Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-04, 22:35
  #1
Medlem
hej,
jag tänkte köpa snowboard nu till vintersäsongen men har trubbel att hitta en lämplig en. jag är nästan 2meter lång, väger ca 103kg (rätt tränad) och har skostorlek 44-45. Dem flesta gånger jag hyrt snowboard har jag nästan alltid fått deras längsta, men det har fungerat bra. Jag är inte nybörjare men heller inte erfaren åkare, ligger ngnstans mellan (tröttnat på skidor så jag bytte).
har ni tips på vad för utrustning jag ska ha och var jag kan hitta den?
p.s. har inte tänkt lägga mkt pengar på den, så i värsta fall hyr jag helt enkelt den här vintern också
Citera
2013-12-10, 21:21
  #2
Medlem
Denim_Demons avatar
Citat:
hej,
jag tänkte köpa snowboard nu till vintersäsongen men har trubbel att hitta en lämplig en. jag är nästan 2meter lång, väger ca 103kg (rätt tränad) och har skostorlek 44-45. Dem flesta gånger jag hyrt snowboard har jag nästan alltid fått deras längsta, men det har fungerat bra. Jag är inte nybörjare men heller inte erfaren åkare, ligger ngnstans mellan (tröttnat på skidor så jag bytte).
har ni tips på vad för utrustning jag ska ha och var jag kan hitta den?
p.s. har inte tänkt lägga mkt pengar på den, så i värsta fall hyr jag helt enkelt den här vintern också

Finns absolut brädor till dig, men om du vill ha en bräda du verkligen kan utnyttja till max och utvecklas på när du är medelgod åkare och väger runt 100 kg så ökar prisklassen en aning för att du behöver stabiliteten om du gillar att köra fort.

Skulle rekommendera denna Capita bräda som är en grym allroundbräda och tillräckligt styv för din vikt och bred nog för din storlek på fötter. Paket med bindning.
http://www.junkyard.se/Product.aspx?...etailId=257839

Om du måste ner i pris men ändå vill ha en bra snowboard så ligger denna Ride-bräda lite billigare och skulle passa din storlek. Lite mjukare vilket gör att den inte är lika fartstabil men blir samtidigt lite mer lättåkt. Lös bräda så måste läggas till en bindning.