötsligt vid någon siffra så handlar det per automatik om "slampor".

Det märks alltså att du använder minst lika mycket undanflykter. Eftersom du gillar att få döma utan att fundera kring varför du dömer så hårt.

Vad är det jag vänder på? Du insinuerar att det skulle vara orättvist att tjejer döms hårdare än killar och att något man egentligen inte borde bry sig om varav jag påpekar att killar har andra krav att leva upp till som lika gärna hade kunnat bagatelliseras och avfärdas som trams men inte görs.

Visserligen var det mer av en motfråga än svar på sak men det bemöter ändå din ståndpunkt.
Senast redigerad av snelhesten 2014-02-08 kl. 14:33.
2014-02-08, 14:40
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Vad är det jag vänder på? Du insinuerar att det skulle vara orättvist att tjejer döms hårdare än killar och att något man egentligen inte borde bry sig om varav jag påpekar att killar har andra krav att leva upp till som lika gärna hade kunnat bagatelliseras och avfärdas som trams men inte görs.

Visserligen var det mer av en motfråga än svar på sak men det bemöter ändå din ståndpunkt.

Har jag påstått att killar inte har andra krav att leva upp till? Nej, jag tycker det är ganska tydligt att både killar och tjejer har en mängd andra krav att leva upp till och anser ofta att mäns problem bagatelliseras. Jag tog alltså endast upp detta ämne, och det säger inte vad jag tycker i andra ämnen. Så ja, därför är det att "vända på saker" för att få slippa diskutera mina frågeställningar.

För övrigt insinuerar jag bara delvis det du beskriver. Jag anser att man måste ha förmåga att möta individer.
Senast redigerad av Mojokii 2014-02-08 kl. 14:43.
2014-02-08, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Så när desperata Berta öppnar benen även för dig i hopp om att någon skall stanna längre än 3 timmar, så känner du dig utvald?
Om man kör ett ONS så är knappast målet att känna sej speciell utan att få ett skönt knull. Du kanske skulle prova någon gång.
2014-02-08, 14:43
Medlem
Pusts avatar
Citat:
eh nej. Vi är alla rätt olika sexuellt, och då menar jag individuellt olika, om du bara ligger med en partner hela ditt liv som inte gillar oralsex ex. så tja då missar du detta helt, eller hur?
Du själv kanske skulle älska oralsex, t.o.m kanske vara helt beroende av detta för att kunna uppnå orgasm, din förlust blir därför rätt stor om du bara har erfarenhet av en partner som inte alls gillar detta. Säger sig självt.

haha, tatueringar har inget med saken att göra. Du har helt rätt vara som du är, du har t.o.m rätt att kika runt efter en tjej som delar dina värderingar. Det du däremot faktiskt inte har rätt till är att avkräva av enbart det motsatta könet att alla där ska bete sig så som du önskar.
Eller hur? Det är heller inte speciellt logiskt gå runt förakta enkom tjejer för deras sexuella beteende men inte motsvarande för män. Lite korkat om du ursäktar, skrivet i all välmening.
Om du inte gillar att en tjej försöker dra dig till toaletten på krogen, så säger du bara ifrån vänligt men bestämt och om hon då hittar en annan så behöver du inte ogilla henne för det. Hennes hela identitet och värde hänger inte på detta enda med hur hon gillar ha sex. Inget svårare än så.

Återigen så har jag skrivit att jag inte tycker att män som ligger runt är "coola". Inte heller lägger jag ner energi på att se ned på sexuellt överaktiva kvinnor. Jag avkräver inte att kvinnor inte ska ligga runt utan talar bara om för dem att om de ska göra det så kan det komma eventuella konsekvenser som de blir tvungna att stå för.
2014-02-08, 14:45
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
...

Håller med.
Senast redigerad av Mojokii 2014-02-08 kl. 14:48.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in