2014-02-08, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Jag nämnde halmgubben och precis efteråt fortsätter du med att spä på den. Jag får lite intrycket av att du inte vet vad det är för något: http://sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka

När jag känner lust och inte lever i ett förhållande så runkar jag. Varför är det så kontroversiellt att anse att kvinnor borde göra detsamma?

men ursäkta vad vore felet med att om du har lust och du hittar en tjej som har samma lust att ni har lite mysigt skyddat sex med varandra? Ärligt, helt obegriplig. Är ju win-win.
kan du förklara varför du upplever sex, oavsett kön då, som så hotande, farligt, dåligt? vad?
2014-02-08, 13:58
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapten.trams
Prova "att kvinnor har ett val". Det innebär att när en kvinna väljer dej, om du nånsin får uppleva det, har det ett värde i sej.

Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
men ursäkta vad vore felet med att om du har lust och du hittar en tjej som har samma lust att ni har lite mysigt skyddat sex med varandra? Ärligt, helt obegriplig. Är ju win-win.
kan du förklara varför du upplever sex, oavsett kön då, som så hotande, farligt, dåligt? vad?

Skulle en kvinna som valt så många män tidigare välja mig så skulle jag ju ha svårt för att känna mig speciell helt enkelt.
2014-02-08, 13:59
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Det har väl i stort att göra med att man uppskattar sex utan att för den delen önska att ha seriös relation hela tiden. Sen finns det ju säkert många olika anledningar för olika personer att ha ONS, KK och liknande. Både kvinnor och män gör det. Och jag tycker inte det ska vara så jäkla konstigt.

Jag förstår inte grejen med att det ska vara helt vedervärdigt med att ha sex med flera eller många. Varför måste tjejer gå i celibat och använda dildo och vänta på "den rätta" för att ha sex öht? Ska män också göra det? Varför ska det i princip alltid anses så mycket värre om tjejer har mer sex? Och var ska liksom den gränsen gå? Det blir så märkligt att plötsligt vid någon siffra så handlar det per automatik om "slampor".

Personligen ser jag bara två anledningar emot det. Aborter och negativa sexuella klimat. Men sålänge människor ser till att behandla varandra med respekt, vara tydlig i var man står, och helt enkelt inte skapa barn man inte vill ha - så ser jag åter igen inte problemet med det hela. Jag tror det mesta beror på rädsla och fördomar. Visst att man kan vara medveten om risker och ta det lite försiktigare, men att dra en massa negativa antaganden om någon som haft mer sex än en själv och helt dissa och nedvärdera personen baserat på detta skulle jag kalla primitivt och främst se som exempel på rädsla och låg självkänsla.

Det känns aningen respektlöst när du tar något som män påverkas av och du inte kan relatera till för att därefter avfärda det som oviktigt, tycker du inte?

Varför vill inte DU ha en man utan självförtroende? Är det så vedervärdigt med män som inte är hjältar utan har problem och svagheter som alla andra? Börja där innan du kastar den första stenen.
2014-02-08, 14:00
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Jag nämnde halmgubben och precis efteråt fortsätter du med att spä på den. Jag får lite intrycket av att du inte vet vad det är för något: http://sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka

När jag känner lust och inte lever i ett förhållande så runkar jag. Varför är det så kontroversiellt att anse att kvinnor borde göra detsamma?

För att detta "anse att kvinnor borde göra detsamma" ofta blir väldigt dömande och fördomsfullt.

Bara för att du av val inte har så mycket sex när du är singel så måste väl inte alla andra göra detsamma? Dessutom finns det många killar som har sex när dem är singel men ändå lätt ser ner mycket på dem kvinnor som gör detsamma. Det är alltså ett antagande om att det ska vara okej eller bra att göra det själv, medan om kvinnor gör det så är dem "ditten och datten".
2014-02-08, 14:02
Medlem
Citat:
Skulle en kvinna som valt så många män tidigare välja mig så skulle jag ju ha svårt för att känna mig speciell. Detta är ju egentligen vad det hela handlar om.

Speciell för någon blir man då man blir älskad och vald till ett längre förhållande, eller hur?
Det finns inget som hindrar att män som har haft flera partners inte kan bilda långvarigt monogamt förhållande med en kvinna. Jag skulle snarare säga att erfarenhet av andra sexuella förhållanden snarare säkrar långvariga förhållanden, eftersom man vet hur gräset ser ut på andra sidan. Varför tror du inte att detsamma kan gälla kvinnor?
2014-02-08, 14:02
Bannlyst
Citat:
Skulle en kvinna som valt så många män tidigare välja mig så skulle jag ju ha svårt för att känna mig speciell helt enkelt.

Många män som känner som dig.
Hon har legat med tusentals innan varför skulle jag vara speciell. Mannen kommer bara känna sig som en i mängden. En sardin bland hundra andra packade sardiner i samma låda.
2014-02-08, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Speciell för någon blir man då man blir älskad och vald till ett längre förhållande, eller hur?
Det finns inget som hindrar att män som har haft flera partners inte kan bilda långvarigt monogamt förhållande med en kvinna. Jag skulle snarare säga att erfarenhet av andra sexuella förhållanden snarare säkrar långvariga förhållanden, eftersom man vet hur gräset ser ut på andra sidan. Varför tror du inte att detsamma kan gälla kvinnor?

Klart det finns.
Finns många kvinnor som äcklas av killar som ligger runt. Männen blir stämplade som players. Hur många kvinnor gillar players?
2014-02-08, 14:04
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Det känns aningen respektlöst när du tar något som män påverkas av och du inte kan relatera till för att därefter avfärda det som oviktigt, tycker du inte?

Varför vill inte DU ha en man utan självförtroende? Är det så vedervärdigt med män som inte är hjältar utan har problem och svagheter som alla andra? Börja där innan du kastar den första stenen.

För att jag söker någon som har förmågan att behandla mig med respekt. Människor som saknar självförtroende blir lättare dömande och otrevliga. Sålänge personen kan hantera sådana saker så hade jag kunnat stödja honom i att få ett starkare självförtroende och må bra med sig själv. Jag har förresten haft att göra med båda typer.
Medlem
Citat:
Ta ett vuxet beslut och skit i korsförhöret om tidigare lovers. Du lär nämligen känna dej jävligt billig oavsett vad hon säger eftersom du tydligen är både osäker i dej själv och har lite fobier kring sex.

Personligen vill jag nog säga att om man blir utvald som den som gäller när det finns alternativ så gör det en mer speciell än om kvinnan bara har en att välja på eller bara erfarenhet av en.
Medlem
soapmasters avatar
Det är dock ganska bra att "horeriet" är så pass accepterat och därmed inget som försöks gömmas undan.

Blir så mycket lättare att sålla bort kvinnorna man ändå inte hade passat med, då man direkt kan få information och förstå vad för sorts människa hon är just pga att det är så utbrett och inte något man hymlar med.

Jag har absolut inget emot tjejer som väljer att ligga runt, men de är inga tjejer jag skulle vilja ha något seriöst med. Det förstår nog de också men tycker uppenbarligen att det är viktigare att ligga runt, vilket självklart är deras val och jätte roligt för dem. Men också männens val att ha vissa standarder/krav på en eventuell partner.
Senast redigerad av soapmaster 2014-02-08 kl. 14:11.
2014-02-08, 14:13
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
För att jag söker någon som har förmågan att behandla mig med respekt. Människor som saknar självförtroende blir lättare dömande och otrevliga. Sålänge personen kan hantera sådana saker så hade jag kunnat stödja honom i att få ett starkare självförtroende och må bra med sig själv. Jag har förresten haft att göra med båda typer.

Undanflykter. En person med dåligt självförtroende behöver inte alls vara respeklös utan det är något som är individuellt.

Du har det säger du. Men hur attraktivt var det (och var det något som du märkte i den inledande fasen)? Egentligen spelar det dock ingen roll: på det stora hela så är osäkra män fortfarande ratade, sexuellt och förhållandemässigt. Min poäng är giltig.
2014-02-08, 14:14
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:

Jag kan förstå tankebanan. Däremot kan jag påpeka ett annat synsätt som också kan vara relevant. Du skulle nämligen också kunna se det som att trots att denna kvinna förmodligen har förmågan till att välja många så har hon valt just dig att fokusera på. Det kan alltså innebära att du helt enkelt ses som värdefullare, eftersom man redan mött mer "där ute" och ändå valt att skapa en relation och satsa på just dig.

Det synsättet tycker jag matchar mer med vänner till mig som haft mycket sex. Jag har två tjejvänner som haft många fler sexpartners än vad jag har, men när dem har relation så är dem mer seriösa och tydliga med att det är just den personen dem vill ha. Dessutom har båda dem aldrig varit otrogna, medan jag varit otrogen när jag var yngre och ännu inte haft sex med särskilt många.

Tjejer som haft mycket sex kan alltså ofta vara tryggare och mer självsäkra eftersom de blivit mer bekräftade, medan tjejer som inte haft lika mycket sex ibland kan vara mer osjälvsäkra och därför riskerar agera mer på om det kommer intresse utifrån.
Senast redigerad av Mojokii 2014-02-08 kl. 14:51.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in