Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-12-05, 09:12
Medlem
Dreamstates avatar
Jag som Sverigedemokrat är redan övertygad om att det bara finns ett rätt val att göra under 2014, men jag föreslår att vi startar en tråd där vi kan gå igenom partiets politik och dess struktur för att finkamma efter problem partiet kan stå inför och lösningar för dessa problem.

Den mest legitima kritiken kan enligt mig ses i det påstådda toppstyret i partiet, frågan är ju sen, är det legitim kritik eller är det bara ett problem som skapats i media?

Vad ser ni som redan stöttar partiet som möjliga förbättringar inför valet?
Citera
2013-12-05, 09:18
Medlem
Karmans avatar
Det allra viktigaste är att fler vanliga och vettiga människor öppet vågar stödja SD. Det kommer göra att SD får en betydligt bredare rekryteringsbas till sina förtroendeposter, vilket i sin tur starkt kommer öka SD:s trovärdighet, vilket i sin tur kommer ge betydligt fler röster.

För SD har en enorm potential i de djupa väljarlagren för sin politik. Minst 40 % skulle jag tro. Om inte mer...
Citera
2013-12-05, 09:22
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det allra viktigaste är att fler vanliga och vettiga människor öppet vågar stödja SD. Det kommer göra att SD får en betydligt bredare rekryteringsbas till sina förtroendeposter, vilket i sin tur starkt kommer öka SD:s trovärdighet, vilket i sin tur kommer ge betydligt fler röster.

För SD har en enorm potential i de djupa väljarlagren för sin politik. Minst 40 % skulle jag tro. Om inte mer...
I Tyskland så kom Nazisterna knappt upp till 40%, 30% låter mer troligt.
Citera
2013-12-05, 09:29
Medlem
Jazzqats avatar
SD skulle behövs synas betydligt mer. I dagsläget ser inte en medelsvensson speciellt mycket av SD om det inte är nån artikel i någon blaska, och som i det läget alltid innebär kritik mot ledningen.

Hur dom ska ta sig in mer i bla Media låter jag någon annan svara på.
Citera
2013-12-05, 09:36
Medlem
pickledonions avatar
En sak jag tänkte på när jag läste på deras hemsida för en tid sedan var (har jag för mig, kan faktiskt vara ren inbildning) att de inte var så positiva till kärnkraft som jag vill att de skall vara.

Senast jag kollade var detta ändrat, vilket är bra. De vill numera bygga ut kärnkraften, vilket jag tror är en bra idé istället för att satsa på dyra, dåliga och fula vindkraftverk som MP vill.

Vad jag kan komma på att ogilla är deras syn på alkohol och narkotika. Jag är själv av uppfattningen att Systembolaget är en styggelse (strider mot marknadsfrihet) och att cannabis bör legaliseras (listan över fördelar för samhället kan göras lång, men det är inte trådens syfte). Jag är absolut av uppfattningen av att cannabis bör tillåtas för medicinskt bruk. Således är jag negativ till Sverigedemokraternas syn på alkohol och narkotika.

Nu misstänker jag visserligen att de ej är villiga att omvärdera sin syn på frågan om narkotika.

Att de är för gårdsförsäljning är dock positivt.
Citera
2013-12-05, 09:49
Medlem
Skatteskolks avatar
SD har alldeles för många proisraeler i partiet. Fattar inte varför vi i Sverige måste ha så stort utbyte med staten Israel.
Citera
2013-12-05, 09:53
Medlem
IHSVs avatar
Jag tror, som någon påpekat ovan, att det finns starkt stöd för den faktiska politiken man vill föra, åtminstone till stora delar. Vi svenskar trivdes ju bra med folkhem, sammanhållning och gemensam välfärd.

Problemet, som jag ser det, är att trots att SD får mycket plats i medierna så handlar det nästan aldrig om sakpolitik, utan om diverse annat såsom skandaler, nolltolerans, Ekeroths kontakter med Avpixlat etc. Här skulle jag vilja se en ordentlig uppryckning, för som jag ser det är Avpixlat m.fl. i huvudsak till för de redan frälsta.

För det första är det livsviktigt att nå ut med sitt eget budskap, och inte andras budskap om dem. Digital-TV, Webb-TV, egna nyhetssajter m.m.

För det andra måste Åkesson m.fl. sluta att svara på frågor på de agendasättande journalisternas villkor. Han måste kaxa upp sig lite och helt enkelt göra som andra, äldre och mer rutinerade politiker, svara på den fråga han vill höra snarare än den som ställts. Detta givetvis utan att skrika eller bli aggressiv. Argument saknar han ju inte, men han är ibland för snäll.
Citera
2013-12-05, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamstate
Jag som Sverigedemokrat är redan övertygad om att det bara finns ett rätt val att göra under 2014, men jag föreslår att vi startar en tråd där vi kan gå igenom partiets politik och dess struktur för att finkamma efter problem partiet kan stå inför och lösningar för dessa problem.

Den mest legitima kritiken kan enligt mig ses i det påstådda toppstyret i partiet, frågan är ju sen, är det legitim kritik eller är det bara ett problem som skapats i media?

Vad ser ni som redan stöttar partiet som möjliga förbättringar inför valet?
Vänd riktning, bli invandrarvänliga men satsa allt på integrationen.
Ta vara på all invandring!
Citera
2013-12-05, 10:19
Medlem
positivitizers avatar
Börja med att kicka ut Ekeroth.

Så länge Ekeroth har fingrarna i gröten kommer jag aldrig röra SD.
Senast redigerad av positivitizer 2013-12-05 kl. 10:22.
Citera
2013-12-05, 11:57
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av positivitizer
Börja med att kicka ut Ekeroth.

Så länge Ekeroth har fingrarna i gröten kommer jag aldrig röra SD.

Varför inte? Är det för att han är jude? Bara en vild gissning. Eller kan du faktiskt motivera vad du har emot honom?
Citera
2013-12-05, 12:01
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
Varför inte? Är det för att han är jude? Bara en vild gissning. Eller kan du faktiskt motivera vad du har emot honom?

Ja bland annat, tycker han är omogen framförallt. Jag vill inte judar något direkt illa, men jag litar inte på judar överhuvudtaget. Dom stirrar för mycket uppe i rymden och ner i sina plånböcker. Sen är han en rasist dessutom, en riktig rasist.
Senast redigerad av positivitizer 2013-12-05 kl. 12:03.
Citera
2013-12-05, 12:07
Medlem
SD behöver skapa en ersättning för sajten Avpixlat. Bloggen gör sig skyldig till både sakfel och övertramp mot publicistisk etik. Menar man allvar med att bli det nya etablissemanget har man inte råd med såna svagheter.

/SD-trollet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in