2009-08-05, 01:14
Medlem
Tratts avatar
Jag hör minst en gång i veckan något dålig i brickebacken, har själv blivigt hotad av en som bor där och har fått knivdragen mot mig av dessa - kan säga inget hände jag höll mig lung och pratade vätt i killen, nästa gång jag såg honom hälsade han?!

Brickebacken kan ha blivigt bättre men det är fortfarande inte bra, en bekant som kom ifrån chaos paintball skulle gå därifrån till 12an och blev på vägen påkörd av en moped som sen åkte in bland husen.

Att konsum i brickebacken blir rånat händer hela tiden och att turk kiosken brevid säljer cigg till 12åringar är inte bättre..
Citera
2009-08-05, 16:31
Medlem
Bob Luntas avatar
Jag och sambon var och kollade på lägenheten som vi skrivit kontrakt på (den i Brickebacken) och den var jättefin. Området verkade lugnt och skönt och vi har uteplats där hundarna kan få gå fritt så fort vi fått upp ett litet staket.

Jag tror att ryktena om Brickebacken är lite överdrivna och skulle det visa sig att jag har fel så är det ju inte svårare än att vi flyttar därifrån. Hyran var lagom låg och bostaden är nyrenoverad så det är svårt att vara missnöjd.

Nu bör det kanske tilläggas att vår lägenhet inte ligger precis i centrum (även om den ligger nära) och att ingen av oss brukar hänga med spännturkar som slåss och stjäl saker.
Citera
2009-08-05, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Jag och sambon var och kollade på lägenheten som vi skrivit kontrakt på (den i Brickebacken) och den var jättefin. Området verkade lugnt och skönt och vi har uteplats där hundarna kan få gå fritt så fort vi fått upp ett litet staket.

Jag tror att ryktena om Brickebacken är lite överdrivna och skulle det visa sig att jag har fel så är det ju inte svårare än att vi flyttar därifrån. Hyran var lagom låg och bostaden är nyrenoverad så det är svårt att vara missnöjd.

Nu bör det kanske tilläggas att vår lägenhet inte ligger precis i centrum (även om den ligger nära) och att ingen av oss brukar hänga med spännturkar som slåss och stjäl saker.
Exakt samma förutsättningar som jag och sambon. Vi trivs skitbra här. Helt nyrenoverad lägenhet, trevliga grannar och nära till universitetet. Mycket bättre blir det inte. Det är bara skitsnack det folk säger om Brickebacken....
Citera
2009-08-05, 17:43
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engl
Exakt samma förutsättningar som jag och sambon. Vi trivs skitbra här. Helt nyrenoverad lägenhet, trevliga grannar och nära till universitetet. Mycket bättre blir det inte. Det är bara skitsnack det folk säger om Brickebacken....
Vad pluggar ni? Vi kanske är grannar utan att veta om det (vi flyttar iofs inte in förrän om två veckor ungefär, men snart så). Själv ska jag läsa retorik.
Citera
2009-08-05, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Vad pluggar ni? Vi kanske är grannar utan att veta om det (vi flyttar iofs inte in förrän om två veckor ungefär, men snart så). Själv ska jag läsa retorik.
Jag själv ska läsa hälsoutvecklare och tjejen ska läsa till personalvetare. På tal om grannar. Vi fick precis nya grannar som flyttade hit och skulle börja studera. Jag tror att det är ganska mycket studenter som bor här i Brickebacken faktiskt. Vi trivs iaf som fisken i vattnet

Edit: Förutom att jag hatar den här stan..
Citera
2009-08-05, 17:52
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engl
Jag själv ska läsa hälsoutvecklare och tjejen ska läsa till personalvetare. På tal om grannar. Vi fick precis nya grannar som flyttade hit och skulle börja studera. Jag tror att det är ganska mycket studenter som bor här i Brickebacken faktiskt. Vi trivs iaf som fisken i vattnet

Edit: Förutom att jag hatar den här stan..
Då kanske vi ses nån dag. Vore rätt kul att få lite nya kompisar i stan då jag och sambon inte känner någon därifrån, men det kanske vi kan ta via PM om du vill?
Citera
2009-08-05, 21:44
Medlem
jckeis avatar
Brickebackenbor!

Ni som är bekanta med området, är det några större skillnader i sunkighet mellan olika delar av Brickebacken?

Enrisvägen, Björkrisvägen, Granrisvägen, Tallrisvägen... Är det bara studentbostäder på de här adresserna?
Citera
2009-08-07, 00:59
Medlem
Har precis blivit antagen i Örebro och nu är det bostad att oroa sig över, hur stor chans har jag att få ett studentboende?
Citera
2009-09-20, 00:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Canariz
Seriöst? Ge fan i Brickebacken, det är det värsta området i Örebro. Faktist, utanförskapet är enormt! Konstruerat för att effektivt hålla slöddret borta ifrån Örebro. Förresten, varför ska du studera i Örebro från början? Sämre skitskola får man leta efter.

Välj inte Örebro, och om du nu måste - välja fan inte Brickebacken.

kan vi få ett svar kanske?

örebro är bra där kan man enkelt ta dubbel examen i fall det ska vara så. jag valde dock att bosätta mig i centrum då det är jobbigt att se skolan såfort man kollar ut ifrån studentgatan.

brickebacken hmm visst gå ifrån stan på en lördag. det gör man inte bussarna går inte som dom bör och det tar långtid.
Citera
2009-09-20, 17:59
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Hi3G]X
kan vi få ett svar kanske?

örebro är bra där kan man enkelt ta dubbel examen i fall det ska vara så. jag valde dock att bosätta mig i centrum då det är jobbigt att se skolan såfort man kollar ut ifrån studentgatan.

brickebacken hmm visst gå ifrån stan på en lördag. det gör man inte bussarna går inte som dom bör och det tar långtid.
Jag tror inte jag varit i någon annan stad där busstrafiken ALLTID är så försenad som i Örebro. Dock bryr jag mig inte nämnvärt, då jag, i princip alltid, cyklar när jag ska ta mig någonstans. Eftersom vi har hund blir det inte så många krogvändor i stan. Och varför skulle det? Alla roliga studenter finns på Publikum och Bärseback, så oftast verkar man inte behöva åka in till stan. Pubrundan var ett undantag, men då gick också bussen som den skulle när jag åkte hem.
Citera
2009-09-20, 18:06
Avslutad
jo fast vad händer på camous på lördagar?
mmm visst bärseback med overallarna.
i fall man känner för det. själv tycker jag bättre om centrum men campus är okej bra drag på fredagar
Citera
2009-09-21, 10:57
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Hi3G]X
jo fast vad händer på camous på lördagar?
mmm visst bärseback med overallarna.
i fall man känner för det. själv tycker jag bättre om centrum men campus är okej bra drag på fredagar
Eftersom jag har djur som kräver uppsikt ungefär var femte timme (hund), så är det rätt så skönt att bara kunna trilla ner på studentgatan istället för att ta mig hela vägen in till stan. Annars kan man ju gå till Brickeberg och dricka en öl för en tjuga. Det bör kunna muntra upp en de gånger man tycker att den där jävla backen är för lång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in