2011-12-13, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomjakob
har typ samma problem, har bara 10p men man har nog inte mycket till val än att ta en på garantin

Ne verkar så.. dem lägenheterna ligger troligen låååångt bort
Citera
2011-12-14, 01:20
Medlem
Vad ska du plugga föresten?
Citera
2011-12-14, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wagge222
Vad ska du plugga föresten?
Systemvetenskap har jag kommit in på och står på reserv till samhäll- o beteendevetenskap.

du?
Citera
2011-12-15, 00:25
Medlem
Citat:
Systemvetenskap har jag kommit in på och står på reserv till samhäll- o beteendevetenskap.

du?

ok, troligtvis systemvetenskap är 3 e reserv å 65 i min urvalsgrupp så jag borde komma in =)
Citera
2011-12-16, 22:48
Medlem
någon som lyckats hitta något än?
Citera
2011-12-18, 00:37
Medlem
Lindkviists avatar
Jag lyckades hitta en på blocket idag...

http://www.blocket.se/orebro/Fin_2_a_uthyres_37771267.htm?ca=8&w=1

Allt såg bra ut och jag var påväg att skriva kontrakt men det kändes så jävla lurt... Hon ville ha 12000 skickade i förskottshyra imorgon, för tydligen flyttar hon imorgon! Jag känner att jag vill kolla med Öbo att allt är "legit" och inte att hon skulle redan lämnat in lägenheten till öbo men försöker ändå tjäna 12000 och när jag kommer dit finns ingen lägenhet... Och jag undrade om jag kunde skriva kontraktet på måndag för det går ju inte att kontakta öbo imorgon men det gick inte och då kände jag att då tackar jag hellre nej! Jag frågade också via mail vilken adress så jag skulle kunna kolla upp, så svara hon med vilken gata, inte själva adressen... Och vem lägger upp en lägenhet på lördagen, och vill ha pengar och påskrivet kontrakt på söndagen och på måndagen är det för sent? Nej det kändes inte rätt helt enkelt, tråkigt, jag som hade hunnit blivit glad under kvällen
Citera
2011-12-18, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindkviist
Jag lyckades hitta en på blocket idag...

http://www.blocket.se/orebro/Fin_2_a_uthyres_37771267.htm?ca=8&w=1

Allt såg bra ut och jag var påväg att skriva kontrakt men det kändes så jävla lurt... Hon ville ha 12000 skickade i förskottshyra imorgon, för tydligen flyttar hon imorgon! Jag känner att jag vill kolla med Öbo att allt är "legit" och inte att hon skulle redan lämnat in lägenheten till öbo men försöker ändå tjäna 12000 och när jag kommer dit finns ingen lägenhet... Och jag undrade om jag kunde skriva kontraktet på måndag för det går ju inte att kontakta öbo imorgon men det gick inte och då kände jag att då tackar jag hellre nej! Jag frågade också via mail vilken adress så jag skulle kunna kolla upp, så svara hon med vilken gata, inte själva adressen... Och vem lägger upp en lägenhet på lördagen, och vill ha pengar och påskrivet kontrakt på söndagen och på måndagen är det för sent? Nej det kändes inte rätt helt enkelt, tråkigt, jag som hade hunnit blivit glad under kvällen

Tre månadshyror är lite väl mycket. Det står även att det är en bostadsrätt, så undrar hur det kan leda till 1:a handskontrakt.
Citera
2011-12-18, 10:40
Medlem
ni har inte tänkt på att söka i kumla ?? tar bara 8 minuter med tåg till örebro central .....
Citera
2011-12-18, 13:27
Medlem
Lindkviists avatar
Citat:
Tre månadshyror är lite väl mycket. Det står även att det är en bostadsrätt, så undrar hur det kan leda till 1:a handskontrakt.

Jag frågade när jag ringde, och då sa hon att det var en hyresrätt och att det stod fel... Men grejen är att jag är okej med att betala 12000 om allting står rätt till det är ju inte det...
Citera
2011-12-18, 13:28
Medlem
Lindkviists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kumlis76
ni har inte tänkt på att söka i kumla ?? tar bara 8 minuter med tåg till örebro central .....

Jo, jag har den idén som sista utväg...
Citera
2011-12-18, 13:31
Medlem
Lindkviists avatar
Passar inte mina krav men nån av er kanske är sugen

http://www.blocket.se/orebro/Moblerat_rum_centralt_fr_1_jan_37795013.htm?ca=8&w =1
Citera
2011-12-19, 15:46
Medlem
Aa verkar skumt....

Känns bäst att gå via öbo men man får väll hyra privat i värsta fall...
Hittar man inget nära Uni får man väll ta i brickebacken eller liknade de är ju iaf på samma sida av stan...
typ 2,5 km från uni men bor i stockholm så är van vid långa distanser..
Dessutom är hyran väldigt låg där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in